Beantwoorden
DVereecke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

oudercontrole

Kan ik via de Telenet-modem de duur van de toegang tot internet per toestel bepalen?

Vroeger was ik klant bij Dommel en kon ik voor de iPods van de kinderen bepalen dat ze 1 uur toegang hadden tussen 19u en 21u.

0 Likes
13 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

oudercontrole

Dag DVereecke,

 

Het is niet mogelijk om oudercontrole in te stellen via de Telenet modem zelf. Er bestaan echter wel andere apps en of programma's om de internettijd van de kinderen te beperken.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

oudercontrole

Dit is niet mogelijk via Telenet. Ofwel verleen je toestellen toegang ofwel niet, maar je kan er geen tijdslot op zetten.

 

Windows heeft het gratis Family Safety programma waar je dit wel kan. Alle computers op Windows 7,8 of 8.1 kunnen dit gratis installeren.

 

Meer informatie over Family Safety vind je hier

 

Voor IOS (Apple) kan je apps downloaden, bv. NetNanny of de tool van antivirusbedrijf Norton. Dit zijn softwaretoepassingen deze werken enkel als je een goed beveiligde account hebt met een geheim wachtwoord.

 

Als je bereid bent te investeren in een aparte router kan je dit wel instellen. Op basis van het MAC adres van jouw kinderen's toestellen kan je tijdsrestricties opleggen. Bijna alle routers hebben deze mogelijkheid. Een goedkope router met Parental Control is de TP-Link TL-WR841N. Deze is schappelijk van prijs en volstaat voor een standaard gebruik. Je kan ook duurdere modellen vinden die sneller werken of een breder bereik hebben, dat is naar eigen smaak in te vullen.

Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

oudercontrole

Met telenet kan dit wel via het betalende anti virus pakket ,telenet security pack. daar kan je instellen wanneer en naar welke site ze mogen surfen.

 

Dit kan op alle toestellen , je heeft je kinderen een bepaald profiel op dat profiel zet je de beperkingen.

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bart37
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

oudercontrole

Beste Steven, Ik volgde je advies en kocht een bijkomende router : Linksys EA6900 met parental control. Deze kon ik vlot installeren, maar merk wel dat ik via deze router niet de andere LAN toestellen kan benaderen (bv. de NAS). is hiervoor een verklaring ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

oudercontrole

NAT en dhcp uitschakelen 😉
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

oudercontrole

Ik heb geen linksys dus ik weet niet hoe de interface van de router er uit ziet 😕

in ieder geval:
Trek de internet kabel die van de modem naar de router gaat uit en ga naar het instellingen scherm.

Stel daar het IP adres van de router in op 192.168.0.2 of 192.168.1.2 (dit hangt af van hoe je Telenet modem is ingesteld standaard is dit 192.168.0.1)

dan moet je NAT en DHCP uitschakelen.

steek daarna de internetkabel die van je modem komt in een LAN poort (een van de vier poorten naast elkaar) dus NIET de WAN poort (die staat een beetje apart)

dan zou het moeten werken. 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eagle
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

oudercontrole

ik heb al een router gekocht en dat hielp een week , daarna zijn de kids via homespot en een paswoord van de buren beginnen terug op internet te gaan , ik vind het echt enrom lastig je moet 24/24 de kids al in het oog houden of ze zitten op internet zelfs snacht's !! 

ik vind ook dat dit standaard iets in je telenet abonement moet zijn , kinderen kennen geen grenzen . en als ouder is het niet evident steeds naast ze te staan . ze gebruiken hier de gsm de ipod de playstation , wat kan je op de duur nog doen ????

 

Het word tijd dat daar iets aan gedaan word telenet , kinderen zijn inventief , maar als ouder kan je niet steeds naast ze zitten . het zou een groot pluspunt zijn 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

oudercontrole

@eagle maak even een nieuw topic aan 🙂

 

Maar je kan je wachtwoord van je telenet login aanpassen dan kunnen ze niet meer op telenet homespot.

 

Ik las nu pas dat ze het wachtwoord van de buren gebruikten. Best bespreek je dat eens met de buren dat ze dat niet moeten geven en dat ze het moeten veranderen.

 

Je kan ook natuurlijk hun toestellen afpakken dat deden mijn ouders ook altijd 😛

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eagle
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

oudercontrole

Beste , dat wil ik best wel doen maar dan vragen ze het aan een andere vriend , ik ben zo al twee jaar bezig ... men geduld begint op te raken ...

en gsm agfpakken dan vraagt de oudste een toestel aan iemand anders en verstopt het ... de oudste is heel inventief ... en zegt het dan tyegen zen jongere broer .. en zo begint heel dat spelletje weer ... 

 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

oudercontrole

Dan weet ik niets meer sorry. Het enigste wat je kan doen is strenger zijn denk ik?

Ik ben niet echt de juiste persoon om advies te geven 😄

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

oudercontrole

Het is mogelijk via Mijn Telenet om de optie Homespot uit te zetten. Zo wordt het onmogelijk om via de aanmeldgegevens van je telenetaccount je aan te melden bij andere hotspots en ook met aanmeldgegevens van andere accounts zich aan te melden bij jouw eigen hotspot.

 

dit kan een extra mogelijkheid zijn

0 Likes
eagle
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

oudercontrole

Beste , ik homespot speciaal niet geactiveerd (dus geweigerd toen ik de vraag kreeg ) ik heb dus geen homespot ... maar blijkbaar de buren wel dan ... Maar mijn gegevens hebben ze niet , onlangs nog eens veranders het paswoord ..

Want ze gaan er via homespot op , we snappen het hier  echt niet hoe ze het doen , men jongens zijn verdomd inventief ! maar word er zowat gek van , als dit nog te lang duurt zou het wel eens kunnen dat ik alles afzeg ... dan is het volledig gedaan hier thuis . maar ja dan kunnen ze er weer via via op waarschijnlijk . 

 

toch bedankt , en ik hoop op nog meer adviezen ( al heb ik echt al veel geprobeerd ) ben al 3jaar bezig kwaad geweest , afgepakt , noem maar op ...  ben het echt wel beu aan het worden ..

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

oudercontrole

is het alleen mogelijk om met een account aan te loggen op een homespot? Of kan je ook met je Telenet emailaccount info aanloggen op een homespot? Indien het laatste mogelijk is, kan jij wel het password van je telenet account wijzigen, maar kunnen zij nog altijd met hun Telenet mailbox bij de buren aanloggen  (indien je kinderen een eigen mailbox zouden hebben).


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes