Beantwoorden
krishermans_be
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Ik heb een trailcam (Braun scouting cam 700 PHONE) en slaag er niet in om de gemaakte beelden naar mijn email te sturen.... Wie kan mij helpen?  Zonde van het geld anders....try11c.jpg

0 Likes
39 reacties
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

9844B413-3EDB-4D11-969C-FA00F9902A60.jpeg

B6F724A0-B5C6-4360-B398-606055D0687F.jpeg

3784D24C-8153-46C8-8C78-BA4E4A79D416.jpeg

0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Blijft op setting... staan Bij testfoto verzenden. 
ook Telenet verschijnt niet als provider...

pin staat uit, klok en datum staan juist. 
sim werkt in gsm...

0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Activering Burrel wildcamera

 

Bij installatie van de camera is van het uiterste belang dat u ditstappenplan stap voor stap volgt!

 

Aanmaken email account

 

U kunt de wildcamera (voorzien van een simkaartje) het eenvoudigste koppelen aan een Gmail account. Indien u nog geen Gmail account heeft kunt u deze eenvoudig aanmaken op www.google.com/gmail. Wanneer u een Gmail account heeft doorloop dan de volgende stappen:

 

1. Log in op uw Gmail account
2. Ga naar; My account
3. Klik op; Sign-in & security
4. Klik vervolgens op; Apps with account access
5. Rechtsonder ziet u; Allow less secure apps, deze functie zet u op ‘On’.

Wanneer u deze stappen heeft doorlopen is uw email account start klaar en heeft u er ook voor gezorgd dat de afbeeldingen niet geblokkeerd worden.

Simkaart

Wij adviseren een Prepaid KPN simkaartje omdat deze simkaartjes over het algemeen de beste dekking hebben in Nederland, gebruikt de camera in het buitenland dan kunt u het beste contact opnemen met een lokale telefoonhandel. U dient dus daadwerkelijk een Prepaid kaartje te hebben en geen abonnement! Prepaid heeft vele voordelen; simpel op te waarderen via bijvoorbeeld de KPN prepaid app. Bovendien heeft u geen kosten als u de camera niet gebruikt. U plaatst het simkaartje met DATABUNDEL als eerste in uw telefoon en zet u de pincode uit. Nu de pincode uitstaat is de simkaart klaar voor gebruik en kan deze in de wildcamera geplaatst worden.

Instellen wildcamera

U plaatst de SD kaart, simkaart en batterijen in de wildcamera. Vervolgens schroeft u de antenne op de camera. U zet de camera nu op ‘’set up’’, u bevindt zich nu in het menu. Vervolgens klikt u met het pijltje > naar rechts tot u op het laatste tabblad komt, hier kunt u vervolgens bij ‘’email’’ handmatig uw email adres invullen en opslaan. Als laatste stap sluit u de camera af en start u de camera opnieuw op door de camera op ‘’on’’ te zetten, de camera is nu klaar voor gebruik.

Probleem oplossing

Indien uw camera geen beeldmateriaal verstuurd controleer dan altijd de volgende zaken:

- Heeft u een leeg SD kaartje gebruikt? Anders dient u deze te formatteren.
- Is de simkaart simlock vrij?
- Is de simkaart met data tegoed (geen beltegoed)geactiveerd?
- Zit er een databundel op de simkaart? Is deze data bundel ook geactiveerd?

Ook al zit er een databundel en tegoed op het simkaartje dan is deze bundel niet altijd

geactiveerd, bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met de provider. U kunt de

databundel ook zelf activeren door de simkaart in uw telefoon te plaatsen en een email te

versturen, uw simkaart is nu geactiveerd.

- Zit er een pincode op de simkaart? Dan dient deze verwijderd te worden, ook als de pincode 0000 is dient deze uitgeschakeld te worden. De pincode kunt u middels een mobiele telefoon uitzetten.
- Twijfelt u aan het bereik van het simkaartje? Dan kunt u ook een test dien met het simkaartje van uw eigen Smart phone, u dient dan wel de pincode uit te zetten. Zo kunt u uitsluiten of het probleem in het simkaartje zit.
- Wilt u de camera opnieuw installeren na een foutieve poging? Dan dient u de camera eerst te formatteren en defaulten. Deze opties staan in het menu van de camera.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wildcamera SMTP instellingen ....

@Pascals1  Je gebruikt een simkaartje uit je Wigoabonnement? Heb je voor dat simkaartje al een account aangemaakt? Kompleet met een apart emailadres en apart paswoord? Indien je dat niet hebt gedaan kan je geen data gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Ja dat klopt...

In de app heb ik dat gekoppeld aan mijn huidige Sim...

0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Hoe en waar doe ik dat direct juist igvfer?

 

0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Sim volledig klaargemaakt enz. 
camera blijft op setting staan bij een testfoto verzenden. 
Dus geraakt niet verzonden. 
wat is het verschil mat een prepaid Sim van kpn die het wel doen??

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wildcamera SMTP instellingen ....

@Pascals1 

Het is best mogelijk dat de simkaart de pincode vraagt. Steek de sikaart in een smartphone of gewone gsm. Schakel de pincode uit.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wildcamera SMTP instellingen ....


@Pascals1  schreef:

Hoe en waar doe ik dat direct juist igvfer?

 


Mijn Telenet / mijn gebruikers / extra gebruiker aanmaken.

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/profiel-beheren 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Alle mogelijke instellingen, email accounts, servers... geprobeerd

Heel raar dat, als provider dan eens CU, Telia, of Elisa wordt weergegeven op de camera...

Terwijl mijn verkoper blijft volhouden dat de camera feiloos werkt met een prepaid simkaart van het nederlandse KPN 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wildcamera SMTP instellingen ....

@Pascals1 

Uit uw verschillende posten in deze draad veronderstel ik dat je kort tegen de grens met Nederland je wildcamera wil installeren.

Zoek eens met uw smartphone of gsm welke gsm aanbieders er zijn op die plaats. Zorg ervoor dat raoming aan staat. Zet het toestel in manueel kiezen van het gsm netwerk. Mogelijk wordt die plaats zeer slecht bedient, zowel door de Nederlandse als de Belgische operatoren. Probeer een verbinding met elke operator die je vind. Controleer of het een 2G, 3G of 4G (LTE) verbinding is) en controleer ook de sterkte van het signaal. Op basis van die gegevens zal je moeten vaststellen dat het op die plaats al dan niet mogelijk is. Als je enkel 2G verbinden hebt, zelfs met een steerk signaal, zal het lang duren eer je een beeld binnenkrijgt. Het ideale is (voorlopig) 4G. Met 3G moet het ook doenbaar zijn. Bekijk daarna bij welke operator je een sim-kaart neemt.

0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

janne man

Nee hoor, vlaamse ardennen.

Simkaart telenet abonnement, 4G dekking geen probleem.

dus als operator op mijn scherm verwacht ik telenet (toch?)

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wildcamera SMTP instellingen ....

@Pascals1Heb je de pincode van die Telenet sim afgezet. De pincode staat standaard aan. Steekt die in een gms, dan moet je die ingeven voordat je aangesloten wordt op het Tenenet netwerk. Je wildcamera kan geen pincode ingeven, dus geen verbinding tenzij je voorafgaand de optie pincode uitgezet hebt met een gsm of smartphone.

Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Pincode is uitgezet...

0 Likes
Peter22
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Wildcamera SMTP instellingen ....

Beste,

ik heb ook juist diezelfde Wildcamera gekocht. Ik heb er wel een Proximus prepaid kaart ingestoken. Sim code eraf gehaald. En ik heb juist diezelfde fout (fail 844) maar blijkbaar gaat dat met een telenetkaart niet beter. 

0 Likes