Beantwoorden
Pickels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

powerline geen internet tp link

Hoi,

 

Ik probeer mijn powerline adapters  AV500 (tp link PA4025PKIT) op internet te krijgen maar zonder succes. 

Ik volg elke stap in de installatie correct. Geen stekkerdozen etc. Rechtstreeks aan de hoofdrouter van telenet zelf. 

 

Mijn laptop herkent dat er een ethernet netwerk is maar geeft aan geen verbinding te kunnen maken met internet. Als ik op 'probleem oplossen' klik komt er 'geen geldig ip adres...'

 

Ik heb gepaired, gereset (10 sec pair inhouden) en de adapters verwisseld / op andere plaatsen ingestoken. Ik heb uiteraard de telenet modem ook uitgetrokken voor 30 seconden. Ik heb de juiste meegeleverde drivers geinstalleerd op de laptop. 

 

Via de meegeleverde software zie ik dat dat mijn laptop geen 2e adapter vindt, ook al geef ik het netwerk de 'default' naam mee. 

 

Je zou denken dat ze stuk zijn maar dat is niet zo. Bij een vriend met dezelfde telenet modem werkte ze prima. 

 

Kan iemand me nog tips geven?

 

Merci

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

powerline geen internet tp link

Ik veronderstel dat je uw modem met een kabeltje verbonden met de ene powerline en je computer met een kabeltje naar de andere powerlan. Als alles correct geconnecteerd is zouden bij beiden alledrie de lampjes moeten branden. Bovenste is Power, middelste is de verbinding, onderste is dat er een toestel is aangesloten.

Uw laptop zou gewoon een LAN  verbinding moeten maken.

Het is geen WiFi hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pickels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

powerline geen internet tp link

Thx voor het antwoord.

Kabeltjes zijn goed verbonden en gelinked ad netwerkpoort vd laptop. Het gaat over ethernet, niet over wifi. Missch was ik niet duidelijk.

De lampjes zijn nu net het probleem. Het middelste lampje (powerline) brandt niet.

Is er kans dat ik de power line adapters eerst moet 'herkennen' via de telenet router? (Of beter de keurslijfsoftware op 'mijntelenet.be', pun intended)

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

powerline geen internet tp link

ik heb hier al een paar keer gelezen dat powerline verbindingen enkel werken als ze op hetzelfde stroomcircuit zitten. Is dat het geval?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

powerline geen internet tp link

Kan ook zijn dat de powerlines niet aan elkaar gelinkt zijn. Hoe doe je dat

Er staat op de recente powerlines (AV homeplug) een klein knopje.

Je steekt de powerlines niet al te ver van elkaar in een stopcontact. Je duwt een 2 tal seconden op het ene knopje en het bovenste lampje begint te pinken vervolgens duw je binnen de minuut op de andere powerline ook op het knopje gedurende 2 seconden zodat ze elkaar zoeken. Eens ze elkaar gevonden hebben zullen het bovenste en middelste lapje vast branden.

Dan kan je de powerlines op de juiste plaats installerren.

Indien dit niet lukt moet je eerst de powerlines restten door 10 tot 12 seconden op dat knopje te duwen, dan doe je de bovenste procedure opnieuw.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pickels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

powerline geen internet tp link

Van dat stroomcircuit zou kunnen kloppen. Maar ik heb ze vlak naast mekaar in de muur gestoken om ze te testen. Dus dat euvel is uitgesloten.

@ igvfer: Wat jij beschrijft, is wat ik bedoel met 'pairing'. Als je mijn eerste post goed zou lezen, zou je zien dat ik al die dingen die je schrijft al geprobeerd heb. Vriendelijk dat je reageert maar je oplossing is net mijn probleem: het lukt niet.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

powerline geen internet tp link


@Pickels schreef:

Hoi,

 


Via de meegeleverde software zie ik dat dat mijn laptop geen 2e adapter vindt, ook al geef ik het netwerk de 'default' naam mee. 

 

Je zou denken dat ze stuk zijn maar dat is niet zo. Bij een vriend met dezelfde telenet modem werkte ze prima. 

 

Kan iemand me nog tips geven?

 

Merci


Ik lees dat je meegeleverde software hebt. Dan nog even dit. Ik veronderstel dat je opstelling is:

of maak de opstelling zo:

Powerline in stopcontact, verbinden met de modem, Laptop of computer verbinden met de modem.

Nu zou je via de software die ene powerline die verbonden is moeten zien. Geef daar nu een netwerknaam aan "huppeldepup" of zoiets. Opslaan uiteraard.

Nu verbind je de 2e powerline met de modem nadat je de eerste van de modem hebt afgehaald. Powerlines blijven in het stopcontact zitten. Nu geef je de 2e powerline dezelfde netwerknaam.

Opslaan.

Dit moet je dan doen met elke powerline die je in het zelfde netwerk wil steken. Ik dacht max. 8.

Nu zou je na enkele seconden de 2 powerlines in je lijstje moeten zien. En zou je met je laptop op internet moeten kunnen.
Is dit niet zo dan scheelt er toch iets met de powerlines.

2e test die je kan uitvoeren:

Neem dezelfde pwl mee bij jou vriend, steek ze in het stopcontact, sluit er jou laptop op aan en proberen maar. Lukt dit dan heb je een probleem met je electriciteits circuit. Lukt dit niet dan zijn het de powerlines.

Modem heeft niets te maken met je powerlines want dit zijn tenslotte enkel media die het signaal doorgeven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes