24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb een trailcam (Braun scouting cam 700 PHONE) en slaag er niet in om de gemaakte beelden naar mijn email te sturen.... Wie kan mij helpen? Zonde van het geld anders....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Blijft op setting... staan Bij testfoto verzenden.
ook Telenet verschijnt niet als provider...
pin staat uit, klok en datum staan juist.
sim werkt in gsm...
Activering Burrel wildcamera
Bij installatie van de camera is van het uiterste belang dat u ditstappenplan stap voor stap volgt!
Aanmaken email account
U kunt de wildcamera (voorzien van een simkaartje) het eenvoudigste koppelen aan een Gmail account. Indien u nog geen Gmail account heeft kunt u deze eenvoudig aanmaken op www.google.com/gmail. Wanneer u een Gmail account heeft doorloop dan de volgende stappen:
Wanneer u deze stappen heeft doorlopen is uw email account start klaar en heeft u er ook voor gezorgd dat de afbeeldingen niet geblokkeerd worden.
Simkaart
Wij adviseren een Prepaid KPN simkaartje omdat deze simkaartjes over het algemeen de beste dekking hebben in Nederland, gebruikt de camera in het buitenland dan kunt u het beste contact opnemen met een lokale telefoonhandel. U dient dus daadwerkelijk een Prepaid kaartje te hebben en geen abonnement! Prepaid heeft vele voordelen; simpel op te waarderen via bijvoorbeeld de KPN prepaid app. Bovendien heeft u geen kosten als u de camera niet gebruikt. U plaatst het simkaartje met DATABUNDEL als eerste in uw telefoon en zet u de pincode uit. Nu de pincode uitstaat is de simkaart klaar voor gebruik en kan deze in de wildcamera geplaatst worden.
Instellen wildcamera
U plaatst de SD kaart, simkaart en batterijen in de wildcamera. Vervolgens schroeft u de antenne op de camera. U zet de camera nu op ‘’set up’’, u bevindt zich nu in het menu. Vervolgens klikt u met het pijltje > naar rechts tot u op het laatste tabblad komt, hier kunt u vervolgens bij ‘’email’’ handmatig uw email adres invullen en opslaan. Als laatste stap sluit u de camera af en start u de camera opnieuw op door de camera op ‘’on’’ te zetten, de camera is nu klaar voor gebruik.
Probleem oplossing
Indien uw camera geen beeldmateriaal verstuurd controleer dan altijd de volgende zaken:
Ook al zit er een databundel en tegoed op het simkaartje dan is deze bundel niet altijd
geactiveerd, bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met de provider. U kunt de
databundel ook zelf activeren door de simkaart in uw telefoon te plaatsen en een email te
versturen, uw simkaart is nu geactiveerd.
@Pascals1 Je gebruikt een simkaartje uit je Wigoabonnement? Heb je voor dat simkaartje al een account aangemaakt? Kompleet met een apart emailadres en apart paswoord? Indien je dat niet hebt gedaan kan je geen data gebruiken.
Ja dat klopt...
In de app heb ik dat gekoppeld aan mijn huidige Sim...
Hoe en waar doe ik dat direct juist igvfer?
Sim volledig klaargemaakt enz.
camera blijft op setting staan bij een testfoto verzenden.
Dus geraakt niet verzonden.
wat is het verschil mat een prepaid Sim van kpn die het wel doen??
Het is best mogelijk dat de simkaart de pincode vraagt. Steek de sikaart in een smartphone of gewone gsm. Schakel de pincode uit.
@Pascals1 schreef:Hoe en waar doe ik dat direct juist igvfer?
Mijn Telenet / mijn gebruikers / extra gebruiker aanmaken.
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/profiel-beheren
Alle mogelijke instellingen, email accounts, servers... geprobeerd
Heel raar dat, als provider dan eens CU, Telia, of Elisa wordt weergegeven op de camera...
Terwijl mijn verkoper blijft volhouden dat de camera feiloos werkt met een prepaid simkaart van het nederlandse KPN
Uit uw verschillende posten in deze draad veronderstel ik dat je kort tegen de grens met Nederland je wildcamera wil installeren.
Zoek eens met uw smartphone of gsm welke gsm aanbieders er zijn op die plaats. Zorg ervoor dat raoming aan staat. Zet het toestel in manueel kiezen van het gsm netwerk. Mogelijk wordt die plaats zeer slecht bedient, zowel door de Nederlandse als de Belgische operatoren. Probeer een verbinding met elke operator die je vind. Controleer of het een 2G, 3G of 4G (LTE) verbinding is) en controleer ook de sterkte van het signaal. Op basis van die gegevens zal je moeten vaststellen dat het op die plaats al dan niet mogelijk is. Als je enkel 2G verbinden hebt, zelfs met een steerk signaal, zal het lang duren eer je een beeld binnenkrijgt. Het ideale is (voorlopig) 4G. Met 3G moet het ook doenbaar zijn. Bekijk daarna bij welke operator je een sim-kaart neemt.
janne man
Nee hoor, vlaamse ardennen.
Simkaart telenet abonnement, 4G dekking geen probleem.
dus als operator op mijn scherm verwacht ik telenet (toch?)
@Pascals1Heb je de pincode van die Telenet sim afgezet. De pincode staat standaard aan. Steekt die in een gms, dan moet je die ingeven voordat je aangesloten wordt op het Tenenet netwerk. Je wildcamera kan geen pincode ingeven, dus geen verbinding tenzij je voorafgaand de optie pincode uitgezet hebt met een gsm of smartphone.
Pincode is uitgezet...
Beste,
ik heb ook juist diezelfde Wildcamera gekocht. Ik heb er wel een Proximus prepaid kaart ingestoken. Sim code eraf gehaald. En ik heb juist diezelfde fout (fail 844) maar blijkbaar gaat dat met een telenetkaart niet beter.