24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Bij de geavanceerde netwerkinstellingen probeer ik uPNP in te schakelen, maar ik krijg een foutmelding:
"Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres. "
Dit deel snap ik, het zou niet echt logisch zijn om beide opties aan te hebben staan. Maar de enige mogelijkheid om DMZ uit te zetten (en dus uPNP aan te zetten) is door een "0" in te vullen, en zo heb ik de mogelijkheid niet om uPNP in te schakelen. Als ik het DMZ veld leeg probeer te laten krijg ik enkel "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."
Deze bug lijkt al aanwezig te zijn sinds 2022, zie onderstaande post...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het klopt dat er in 2022 een gelijkaardige bug was, het is echter niet nogsteeds dezelfde bug (heeft in de tussen tijd wel even gewerkt)
Het probleem is gekend en doorgegeven (bestaan hier intussen al enkele posts over)
Moet je toch dringend je instellingen kunnen aanpassen dan kan je dat vragen aan de klantendienst (best via FB Messenger, dan kom je bij het team met de meeste ervaring omtrent dit probleem).
Zulke toestanden zijn de reden dat klanten die weten wat ze doen en graag iets meer doen dan enkel "PC en TV Plug & Play aansluiten en klaar" graag met een eigen router in eigen beheer werken.
Omdat telenet graag hun tijd neemt om kleine bugs op te lossen heb ik een oplossing gezocht (En gevonden)
Let op, dit is iets wat meer technisch dus dit zal niet voor iedereen lukken.
Stap 1: open de inspector van je webpagina en ga naar "Network", indien hier veel dingen staan, ledig deze door op het vuilbakje of verbod teken te drukken.
Stap 2: Maak een aanpassing in de "Geavanceerde instellingen" en druk op Wijzigen.
Stap 3: In de "Network" Zie je normaal nu iets staan, druk rechter muisknop > copy > copy as fetch
Stap 4: Open notepad of een andere tekst editor en plak wat je net gekopieerd hebt
Stap 5: Pas het volgende aan in de body:
Stap 6: Kopieer de volledige code en plak deze in de console van je pagina inspector. Het kan zijn dat je nog niet kan plakken hierin, normaal zegt je browser dan wat je moet doen maar meestal is dit gewoon "allow pasting" typen.
Stap 7: Druk op enter. Als alles goed verlopen is zou je een antwoord moeten krijgen met status 200
Hiermee zou je normaal je probleem moeten opgelost hebben, indien er nog vragen zijn mag je deze gerust nog stellen.
Let op! Plak de gekopieerde code niet hier of ergens anders voor vragen over te stellen, deze code bevat gevoelige gegevens die beter niet online staan.
Update: Port forwarding is ook bugged dus dit moet op dezelfde manier aangepast worden, op het einde van de body kan je dit zien:
portForwards\":[]
Voor elke poort die je wil toevoegen moet je het volgende tussen de [] plaatsen gescheiden met een komma
{\"active\":true,\"description\":null,\"internalPortStart\":8080,\"portStart\":8080,\"portStop\":8080,\"protocol\":{\"value\":\"TCP\"},\"lanIp\":\"11\"}
In dit voorbeeld maak ik een TCP port forward voor poort 8080 op ip x.x.x.11
Let op dat je ook terug die DMZ uit de body haalt
Een probleem in 2022, 3 maanden geleden een probleem en vandaag de dag nog altijd een probleem. Het maakt niet uit of het een andere bug is of niet, het probleem blijft ondanks het feit dat TN ruim de tijd heeft gehad om het op te lossen.
Ik was onlangs op locatie en toen ik een portforwarding regel wou instellen begonnen de problemen. Geen knop 'Wijzigen' (of Opslaan) en toen die er uiteindelijk wél was kreeg ik dezelfde foutmelding als de OP: 'Een actieve uPnP kan niet worden gecombineerd met een DMZ-adres.' Het uitschakelen van UPnP was geen optie, want nadat ik dat deed kreeg de gebruiker (extern) geen toegang meer tot IoT in huis. Ik heb geen WhatsApp en bellen naar de helldesk is als met de Lotto spelen: 1 kans op 16 miljoen dat ze je kunnen helpen. Als je begint over portforwarding en regels instellen, dan horen de meesten het in Keulen donderen.
Gelukkig is er de uitleg van @MiguelDP . Dankzij hem heb ik UPnP terug ingeschakeld gekregen. Helaas staat DMZ nu wel op 192.168.0.200 en hoewel daar geen toestel aan verbonden is zou ik deze graag weg krijgen. Gewoon op 0 zetten of blanco lukt niet.
@sb schreef:Een probleem in 2022, 3 maanden geleden een probleem en vandaag de dag nog altijd een probleem. Het maakt niet uit of het een andere bug is of niet, het probleem blijft ondanks het feit dat TN ruim de tijd heeft gehad om het op te lossen.
Ik was onlangs op locatie en toen ik een portforwarding regel wou instellen begonnen de problemen. Geen knop 'Wijzigen' (of Opslaan) en toen die er uiteindelijk wél was kreeg ik dezelfde foutmelding als de OP: 'Een actieve uPnP kan niet worden gecombineerd met een DMZ-adres.' Het uitschakelen van UPnP was geen optie, want nadat ik dat deed kreeg de gebruiker (extern) geen toegang meer tot IoT in huis. Ik heb geen WhatsApp en bellen naar de helldesk is als met de Lotto spelen: 1 kans op 16 miljoen dat ze je kunnen helpen. Als je begint over portforwarding en regels instellen, dan horen de meesten het in Keulen donderen.
Suzy en het moderator team zijn dit probleem aan het opvolgen. Maar helaas kunnen ze ook niet meer doen dan aandringen.
@sb schreef:Gelukkig is er de uitleg van @MiguelDP . Dankzij hem heb ik UPnP terug ingeschakeld gekregen. Helaas staat DMZ nu wel op 192.168.0.200 en hoewel daar geen toestel aan verbonden is zou ik deze graag weg krijgen. Gewoon op 0 zetten of blanco lukt niet.
Als je in de instructies van @MiguelDP de DMZ Host regel niet wist maar op 0 zet dan staat DMZ uit.
{\"op\":\"replace\",\"path\":\"/dmzHost\",\"value\":\"0\"}