24747
netweters
|
152250
antwoorden
|
20683
vragen
|
Beste,
ik ondervind een probleem om een port forwarding toe te passen via MyTelenet. Ik kan wel een nieuwe regel toevoegen, maar er verschijnt geen saveknop.
Enkel wanneer je in het veld "externe poort" een "-" toevoegt na het poortnr verschijnt de saveknop. Het saven zelf lukt dan uiteraard niet aangezien bv "8000 - " dan geen geldig poortnr is.
En ook het DMZ-address lijkt weinig te doen. Ik kan wel het IP-address van mijn achterliggende router invullen, maar de poorten blijven onbereikbaar. Het DMZ-address kan trouwens ook niet meer leeggelaten worden eens dit werd ingevuld.
Ik vermoed dat dit een bug is in MyTelenet. Met de oude GUI lukte dit wel.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klopt…dit is een algemeen probleem. Voorlopig niet veel aan te doen.
Telenet is op de hoogte van het probleem maar ik vrees dat een oplossing niet voor meteen gaat zijn.
Deze problemen zijn al aanwezig sinds de overgang naar de vernieuwde ‘Mijn Telenet’. Er is ook geen weet van enige vooruitgang of prognose wanneer dit euvel gaat opgelost zijn.
@mcar schreef:Enkel wanneer je in het veld "externe poort" een "-" toevoegt na het poortnr verschijnt de saveknop. Het saven zelf lukt dan uiteraard niet aangezien bv "8000 - " dan geen geldig poortnr is.
De externe poort moet steeds een start en eind poort bevatten (dat is al jaren zo, dus geen nieuw probleem). Indien je slechts 1 poort wil forwarden geef je gewoon 2x dezelfde poort in 8000 - 8000 dus in jouw geval.
@mcar schreef:En ook het DMZ-address lijkt weinig te doen. Ik kan wel het IP-address van mijn achterliggende router invullen, maar de poorten blijven onbereikbaar. Het DMZ-address kan trouwens ook niet meer leeggelaten worden eens dit werd ingevuld.
Normaal wordt 0 aanzien als uitgeschakeld voor DMZ, maar dat lijkt sinds de laatste update niet meer te werken. Ik heb het probleem in ieder geval al aangekaart bij het Moderator-team. Zij zullen dit zeker doorzetten naar de juiste diensten binnen Telenet.
@WG94 schreef:
De externe poort moet steeds een start en eind poort bevatten (dat is al jaren zo, dus geen nieuw probleem). Indien je slechts 1 poort wil forwarden geef je gewoon 2x dezelfde poort in 8000 - 8000 dus in jouw geval.
Maar @mcar geeft weer hoe je eventueel die saveknop terug tevoorschijn kan 'toveren'. Maar doordat de gegevens niet correct zijn ingevuld resulteert het uiteindelijk tot niets, wat hij ook aangeeft. Als je de gegevens correct invult zoals jij aangeeft dan verdwijnt die knop gewoon. Opnieuw weer een bekend probleem van meer dan een jaar
@BillyX schreef:
Maar @mcar geeft weer hoe je eventueel die saveknop terug tevoorschijn kan 'toveren'. Maar doordat de gegevens niet correct zijn ingevuld resulteert het uiteindelijk tot niets, wat hij ook aangeeft. Als je de gegevens correct invult zoals jij aangeeft dan verdwijnt die knop gewoon. Opnieuw weer een bekend probleem van meer dan een jaar
Nergens geeft @mcar aan dat hij de gegevens correct heeft ingevuld "8000 - 8000" enkel "8000 -" staat vermeld in het bericht.
"beginpoort - eindpoort" is al sinds de redesign de juiste invoer en heeft ook effectief gewerkt, dus helemaal geen bekend probleem.
Wat wel een nieuw probleem (zeker geen oud gekend probleem zoals je schrijft) is (even zelf uitgetest) is dat startpoort en eindpoort niet meer hetzelfde mogen zijn.
@mcar tijdelijke oplossing om "8000 - 8001" te schrijven.
Ook dit probleem heb ik doorgegeven aan het Moderator-team.
Bedankt voor jullie feedback.
Als de beginpoort verschilt van de eindpoort, dan lukt het idd wel 👍 ("8000 - 8000" had ik wel degelijk geprobeerd).
Nog even ter aanvulling - voor de puristen - met wat tussenstappen kan je het toch juist krijgen:
Ik krijg ondanks de antwoorden hier toch geen port forwarding aan de praat, hoor. Ik heb de F@ST3896LG-TN modem. Wanneer ik naar geavanceerde instellingen ga en expertinstellingen ontgrendel, kan ik geen port forwardingregel toevoegen totdat ik iets aanpas aan de DMZ-instelling. Er staat automatisch een 0 bij DMZ-adres en volgend bijschrift: "DMZ-adres is niet geldig. Kijk die even na." Ik wil echter geen DMZ. Wanneer ik de 0 verwijder en het vakje leeglaat, verschijnt de knop "Wijzigen", maar krijg ik als error "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw." Wanneer ik een port forwardingregel toevoeg en in dezelfde stap het DMZ-vakje leeglaat, krijg ik dezelfde error.
Het lijkt voor mij onmogelijk om te port forwarden zonder een DMZ in te stellen?
Er is momenteel een probleem met de DMZ-instelling.
Hierdoor is het momenteel niet mogelijk om
Door bovenstaande is het dus ook niet mogelijk om andere aanpassingen (waaronder port-forwaring) te doen.
Een work-arround is UPnP uitschakelen en DMZ inschakelen op een ongebruikte host (eentje buiten de DHCP range waarvan je weet dat deze niet gebruikt wordt). Mogelijk kan je de klantendienst overtuigen om je aanpassingen te doen; dan moet je de work-arround (die mogelijk weer andere problemen veroorzaakt) niet toepassen.
Ik probeer dit aan te passen zoals je aangeeft maar ik zie geen OPSLAAN knop. Hoe kan ik de gewijzigde poorten opslaan?
Ik antwoord op deze oplossing omdat