Beantwoorden
Stef92
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven

Beste,

 

Ik heb een Wifi-deurbel van het merk 'Doorbird'. Tot op heden zeer tevreden over dit product. Ik zou nu graag deze deurbel een statisch-ip adres geven. In de software van 'Doorbird' zit geen mogelijkheid om een statisch-ip adres af te dwingen. Daarom zou ik graag mijn Telenet modem willen instellen dat hij aan deze deurbel steeds hetzelfde IP toekent. Weet er iemand van jullie raad?

 

Dank alvast!

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven

Als je een HGW modem hebt (model met wifi ingebouwd) kan je geen statische ip adressen uit delen aan toestellen die de mogelijkheid niet hebben om zelf een statisch ip adres aan te vragen.

 

Als je dit echt wil zal je de HGW moeten omruilen voor een modem only en met een eigen router gaan werken. Deze routers hebben die mogelijkheid wel op basis van het MAC adres van je toestel kan je een vast ip adres aan dat toestel geven.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Forssux
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven

Hoi,

 

Ik heb zelf ook deze deurbel en gebruik een 2de router achter die van Telenet.
Ik kijk altijd even op openwrt.org en dd-wrt vooraleer ik een router aankoop ze zijn niet duurder, maar laten wel toe om een opensource firmware te laden welke een pak meer mogelijkheden bied dan de stock firmware.
Om hetgeen jij wil gedaan te krijgen is een gewone router welke static adressen kan uitdelen genoeg, maar later kan je altijd dan de extra functionaliteit gebruiken.

Een extra handig weetje is dat http://192.168.x.x/bha-api/view.html je op je pc ook de deurbel laat zien. Wel even de x.x vervangen door jouw getallen.

Een 2de weetje is dat je de deurbel ook als een bewakingscamera kan gebruiken door onvif protocol in de settings van de deurbel aan te zetten en te configureren in je bewaking pakket op je NAS (QNAP,Synology)

 

mvg
Guy

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven


@Forssux@  schreef:

Hoi,

 

Ik heb zelf ook deze deurbel en gebruik een 2de router achter die van Telenet.

 


 2 routers in een netwerk die effectief ip adressen uitdelen geeft problemen. Tenzij je een modem only hebt en je effectief een 2de apart netwerk wil maken.

Gebruik een switch of stel de 2de router in als access point.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Forssux
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven

de 2de router wordt natuurlijk baas in het netwerk en de Telenet modem geeft enkel een ip adres aan de 2de router. Ik zie jouw probleem niet, waarschijnlijk moet je Telenet compliant antwoorden en de mensen liefst weghouden van bvb openwrt of een 2de router/switch.
Bij mij werkt het feilloos, ik kan zelfs via 4G naar mijn IP camera's kijken.
Telenet <--> openwrt Dir 860 <--> TS2424P <--> camera,doorbird,pc,nas


 

blijkbaar vallen de Telenet adepten hier over het woord router waar het switch zou moeten zijn.
veelal hebben de consumer toestellen echter beide mogelijkheden.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven

@Forssux

 

Ik kan het aantal mensen dat dd-wrt kan installeren op hun router op 1 hand tellen... Dat is gewoon geen optie en zelfs echt slecht om aan te raden aan mensen...

 

Een 2e router is daarnaast nooit een goed idee... Ja dat kan perfect werken maar daar gaat het niet om. Het vereist veel meer configuratie en is helemaal niet zo simpel om tegoei te doen en dan nog kan het vaak moeilijk doen. Wat @Puch voorstelde is correct en de beste oplossing.

 

Ik weet niet goed wat je met Telenet adept bedoelt... Wij hebben niets te maken met Telenet. We zijn gewoon een paar random mensen die andere mensen willen helpen en zich ervoor inzetten en daarom een beetje meer rechten krijgen. Maar dat is niets substantieel. Daarnaast moeten wij helemaal niet Telenet compliant antwoorden... Ik zeg zelfs vaak dingen die ervoor zorgen dat Telenet misschien iets minder geld verdient. Wij raden gewoon aan wat vanuit ons standpunt het beste is en denken er rationeel over na...

 

Ik denk niet dat je in je recht bent om iemand te beschuldigen die hier al veel langer is en kwalitatieve antwoorden geeft terwijl je er zelf nog niet eens 24 uur bent.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi deurbel doorbird een vast ip geven

@Forssux

 

Had je even op de link in zijn sig geklikt, dan had je gezien dat de zgn. "Kraks" gebruiker zijn zoals iedereen:

https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Hier-komen-de-Kraks/m-p/24347

 

Wat DD-WRT en OpenWRT betreft: die firmware is zeker niet slecht, maar voor de "gewone" gebruiker is dat gewoon overkill. Net zoals een router achter de HGW. Dit werkt inderdaad, maar ga maar eens aan de gewone gebruiker vertellen hoe hij een toestel in één van die twee netwerken moet vinden. Voor zo iemand is het véél makkelijker om effectief met één netwerk te werken. Dat kan via een AP en/of switch achter de HGW, of door de router in te stellen als AP, of door de HGW in te ruilen met een modem-only en te werken met een eigen router.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.