24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo allen
ik heb onlangs een synology nas gekocht en ben hiermee wat aan het experimenteren geweest. Daarvoor heb ik enkele poorten open gezet (poort 5000,5001 en 1194) Toen ik klaar was met experimenteren wou ik de poortforwardingregels verwijderen. Echter kan ik de regel met poort 5001 niet verwijderd krijgen, de 2 andere zijn wel succesvol verwijderd. Telkens als ik de regel verwijder, en ik klik op wijzigen is ie wel weg, maar als ik dan even later terug ga kijken, staat de regel er terug. Voor nu heb ik de poort op de nas zelf gewijzigd zodat ie niet meer benaderbaar is van buitenaf. Iemand die me hierin raad kan geven wat ik nog kan doen om de forwardingregel toch verwijderd te krijgen, of zal ik moeten bellen met telenet zelf?
Heb je onderaan na verwijderen op wegschrijven of iets dergelijks geklikt? Anders vrees ik dat het een foutje is in de interface van "Mijn Telenet". Sowieso een verstandige keuze om de standaard poorten van uw NAS te wijzigen. Ook nooit goed om daar online toegang toe te geven. Beter de verschillende services apart toegang geven indien gewenst. Nooit tot uw gehele NAS.
Of doe dit enkel via een in te stellen VPN verbinding.
Ik heb onderaan inderdaad op 'wijzigen' geklikt. Ik heb zojuist de HGW geherstart, maar ook dat heeft niet mogen baten. Ik heb mijn nas idd aan het internet gehangen, met een vpn, maar dat werkte niet naar zoals het moest (problemen met het certificaat) en daarom wou ik de opengezette poorten terug verwijderen waardoor ik dit probleem nu ervaar.
Ik gebruik daarvoor het Let's Encrypt certificaat. Makkelijk in te stellen. Je moet er wel voor zorgen dat je poort 80 forward en DDNS instelt. Werkt perfect.
mijn probleem was dat er met configuratie export van openvpn via mijn nas geen certificaat zat bijgevoegd in het .zip bestand. Vervolgens kreeg ik telkens melding wanneer ik verbond met openvpn connect dat er geen certificaat aanwezig was. DDNS had ik ingeschakeld. Maar nu wil ik dus dat die poortforwardregel verdwijnt, en niks lijkt te lukken...
En op niet actief zetten en opslaan drukken en dan cijfers verwijderen en opslaan drukken, werkt dit dan wel? Of mss alleen op niet actief en opslaan drukken?
In de nieuwe layout is de optie Actief/inactief verdwenen (toch op pc).