Beantwoorden
liamK
Professional Beetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

extra uitleg nodig CV8560E

hoi netweters. 
Ik heb laatst mijn eigen router gekocht om toegang te hebben tot extra instellingen die je in mijn telenet niet kan vinden.
dit werkt tot nu toe goed maar ik kwam er laatst achter dat er toch nog wat problemen zijn. na wat te zoeken heb ik gevonden dat dit komt door een dubbele nat.
mijn huidige telenet modem is de CH8568LG en deze zou dus voor problemen zorgen. De opossing voor dit probleem zou zijn mijn huidige modem "CH8568LG" inruilen voor een CV8560E die wel een bridge optie zou hebben. Er staat wel bij de beschrijving van deze modem dat hij geen wifi aan heeft. Als ik hier mijn eigen router achter hang zend deze dan wel een wifi signaal uit. Wat ik ook vaak tegenkwam is dat je bij het afhalen van de CV8560E modem  in een telenet center moet opletten dat alle 3 de mac adressen correct worden ingegeven. Kan iemand dit wat verduidelijken? alvast bedankt.

0 Likes
1 reactie
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1144
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

extra uitleg nodig CV8560E


@liamK  schreef:

Er staat wel bij de beschrijving van deze modem dat hij geen wifi aan heeft. Als ik hier mijn eigen router achter hang zend deze dan wel een wifi signaal uit.


Als je een router met Wi-Fi gekocht hebt, dan zal dat werken zoals verwacht. Telenet heeft immers geen invloed op de instellingen van jouw eigen aparatuur. Je moet het zo zien. De modem zorgt ervoor dat je router zijn verbinding heeft met het Telenet netwerk en je router zorgt voor het thuisnetwerk.


@liamK  schreef:

Wat ik ook vaak tegenkwam is dat je bij het afhalen van de CV8560E modem  in een telenet center moet opletten dat alle 3 de mac adressen correct worden ingegeven. Kan iemand dit wat verduidelijken? alvast bedankt.


Ben even gaan kijken in dit onderwerp:


@flip1953 schreef:
  • Jouw modem heeft 3 MAC adressen, namelijk een "HFC" MAC adres (= modem), een "MTA" Mac adres (= telefonie modem) en een "GW" of "GATEWAY" MAC adres (= de router).
  • Deze 3 MAC adressen staan op het label dat op je modem aangebracht is.
  • Op de kartonnen doos van deze modem staan echter maar 2 MAC adressen (HFC en MTA).(...)

TLDR; op de doos staan 2 MAC-adressen. Op de modem zelf staan er 3. De derde wordt soms vergeten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes