Beantwoorden
mcar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Beste,

ik ondervind een probleem om een port forwarding toe te passen via MyTelenet. Ik kan wel een nieuwe regel toevoegen, maar er verschijnt geen saveknop.

Enkel wanneer je in het veld "externe poort" een "-" toevoegt na het poortnr verschijnt de saveknop. Het saven zelf lukt dan uiteraard niet aangezien bv "8000 - " dan geen geldig poortnr is. 

En ook het DMZ-address lijkt weinig te doen. Ik kan wel het IP-address van mijn achterliggende router invullen, maar de poorten blijven onbereikbaar. Het DMZ-address kan trouwens ook niet meer leeggelaten worden eens dit werd ingevuld. 

Ik vermoed dat dit een bug is in MyTelenet. Met de oude GUI lukte dit wel.

Alvast bedankt 

9 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Klopt…dit is een algemeen probleem. Voorlopig niet veel aan te doen. 
Telenet is op de hoogte van het probleem maar ik vrees dat een oplossing niet voor meteen gaat zijn.

Deze problemen zijn al aanwezig sinds de overgang naar de vernieuwde ‘Mijn Telenet’.  Er is ook geen weet van enige vooruitgang of prognose wanneer dit euvel gaat opgelost zijn. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet


@mcar  schreef:

Enkel wanneer je in het veld "externe poort" een "-" toevoegt na het poortnr verschijnt de saveknop. Het saven zelf lukt dan uiteraard niet aangezien bv "8000 - " dan geen geldig poortnr is. 


De externe poort moet steeds een start en eind poort bevatten (dat is al jaren zo, dus geen nieuw probleem). Indien je slechts 1 poort wil forwarden geef je gewoon 2x dezelfde poort in 8000 - 8000 dus in jouw geval.


@mcar  schreef:

En ook het DMZ-address lijkt weinig te doen. Ik kan wel het IP-address van mijn achterliggende router invullen, maar de poorten blijven onbereikbaar. Het DMZ-address kan trouwens ook niet meer leeggelaten worden eens dit werd ingevuld. 


Normaal wordt 0 aanzien als uitgeschakeld voor DMZ, maar dat lijkt sinds de laatste update niet meer te werken. Ik heb het probleem in ieder geval al aangekaart bij het Moderator-team. Zij zullen dit zeker doorzetten naar de juiste diensten binnen Telenet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet


@WG94  schreef:
De externe poort moet steeds een start en eind poort bevatten (dat is al jaren zo, dus geen nieuw probleem). Indien je slechts 1 poort wil forwarden geef je gewoon 2x dezelfde poort in 8000 - 8000 dus in jouw geval.


Maar @mcar geeft weer hoe je eventueel die saveknop terug tevoorschijn kan 'toveren'. Maar doordat de gegevens niet correct zijn ingevuld resulteert het uiteindelijk tot niets, wat hij ook aangeeft. Als je de gegevens correct invult zoals jij aangeeft dan verdwijnt die knop gewoon. Opnieuw weer een bekend probleem van meer dan een jaar


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet


@BillyX  schreef:
Maar @mcar geeft weer hoe je eventueel die saveknop terug tevoorschijn kan 'toveren'. Maar doordat de gegevens niet correct zijn ingevuld resulteert het uiteindelijk tot niets, wat hij ook aangeeft. Als je de gegevens correct invult zoals jij aangeeft dan verdwijnt die knop gewoon. Opnieuw weer een bekend probleem van meer dan een jaar

Nergens geeft @mcar aan dat hij de gegevens correct heeft ingevuld "8000 - 8000" enkel "8000 -" staat vermeld in het bericht.

"beginpoort - eindpoort" is al sinds de redesign de juiste invoer en heeft ook effectief gewerkt, dus helemaal geen bekend probleem.

Wat wel een nieuw probleem (zeker geen oud gekend probleem zoals je schrijft) is (even zelf uitgetest) is dat startpoort en eindpoort niet meer hetzelfde mogen zijn.

@mcar tijdelijke oplossing om "8000 - 8001" te schrijven. 

Ook dit probleem heb ik doorgegeven aan het Moderator-team. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mcar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Bedankt voor jullie feedback. 

Als de beginpoort verschilt van de eindpoort, dan lukt het idd wel 👍 ("8000 - 8000" had ik wel degelijk geprobeerd). 

Nog even ter aanvulling - voor de puristen - met wat tussenstappen kan je het toch juist krijgen:

  • Regel opslaan met verschillende begin- en eindpoort (bv 8000 - 8001)
  • Refresh van de pagina (f5)
  • Regel aanpassen naar bv 8000 - 8002 en dan annuleren ipv save
  • Nu kan je wel 8000 - 8000 saven
VakoNoway
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Ik krijg ondanks de antwoorden hier toch geen port forwarding aan de praat, hoor. Ik heb de F@ST3896LG-TN modem. Wanneer ik naar geavanceerde instellingen ga en expertinstellingen ontgrendel, kan ik geen port forwardingregel toevoegen totdat ik iets aanpas aan de DMZ-instelling. Er staat automatisch een 0 bij DMZ-adres en volgend bijschrift: "DMZ-adres is niet geldig. Kijk die even na." Ik wil echter geen DMZ. Wanneer ik de 0 verwijder en het vakje leeglaat, verschijnt de knop "Wijzigen", maar krijg ik als error "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw." Wanneer ik een port forwardingregel toevoeg en in dezelfde stap het DMZ-vakje leeglaat, krijg ik dezelfde error.

Het lijkt voor mij onmogelijk om te port forwarden zonder een DMZ in te stellen?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Er is momenteel een probleem met de DMZ-instelling.

Hierdoor is het momenteel niet mogelijk om

  1. UPnP in te schakelen (daar deze niet gecombineerd kan worden met DMZ)
  2. DMZ instellingen uit te schakelen (0 zou uitgeschakeld moeten zijn maar dit wordt momenteel niet toegelaten)

Door bovenstaande is het dus ook niet mogelijk om andere aanpassingen (waaronder port-forwaring) te doen.

Een work-arround is UPnP uitschakelen en DMZ inschakelen op een ongebruikte host (eentje buiten de DHCP range waarvan je weet dat deze niet gebruikt wordt). Mogelijk kan je de klantendienst overtuigen om je aanpassingen te doen; dan moet je de work-arround (die mogelijk weer andere problemen veroorzaakt) niet toepassen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Woutergoossens1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Ik probeer dit aan te passen zoals je aangeeft maar ik zie geen OPSLAAN knop. Hoe kan ik de gewijzigde poorten opslaan?

TheVoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

kan geen port forwarding meer instellen via MyTelenet

Ik antwoord op deze oplossing omdat

  • ze bij mij wel werkte. Enkel de stap met de refresh was niet nodig bij mij.
  • Deze issue nog steeds niet opgelost is. M.a.w. men nog steeds deze work-around moet gebruiken om één externe poort te forwarden naar één interne poort.