Beantwoorden
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

ben aan het overwegen een nieuwe router  aan te kopen , voornamelijk voor de extra functionaliteiten die NIET kunnen op een telenet router ..

wat is de beste optie om ook de telenet digicorder te laten werken?

1) telenet router vervangen door modem only  dan nieuwe routerplaatsen en werken met iptv voor digicorder interactiviteit
2) telenet router behouden, dmz inschakelen  dan nieuwe plaatsen en werken met iptv
(gaat in dmz mode alle port forwarding nog goed werken?)

0 Likes
57 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

nieuwe eigen router

@igvfer

Ik denk niet dat ik een staatsgeheim vertel door te bevestigen dat de nieuwe digicorder geen DLNA meer ondersteunt (voor alle duidelijkheid, ik heb zelf dus GEEN nieuwe digicorder). Ikzelf heb, zoals gezegd, er trouwens nooit gebruik van gemaakt. Met hetgeen ik nu weet, het zou zelfs nooit gelukt zijn vermits ik een modem-only met eigen router heb Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

ok, dan ga ik een iptv router halen, zoals ik het hier lees, heeft de 192. adres geen functie

voorlopig dan toch niet 🙂

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

nieuwe eigen router

@igvfer@Inderdaad, Eos box kan enkel geplaatst worden met de correcte modems (2 types

- witte mercury 24*8 DOC 3 wireless modem

- zwarte CBN DOC 3 wireless modem

 

0 Likes
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

@StefaanH Beste, ik heb ondertussen een modemonly geplaatst. Zoals gezegd heb ik interactiviteit op de digicorders wanneer ik ze tussen de modem en router plaats. Ik heb dit enkel kunnen doen als test omdat ik geen afzonderlijke utp kabels heb die naar de digiboxen/digicorder gaan. Ik vertrek telkens met 1 utp naar een bepaalde ruimte en ga dan een switch binnen waar bv. camera, netwerkspeler, mac en ook de digibox inzitten. De nieuwe router die ik kocht kan ik inruilen, ik zou dus wel degelijk overgaan tot de aanschaf van een IPTV router. Nu vind ik eigenlijk geen routers met die functie. Noemt deze functie misschien anders in routerland? Nogmaals voor de zekerheid: ik kan dus zeker een digibox aansluiten op een router met iptv functie langs een switch en interactiviteit hebben met de modemonly voor de duidelijkheid?

Alvast bedankt voor uw antwoorden. mvg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nieuwe eigen router

Zeker dit schema proberen aan te houden. De blauwe verbinding gaat naar 1 of meerdere (max.4) digicorders of boxen. Deze zitten op de poort die je aangeduid hebt als IPTV pass through. En vermits je dan maar 3 LAN poorten over hebt op je router kan je uitbreiden naar een switch al of niet met POE. Uiteraard kan de hier afgebeelde fysieke verbinding naar de digiboxen ook gedaan worden door 1 PWL te verbinden aan de IPTV uitgang en dan bij iedere digibox ook een PWL afgestemd op de eerste. Of een combinatie van beiden.

 

opstelling2.jpg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

een synology rt2600ac router heeft iptv functie, alsook heb ik dit al gezien bij asus router

meestal staat het niet bij de specs, maar als je de manual download van de router, dan zie je dat je dit kan instellen

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

nieuwe eigen router

Lees nu pas de eerste berichten over de DHCP en functies die je wilt, vorige posts van mij mag je dus negeren 🙂

 

Nog juist over die modem only of HGW, modem only dus EMTA modem plaatsen wij op instal enkel bij business 240plus klanten = klanten die betalen voor vast IP adres, voor de rest enkel HGW modems. Gebeurt wel eens dat men vraagt voor een modem only als ze met eigen routers werken bij bvb IT'ers

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

mijn verdict is gevallen, ik had eerst interesse in de synology rt2600ac router, maar na veel reviews, is de asus rt-ac86u toch een veel beter optie

ik lees dat er een cashback actie is

5% op aankoop, maar als je er 3x koopt, krijg je 25% korting

nog iemand interessen in deze router? dan wil ik wel een samen aankoop doen ...

 

https://www.coolblue.be/nl/product/794924/asus-rt-ac86u-gaming-router.html

 

0 Likes
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

Nog even een korte maar dringende vraag 🙂 werken niet digiboxen/corders ook op de iptv uitgang van een router. Ik kan namelijk omdat ik geen afzonderlijke utp kabels heb liggen niet opsplitsen moet dus ook bv. camera, netwerkspeler op dezelfde uitgang van de router plaatsen als de digiboxen (via switch)

Thx alvast.

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

Neen 😉

Wrm plaats je dan niet gewoon de switch op de andere uitgang van de router?

0 Likes
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

Omdat dan de interactiviteit van digibox niet zal werken, toch?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nieuwe eigen router


@Peter13@  schreef:

Nog even een korte maar dringende vraag 🙂 werken niet digiboxen/corders ook op de iptv uitgang van een router. Ik kan namelijk omdat ik geen afzonderlijke utp kabels heb liggen niet opsplitsen moet dus ook bv. camera, netwerkspeler op dezelfde uitgang van de router plaatsen als de digiboxen (via switch)

Thx alvast.


Op je router heb je toch 4 uitgangen waarvan je er eentje gebruikt voor IPTV. Op een van  de andere kan je perfect een switch aansluiten. Dit mag allemaal in dezelfde ruimte staan. Bekijk goed het schema dat ik heb voorgesteld. De aansluiting van de router naar 2 switchen kan met een kabeltje van 0.5 meter.

Uw modem mag aan de andere kant van het huis staan en dan verbinding maken naar de router want dat is maar 1 UTP kabel.

Je moet altijd een switch of meerdere gebruiken als je niet toekomt met de 4 aanwezige poorten. TIP: Bij Telenet Center kan je gratis een DLink 5 poort switchke afhalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

20180917_163124_resized.jpg

0 Likes
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

Dit is mijn huidige situatie. Als ik je goed begrijp zou je tussen de modem en de routen een switch plaatsen . Van op die switch naar mijn verschillen digiboxen gaan. Maar dan ben ik de utp kwijt die nu bv. naar de poe switch voor de ip deurbel gaat. Ook wanneer ik van de modemonly naar de router zou gaan en dan op de iptv uitgang naar switch zou gaan heb ik weer een utp tekort of het moest zijn dat de iptv uitgang gewoon werkt voor andere apparaten en dat is blijkbaar niet.

Dus lijkt mij enkel powerlines gebruiken voor de digiboxen afzonderlijk de enige oplossing?

 

mvg,

 

Peter

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

De afbeelding komt niet goed door precies

0 Likes