Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

WiFi aanpassen - Oeps, er ging iets mis. Probeer later

Toen ik verhuisde is het een heel gedoe geweest om SSID en sleutel (wachtwoord) aan te passen, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om de standaardinstellingen te veranderen. Vandaag probeer ik opnieuw een andere netwerknaam en sleutel in te geven, maar ik krijg telkens het gevreesde 'Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.' te zien. Dit is zo'n beetje de BSOD van Telenet, alleen heb ik zo'n BSOD al jaren niet meer gezien, terwijl die van Telenet...

Modem - F@ST3896LG-TN - herstarten (via Mijn Telenet) helpt niets, ook niet als ik de schakelaar van de modem uit- en aanzet. Is dit op te lossen via de code die @MiguelDP indertijd deelde om het DMZ/uPnP probleem op te lossen of moet ik hier echt naar de helpdesk bellen en hopen dat ik iemand bekwaam aan de lijn krijg die kan helpen?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Probeer eens de onlogische manier die ik hier voorstelde:

Instellingen Mijn Telenet worden niet gesynchroniseerd - De Netweters

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Janneke_Dust 

Nope, niet willen. )-: Ik zie in die topic mijn eigen goede raad ook staan, håhå: bellen naar de helpdesk. Dat zal voor morgen zijn dan. In het slechtste geval hang ik er een oude router als AP aan en schakel ik de WiFi uit (tenminste, als daar ook geen "oeps" op komt). Frustrerend is dat je sowieso al niet veel instellingen kan doen in die modem en als zelfs een basisinstelling als deze dan ook niet kan...

Ik ben al even aan het twijfelen om toch maar een CV8560E te halen. Wat me tegenhoudt is dat de angst dat Telenet het weer zal verknoeien met het activeren en/of dat het instellen van het MAC-adres niet zal lukken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Dan hebben ze waarschijnlijk die abnormale reactie eruit gehaald maar slagen ze er nog altijd niet om deze modem normaal te laten instellendoor hun abonnees maar deze moeten wel de volle pot betalen.

Door een toeval heb ik er voordeel bij om TV bij Telenet te nemen en dus eigenlijk ook internet, anders ....

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Ik had iemand in de buurt met WhatsApp, dus heb ik het eerst langs geprobeerd, maar na 3u. wachten op een reactie heb ik dan toch maar gebeld. (Tijdens het gesprek reageerde WA ook. 🙄) Heel raar allemaal, want al snel bleek dat de netwerknaam (SSID) aanpassen geen probleem was, maar het wachtwoord wél. Iets als Telenet1234 lukte gewoon door de medewerker en als ik het dan zelf aanpaste naar Telenet12345, dat lukte ook. Maar bepaalde combinaties gingen helemaal niet. Een , of ; toevoegen gaf problemen. Een . niet, maar wél als ik dat verschillende keren gebruikte.

Bijv. De.Eerste,De.Tweede&De.Drie.Vierde?

Dat lukt niet.

De.Eerste.De.Tweede&De.Drie.Vierde?

Ook niet.

De.Eerste,De.Tweede&De_Drie_Vierde?

wél.

Voor alle duidelijkheid: dit is niet de sleutel die ik uiteindelijk gebruikt heb. 😁

Bjørn (sb) | Ere-Krak