Beantwoorden
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

Wordt pingen tegengehouden bij telenet ?

Lukt me niet meer om naar mijn externe ip adres te pingen is dit normaal ?

Heb nu wel een andere router van telenet gekregen zo een witte ronde zou het daar aan liggen 

want vroeger heeft dit altijd gewerkt 

mvg 

Mauro 

Titel gewijzigd door Caro(mod) | Vorige titel: pingen

 

 

0 Likes
31 reacties
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

waar stel je dat in dan ?

0 Likes
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

nee hoor heb geen eigen router gewoon die van telenet 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

@Mauro122 

Zo raar... Als je pc met internet is verbonden gaat het niet, maar als je hotspot met je gsm maakt voor je pc wel ..

Kzou zeggen dan ligt het niet aan modem want (ik veronderstel) dat je die hotspot op gsm maakt met wifi en niet 4g/5g.

Kzou zeggen het ligt aan je pc, maar dan zou ie het ook zogezegd moeten tegenhouden als het signaal via je mobiel gaat... Kdenk toch dat er iets is op je pc dat je verbinding dan tegenhoudt voor dat specifieke wifipunt??

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

@DeLLiAnO 

Ik vrees dat je die "hotspot" toch ergens verkeerd voorhebt: 

Wanneer je met uw foon een WiFi hotspot maakt, dan wordt uw foon een WiFi zender/ontvanger, ten behoeve van de klant. De foon zelf gaat dan via 4G het internet op. De eigen modem/router van de thuisinstallatie speelt daar dus geen enkele rol in. Je maakt in wezen van uw foon een mifi router.

Ik doe dat regelmatig wanneer ik met de laptop naar mijn broer ga om diens administratie bij te werken. Hij heeft geen internet. Dus maak ik daar van mijn foon een hotspot en aldus kan ik daar toch het internet op met de laptop. Laptop => foon = WiFi. Foon => internet = 4G

EDIT: het zou dus perfect kunnen dat het aan de HGW ligt .... defect of foute instelling, dat is een andere zaak ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

Vraagje: Als ik mijn 4g niet aan heb staan, dus volledig uit de optie op men mobiel, en alleen maar wifi aan heb staan, en maak een hotspot, is het dan niet via wifi?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

Ik zal even omgekeerd antwoorden: wanneer een hotspot via WIFi zou gaan, waarom heb je dan een hotspot nodig? Als de WiFi werkt heb je toch geen hotspot nodig ...

Vergeet niet dat het uw eigen HGW is die de WiFi uitstuurt en beheert. de WIFi pluk je niet uit de ether, die komt van uw HGW ...

Tenzij je op de WIFi van de buren gaat meesurfen of WiFree, maar dat is even buiten beschouwing gelaten. Trouwens, als je dat doet heb je geen hotspot nodig ...

EDIT: anders gezegd: wanneer je uw 4G uitzet kan je geen hotspot maken. Zo simpel is het.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

@StefaanH 

Ik volg je hoor, waarom hotspot maken via wifi als je wifi hebt.

Omdat ts zegt dat wifi niet gaat maar wel via hotspot. Hotspot kan je gebruiken van mobiel naar pc zowel 4g als met wifi.

Op je pc kan je toch ook wifi hotspot uitzenden naar andere apparaten?

Hier 2 afbeeldingen, de hotspot op gsm met 4g uit en wifi aan, en op pc zieje rechts onderaan dat ie connected is. En het werkt kan zrlfs sites bezoeken

Screenshot_20230101-194535_Settings.jpg

 

P_20230101_193039_1_1_1.jpg

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

@DeLLiAnO 

Ik kan uw afbeeldingen nog niet zien, maar ik stel mij de vraag: wat is het nut van een hotspot via WiFi als de WiFi gewoon werkt? De client heeft dan gewoon keuze uit twee WiFi netwerken, die uiteindelijk door één en dezelfde bron aangeboden worden ... (want als jij de hotspot van uw foon via WiFi (ipv met 4G) connecteert is dat dus met de router van Telenet). Waarom dan niet gewoon rechtstreeks?

EDIT: ik heb nog nooit een hotspot op PC gezien .... En nogmaals, het nut van een hotspot ontgaat mij volledig wanneer de aanwezige WiFi werkt. Een hotspot gebruik je toch enkel maar wanneer er geen WiFi beschikbaar is ... In de auto ook bvb (voor de passagiers dan)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?


@Mauro122  schreef:

Heb net een speedtest gedaan en daar werkt de ping wel aan mijn pc ligt het ook niet want heb een hotspot gemaakt op mijn  gsm 

en pc verbonden met deze hotspot gaat pingen wel 

Snap er niks meer van 


Kun je dat een beetje duiden, @Mauro122 ? Hoe heb je die hotspot geconfigureerd?  En hoe heb je uw PC verbonden met die hotspot?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

hotspot gewoon om mijn gsm gemaakt dus zonder de wifi en alles werkt prima 

0 Likes
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

fijn voor het meedenken ivm hotspot op mijn gsm kan dit alleen doen als ik wifi uitzet op gsm ...Android ??

Waarom een hotspot op pc maken is met deze pc dat ik dat pingen doen en is met mijn wifi gewoon verbonden 

Maar heb een andere pc staan zonder wifi ,dus kabel rechtstreeks in de hoofdrouter (heb er maar eentje staan ) en 

daar heb ik dat probleem ook 

 

mvg

Mauro

0 Likes
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

nee nee hotspot maken is geen enkele porbleem hoor doe dat ook vaker als ik van huis weg ben ,denk dat ik heb mss verkeerd uitgelegt

Weet wel hoe je een hotspot moet maken hoor 🙂

 

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?


@Mauro122  schreef:

hotspot gewoon om mijn gsm gemaakt dus zonder de wifi en alles werkt prima 


Niet om moeilijk te doen, maar deze  zin is niet duidelijk voor mij. WAT en HOE heb je gedaan om een hotspot te maken? Een klassieke hotspot bestaat erin dat je de WiFi van uw foon ter beschikking stelt van iemand of iets anders. Die andere kan dan via WIFi (de WIFi die uw foon uitstraalt, dus niet van de provider) verbinding maken met uw foon. Uw foon zelf maakt dan verbinding met het internet via 4G. Zoals ik reeds aanhaalde, je maakt eigenlijk van uw foon een mifi router.

Een mifi router is een toestel (met doorgaans een data only simkaart, maar dat kan ook een gewone zijn) waarop clients via WiFi kunnen inloggen. De router zelf gaat dan via 4G (ipv UTP zoals een klassieke router) het internet op. Waardoor de clients dus ook het internet op kunnen.

Dat is een klassieke hotspot. Is dat wat jij gedaan hebt?

 

EDIT: ik was deze tekst aan het schrijven terwijl jij uw vorige gepost hebt, die ik dus nog niet gelezen had. Sorry voor de overlap.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

@Mauro122 

fijn voor het meedenken ivm hotspot op mijn gsm kan dit alleen doen als ik wifi uitzet op gsm ...Android ??

Dat is bij de meeste foons inderdaad het geval. Wanneer je van uw foon een hotspot maakt kun je zelf niet meer op WiFi met die foon. Het is omgekeerd, uw foon straalt zijn WiFi uit ten behoeve van anderen. Die anderen kunnen dan inloggen op uw foon. En uw foon stuurt dan alles door naar het internet via 4G. En omgekeerd natuurlijk. Internet komt binnen op uw foon via 4G en uw foon straalt het via WiFi door naar de verbonden clients.

Let op: er zijn ook foons die hun WIFi kunnen ontdubbelen. Dat wil zeggen dat wanneer zij een hotspot maken van hun foon, zij toch nog steeds zelf op een andere, externe WiFi kunnen aanloggen. Uit hetgeen je schrijft kan ik afleiden dat dit voor uw foon niet het geval is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mauro122
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wordt pingen tegengehouden bij Telenet?

Dank u maar zit nog altijd met het probleem en testen gedaan met ander pc s hier thuis zonder de wifi dus rechtstreeks kabel in de router van telenet maar ook daar lukt het niet 

0 Likes