Beantwoorden
Zjanonymovic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Hoi,

 

Ik zocht naar berichten met een gelijkaardig probleem, maar ik was verrast er geen te vinden.  Waarschijnlijk heb ik niet goed gezocht ?  Mijn probleem is dat ik bij het maken v/e back-up deze meldingen krijg: " In back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand  C:\Users\defaultuser0\Contacts. Fout:  (STATUS_WAIT_2  0x80070002))" of "In back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand C:\Users\defaultuser0\Searches. Fout:  (STATUS_WAIT_2  0x80070002))".  Maar ik vind die bestanden gewoon niet terug bij C:\Users\defaultuser0\  ... !?  Heeft iemand een idee wat te doen bij dergelijke meldingen als je het betreffende bestand niet terugvindt ?

 

Alvast dank !

 

grtn,

 

Zjanonymovic

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Welke versie van Windows? En hoe probeer je een back-up te maken? Is dat het ingebouwde systeem? Misschien kan je beter een programma als Macrium Reflect gebruiken om een back-up (image van C:) te maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

probleem met back-up foutcode 0x80070002


@Zjanonymovic  schreef:

 

Ik zocht naar berichten met een gelijkaardig probleem, maar ik was verrast er geen te vinden. [...]

 

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/home?brandIgnore=True&sort=relevancedesc&searchTer...

je blijkt in alle geval niet alleen te zijn

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Zjanonymovic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

probleem met back-up foutcode 0x80070002

'k Voel mij idd al een stuk minder eenzaam. 😀

0 Likes
Zjanonymovic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Windows 10. 

Via ingebouwde systeem.

Macrium Reflect lijkt op 1e zicht (altijd voorzichtig zijn met reviews zegt mijn wantrouwige ik) goede beoordelingen te hebben.

Ik vermoed dat jij daar ook best tevreden mee bent.  't Is gewoon dat ik dacht "oeps, wéér een programma erbij ..."

Misschien dan toch maar eens proberen ?

Bedankt voor je reactie !

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Er is een gratis versie waarmee je perfect een image kunt maken van een (deel van een) partitie. Ik gebruik het programma al jaren om images te maken van C: (Windows). Eenmaal een image gemaakt kan je die image 'mounten', zodat je met Explorer (of FreeCommander in mijn geval) toegang hebt tot alle bestanden. Om je image terug te zetten maak je mbv het programma 'rescue media' aan (die je even test). Dat kan een CD/DVD zijn (voor wie dat nog gebruikt), maar het makkelijkst is gewoon op een USB-stick. Daarmee kan je je PC opstarten, Macrium Reflect openen en 'restore image' te kiezen. Afhankelijk van hoe groot de partitie is (en het vermogen van je hardware) duurt dat zo'n 10 minuten.

 

Data (documents, music, pictures, ...) zet ik zelf op een aparte schijf en dan gebruik ik SyncBackFree om een back-up te maken van die bestanden. Op die manier beperk ik de grootte van de image. Page file, Hibernate, die worden normaal gezien niet opgenomen in die image.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Zjanonymovic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Thx BjØrn !

You convinced me. Let's have a try.

Och, nog een leekjes-vraag; als ik een back-up liet maken dan kwam die op mijn externe harde schijf naast de eerder gemaakte staan zodat na verloop van tijd mijn externe schijf volledig vol kwam te staan.  Is dit bij deze Macrium Reflect ook zo ?  Ik veronderstel dat er wel een manier bestaat om ervoor te zorgen dat telkens de vorige versie door een nieuwe wordt vervangen, niet ?

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Ik werk zelf zo niet, maar voor zo ver ik weet is dat wel mogelijk. Ik durf wel niet te zeggen hoe ver de gratis versie daarin gaat. Ik weet dat je ook een zgn. incremental backup kan maken. Dat bespaart plaats, maar persoonlijk verkies ik een full backup.

 

Om je een idee te geven:

 

macrium.png


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Zjanonymovic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

probleem met back-up foutcode 0x80070002

Ik veronderstel dat ik die "Purge the oldest backup ..." daartoe wel kan gebruiken.

Thx again !

0 Likes