Beantwoorden
Joris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek!

Welke router?

Welke router kunnen jullie me hier aanraden? Indien dat er aangeraden wordt om de software op het toestel te flashen, is DD-WRT nog altijd de moeite? Ik heb momenteel een simpele AC-router van D-Link en was aan het kijken om deze eventueel te vervangen (kanaal 5Ghz gaat niet hoger dan 48).

Ik hoef natuurlijk geen Netgear Nighthawk van €250 te hebben  maar ben benieuwd of dat er hier iemand een leuk voorstel heeft.  Dit maakt het ook voor andere mensen handig om toestellen onderling met elkaar te vergelijken en eventueel ervaringen met deze toestellen te noteren.

 

Geen zorgen, het gaat op een Telenet-modem geplaatst worden zonder ingebouwde router, ik hoef niet te swipen naar een digicorder ofzo, dus ik ga de functionaliteit van een eigen router altijd volledig kunnen benutten.

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Welke router?

DD-WRT vind ik persoonlijk verschrikkelijk... Alleen maar problemen mee.

Waarom zou je een 5GHz kanaal boven 48 nodig hebben? 🙂 

 

In ieder geval ik heb graag een Asus omdat ik dan merlin firmware kan gebruiken die stabieler is.

Zelf  heb ik de Asus AC87u echt een fantastische router maar vrij duur.

 

De Asus rt-AC66u is een zeer goede router en niet al te duur: 139,99 euro op Coolblue en hiermee kan je nog altijd swipen naar je digicorder als je het juist instelt 🙂

Hier kan je ook de web gui uittesten (wel een vrij oude versie maar ziet er over het algemeen hetzelfde uit)

 

Ik kan je andere routers aanbevelen als je wilt maar wat zou je graag willen?

 

Als je alleen maar een zeer stabiel netwerk wilt kan ik Ubiquiti aanbevelen maar dat is dan weer enterprise hardware.

bv router EdgeRouter X access point: Unifi AP AC Lite

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Welke router?

Ik kan me aansluiten bij Principis.

Zelf heb ik de Asus RT-AC68U. Is een stuk duurder dan de 66. Of het die meerprijs waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Ik koos voor de 68 omdat die een USB 3.0 poort heeft. Uit allerlei tests (Google is your friend) blijkt een goede harde schijf die je daar aanhangt dikwijls even goed (en soms zelfs een stuk beter) te presteren dan heel wat duurdere NAS opstellingen. Dat prijsverschil spaar je dan wel uit natuurlijk... als je zo'n opstelling wenst.

Tussen haakjes voor wie het interesseert: mijn Digicorder hangt aan de Telenet modem/router, mijn Yelo apps aan mijn eigen router met verschillend subdomein en toch swipe ik naar hartenlust Man Knipoog.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Welke router?


@MarcVIM schreef:

Ik kan me aansluiten bij Principis.

Zelf heb ik de Asus RT-AC68U. Is een stuk duurder dan de 66. Of het die meerprijs waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Ik koos voor de 68 omdat die een USB 3.0 poort heeft. Uit allerlei tests (Google is your friend) blijkt een goede harde schijf die je daar aanhangt dikwijls even goed (en soms zelfs een stuk beter) te presteren dan heel wat duurdere NAS opstellingen. Dat prijsverschil spaar je dan wel uit natuurlijk... als je zo'n opstelling wenst.

Tussen haakjes voor wie het interesseert: mijn Digicorder hangt aan de Telenet modem/router, mijn Yelo apps aan mijn eigen router met verschillend subdomein en toch swipe ik naar hartenlust Man Knipoog.


http://bestwirelessroutersnow.com/rt-ac66u-vs-rt-ac68u-asus-router-comparison/ 🙂

 

Ik heb zelf ook een hdd aan mijn router gehangen maar die ging maar max 8 MB/s dus heb ik ondertussen een NAS gebouwd 🙂 Maar het is wel een handige functie.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes