Beantwoorden
AumanC
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi-printer wil niet connecteren met wifi-netwerk

Mijn Wifi-printer (HP Photosmart 6520) wil niet meer connecteren met het wifi-netwerk sinds ik mijn setup gewijzigd heb. Ik gebruik de standaardrouter van Telenet, met ter versterking Devolo Magic 2 WiFi next Multiroom Kit om ook in andere ruimtes internet te hebben zonder bekabeling te leggen. 

 

Voordien gebruikte ik Devolo Magic 1, maar moest die wegens defect vervangen. Bij Devolo 1 had ik een 'apart' Wifi-netwerk (genaamd Devolo), wellicht omdat ik dat niet correct had ingesteld 🙂 Nu heb ik overal één netwerk (Telenet). Maar sinds die wijziging wil de printer dus niet meer connecteren. 

Op hun forum las ik dit:"

You will need to configure the router to broadcast what the printer supports. Here is a list of the supported network protocols: Wireless network: 802.11b, 802.11g, and 802.11n supported.
Source: Printer Specifications for HP Deskjet 6520 Printers."

Maar ik heb geen idee of, en waar ik dat precies kan instellen. Tips? 
Tags (1)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-printer wil niet connecteren met wifi-netwerk

@AumanC  

Zelf heb ik een Mesh wifi netwerk en de printer werkt gewoon perfect. Heb wel voor de zekerheid na dat ik alles geïnstalleerd had de printer opnieuw ingesteld. Dit om zeker te zijn dat het zou werken dus probeer je printer eens opnieuw in te stellen op je netwerk. 

 

Normaal gezien moet je ook niks aanpassen in de printer enkel instellen dus opnieuw laten zoeken naar je netwerk. Zou dus je netwerk in de printer nu laten vergeten , zoeken naar je nieuw netwerk en opnieuw verbinding maken. Daarna testen natuurlijk of het werkt. 

 

Waarschijnlijk blijft je printer verbinding maken met het oude netwerk waardoor het niet werkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AumanC
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi-printer wil niet connecteren met wifi-netwerk

Oke, plots begon hij documenten te printen die ik een maand geleden heb proberen printen, verbinding hersteld en hij werkt als vanouds!

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-printer wil niet connecteren met wifi-netwerk

@AumanC  

Je probleem is dus opgelost dat is heel fijn te weten. Weet nu niet of het ligt aan het antwoord wat ik je gegeven heb maar als dat de oplossing is mag je die aanduiden als oplossing. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi-printer wil niet connecteren met wifi-netwerk

@AumanC  wat is de oplossing ? Gewoon lang genoeg gewacht?:-)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes