Beantwoorden
Isabel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

microsoft blokkeert toegang tot mijn laptop

beste allen,

sinds een paar weken heeft mijn windows een update gedaan naar windows11 . Plots moest ik bij het aanmelden in mijn private laptop ipv mijn google wachtwoord en profiel een microsoft profiel gebruiken . Ik heb dit niet thuis, enkel bij mijn werkgever, heb ik ook niet nodig . In het begin kon ik dan gewoon een code laten verzenden naar mijn telenet adres ( vraag me af hoe ze dit kennen ) en dan lukte dit als ik via GSM mijn mails bekeek. Nu plots lukt dit niet meer. Telkens ik probeer dit microsoft account te veranderen van wachtwoord krijg ik dat ze niet genoeg info van me krijgen om te weten of ik het wel ben (ik heb dus geen account maar toch..) . Nu heb ik eindelijk een ander antwoord gekregen , na 7 keer opnieuw een aanvraag in te dienen . Nu blijkt dus dat mijn microsoft account blijkt te zijn verschaft door een internet service provider ISP en dat ik hen moet contacteren. Ik veronderstel dat dit dan telenet is ? En zo ja, hoe kan ik terug in mijn eigen laptop en gegevens geraken ?

0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

microsoft blokkeert toegang tot mijn laptop

Telenet (ISP) maakt geen Microsoft account aan voor je, dat is foutieve info. Wat wel kan is dat de gebruikersnaam van je Microsoft-account je Telenet e-mailadres is (je hoeft immers geen mailbox te nemen bij Microsoft om een account aan te maken). Dat zou ook verklaren waarom je via je Telenet mailbox een code krijgt om je in te loggen.

 

De melding "we hebben niet genoeg info" lijkt me een van de beveiligingsmechanismen van Microsoft. Als je van hen geen andere opties krijgt, dan moet je de procedure op deze pagina volgen: Hulp met het herstelformulier voor een Microsoft-account

 

Je zal op een bepaald moment tijdens de installatie van Windows (kan zelfs al in de vorige versie geweest zijn) toch de vraag gekregen hebben om het account op je PC te koppelen aan een Microsoft account. Sinds Windows 10 is dit de standaard manier en sinds Windows 11 is het zelfs heel moeilijk om met een "lokaal"-account te werken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karelg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

microsoft blokkeert toegang tot mijn laptop

Bij windows 10 kon je bij de installatie ergens geen internetverbinding maken, aan of uit zetten, als de internet verbinding uit staat kan je een gewoon lokaal account verde

0 Likes