24751
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Helaas kamp ik sedert verscheidene weken met het probleem dat mijn Telenet modem op willekeurige tijdstippen zichzelf reset.
Tot voor kort had ik een CH7465LG-TN model dat bij mijn erg recente overstap naar OneUp door het CH8568LG model werd vervangen.
Ook dit model vertoont hetzelfde bizarre gedrag: verscheidene malen dagelijks reset de modem zich en vallen de vaste telefoon lijn, bekabeld internet en WiFi voor enige tijd uit. De lampjes van de modem lichten dan groen en rood op; na geduldig wachten komt de modem dan terug online.
Gelet op thuiswerken is dit een erg vervelende situatie!
Weet iemand raad?
Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: Willekeurige modem reset
Best bel je Telenet op het nummer 015.66.66.66.
Noteer de tijden wanneer je modem reset,en geef deze door.
Zij kunnen dit controleren.
Heb jij toevallig de Safespot op je modem staan. Ik heb een gelijk aardig probleem gehad. Was blijkbaar gekend bij Telenet.
Is toen opgelost met een CH8568LG modem.
Als ik het goed begrijp zijn de problemen van spontane resets enkele weken geleden gestart met een CH7465LG-TN model HGW.
Inmiddels is het modem vervangen door een recenter CH8568LG model (in het kader van de upgrade naar OneUp), het probleem van de reboots is echter blijven bestaan.
Correct?
Kun je inderdaad eens je netwerk beschrijven? Zijn er verandering geweest, die achteraf gezien ongeveer samenvallen met het starten van de problemen? Misschien inderdaad actievatie safespot, of misschien nieuwe apparatuur toegevoegd (eigen router, access-points, zonnepanelen.....enz.)?