Beantwoorden
buffel123456
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

optimaal thuisnetwerk specifiek

Beste,

binnenkort verhuis ik en ben ik op zoek naar de beste manier om de internetsnelheid in heel het huis zo optimaal mogelijk te maken. Ik ben helemaal niet thuis in computernetwerken daarom vraag ik hier wat meer informatie. Heb daarentegen wel heel graag supersnel internet

Op de gelijkvloers komt bekabeling toe en in elke kamer is er een bedrade aansluiting(behalve 1ste verdieping).

Mijn plan was :

Gelijkvloers: Modem + router/switch

Modem staat helemaal vooraan in het huis + achteraan in het huis is de tv-kamer waar de router/switch dan komt. Zodat ik deze kan gebruiken voor bedrade apparaten + draadloze apparaten (smartphones&laptops). 

1ste verdieping: opgevangen door andere routers/modem

2de verdieping: router in bureaukamer + switch slaapkamer

router verbonden met printer en harde schijf (vooral voor films) + bedrade apparaten + draadloze apparaten(smartphones&laptops).

switch verbonden met tv, pc, playstation, ... 

 

Nu had ik een aantal vragen ivm met deze opstelling:

1. Gaat de interne bedrading via de modem of hoe zit dit in elkaar ? 

2. Kan ik aan roaming doen? Dus zonder van netwerk te wisselen in het hele huis rond lopen met optimale wifi.

3. kan ik deze harde schijf/printer dan ook van buitenaf mijn netwerk raadplegen ? 

4. wat raden jullie aan van hardware ? 

ik dacht aan: router : Nighthawk r7000 switch : netgear gigabit switch

5. wat is de moeilijkheidsgraad van dit netwerk op te stellen? 

0 Likes
33 reacties
RonGent
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

optimaal thuisnetwerk specifiek

Ten eerste, de vraag was algemeen gesteld, niet aan jou persoonlijk, en een vraag is maar een vraag, antwoorden kan maar hoeft niet, en zeker niet zo grof als jij. Uw woord "reet" zegt genoeg over jou. Een goed antwoord van sb was wel gepast, dat zou u sieren.

Ten tweede, nu hou je het niet enkel bij "reet" maar komt "bal" erbij. Mooi, je scoort nog beter.
Ten derde, hoe kan jij nu oordelen dat ik bij de kemels behoor? Jij hebt blijkbaar supergaves. Mijn idee is.. als jij meedoet aan dit hier dan mag je alles vragen. If you can not stand the heat, stay out of the kicthen!

Ten vierde,
last but not least, denk dat jij hier nu wel de kemel bent, dit heeft niks met  "de verkeerde" te maken maar alles met beleefdheid en respectvol omgaan met de leden hier.


Fijne dag nog.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

optimaal thuisnetwerk specifiek

Wat anderen doen met hun volume,niet ik alleen,maar in het algemeen,zoiets vraag je niet.Daar zal Telenet wel over oordelen.

Jij hebt me niet te zeggen waar ik moet komen.

Ik neem geen enkel woord terug.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

optimaal thuisnetwerk specifiek

@robatoras

@RonGent

 

Zullen we het daarbij laten? Tnx! 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

optimaal thuisnetwerk specifiek

@sb, bedankt! Ik wilde net hetzelfde vragen aan de twee heren. 

 

@RonGent @robatoras, laten we deze discussie hier afronden. Vragen stellen op De Netweters mag altijd. Als je er vervolgens als Netweter zelf niet op wil antwoorden, dan ben je natuurlijk volledig in je recht. Maar antwoord je er toch op, dan zou ik willen vragen om dit op een nette manier te doen, zonder scheldwoorden. Die horen niet thuis op dit forum. Als we dat kunnen doen, even goede vrienden. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes