Beantwoorden
t354332
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your fifth party! Primeur!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hallo,

Wat te doen als je e-mail adres wordt misbruikt voor het rondsturen van spam naar
mensen uit je adresboek  (e-mail spoofing)?  Er wordt enkel gebruik gemaakt van de telenet webmail interface.

Alvast met dank,

Tags (2)
229 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

slachtoffer van e-mail spoofing

OK 🙂 kijk eens in de instellingen van webmail of daar vreemde dingen in staan van doorsturen ofzo?

Normaal zal het nu niet meer gebeuren misschien zullen er een tijdje nog emails verzonden worden van je verwijderd account maar dat zal wel stoppen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

slachtoffer van e-mail spoofing

Stap 1 scan je computer met je antivirus daarna met dit: https://nl.malwarebytes.org (de gratis versie is goed) en daarna met https://security.symantec.com/nbrt/npe.aspx

Stap 2: verander je wachtoord.

Stap 3 kijk de instellingen in webmail na of er iets doorgestuurd wordt dat niet de bedoeling is.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

slachtoffer van e-mail spoofing

 Hallo,

 

Hiervoor kan je helaas niet veel doen, u bent gehackt en zit in een spamming bestand van een hacker.

Aventoe helpt het om het wachtwoord te veranderen, al acht ik de kans klein, eens de hacker je  e-mail adres naam kent , is het om zeep, het enige wat je kan doen, is ofwel een nieuw e-mail adres aanmaken of je e-mail adres met 1 karakter veranderen, in de naam , en dit doe je via mijn telenet.

 

Er zijn geen andere methodes hiervoor, je kan antivirusprogramma laten draaien, maar deze zal niks vinden, omdat de hacker de naam kent en het vanuit zijn thuis verstuurd, dus scannen is nutteloos.

 

Hopelijk zijn er mensen geholpen hiermee, verdoe je tijd niet met zoeken om je naam te behouden het is verloren moeite vrees ik.

 

Vind je dit artikel intressant gelieve dan een kudo te geven onder het artikel.

mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

slachtoffer van e-mail spoofing

Dit is totaal geen reden om te veranderen, telenet kan hier totaal niks aan doen,  je bent gehackt, bij welke provider dan ook heb je geen andere keuze, dan lot te ondergaan en je adres te veranderen e-mail,  dit zijn dingen die gebeuren in het leven helaas, maar de fout op telenet steken lijkt me beetje overdreven, telenet werkt met ingebouwde antivirus scanner in de server in mechelen, het lijkt me er eerder op dat uw pc een slechte firewal heeft, of niet actief staat, beter antivirus kopen of je windows gratis defender aan te zetten,  de fout is niet altijd aan telenet zijde ....

0 Likes
carl_moens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 14
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

slachtoffer van e-mail spoofing

De drie stappen gedaan.

Geen virussen gevonden door beide programma's

emai was al verwijderd

geen doorstuur instellingen


Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ok als je je wachtwoord veranderd hebt zal er geen probleem meer zijn. Het kan zijn dat er tijdelijk nog altijd spam mails gestuurd worden maar die worden niet via uw account gestuurd maar op een andere manier maar dit zal stoppen na een niet al te lange tijd.

In tegenstelling tot wat mediawatcher zei
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik wou dat hij zijn computer scande omdat er misschien malware op de computer zat dat zijn browser had geïnfecteerd en zo aan de emailadressen kwam.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JefkeDP
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Nieuwe TV-theek? Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hallo,

 

hier bij mij dus identiek hetzelfde he.

Heb eveneens mijn paswoord al veranderd, en toch word mijn emailadres nog steeds gebruikt om naar contactpersonen te sturen. zelfs naar personen die niet eens in mijn contacten staan, maar die bij andere mensen in mails staan.

En mijn email adres word daar voor gebruikt, maar je ziet nergens in je verzonden items of sent map dat er mails vertsuurd zijn.

je komt dit alleen maar te weten  door mail undeliveries in je mailbox.

Pc scannen maakt niets uit, trouwens het gebreurd niet via de PC, mits deze uitstaat word er zelfs verzonden, volgens mij een soort Phishing mails ofzo.

In ieder geval ik krijg het niet opgelost en hopelijk komt telenet toch eens met een uitleg af.

want ik denk dat dit toch echt wel ergens bij hun gebeurd of dat zij er meer voor gestudeerd hebben om dit op te lossen.

anyway, carl  hoop ik dat het voor jou en mss ook nog vele andere op het moment hier een oplossing uit komt  😉

0 Likes
JefkeDP
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Nieuwe TV-theek? Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

slachtoffer van e-mail spoofing

en nog een slachtoffer.....

 

Mails verzonden naar random contactpersonen, zelfs naar onbekende voor mij die gewoon in mails staan van andere.

zelfs heb ik mijn paswoord veranderd van telenent, blijkbaar zonder succes.

alle contactpersonen verwijderd, zelfs de personen hun mails waar veel mail adressen in stonden verwijderd, zonder succes.

mijn PC uit, zonder succes.

PC gescand, zonder succes.

 

Dus jah, dit doet sterk vermoeden dat het probleem echt wel door andere moet opgelost worden.

Ik vind het alvast echt wel kutzooi.

want er zijn ook wel erg belangrijke contacten die deze mails krijgen, wat echt wel enorm vervelend is.

 

Doe er iets aan, telenet!

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

slachtoffer van e-mail spoofing

Kan je niks tegen doen buiten geduld hebben.

http://lifehacker.com/how-spammers-spoof-your-email-address-and-how-to-prote-1579478914

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
frankdr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hier ook ernorm veel last mee.

kan Telenet hier niets aan doen? binnenkort staan we op een blacklist !

hier stukje uit de mailheader van zo een mail

 

Received: from WORLDST-UQ3K9Q0 (unknown [85.94.111.52])
by vps.mancomunidad.org (Postfix) with ESMTPSA id D15E042A107A;
Thu, 24 Sep 2015 02:41:49 +0200 (CEST)

 

 

0 Likes
carl_moens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 14
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

slachtoffer van e-mail spoofing

Yep Jef,

Ik heb ook een berichtregel opgesteld waarmee de mails onmiddelijk verwijderd worden. Natuurlijk zie ik niets meer verschijnen in mijn mailbox. Hopelijk houdt het op. Ik ga eens wat contactpersonen vragen, niet via mail, of ze nog spam krijgen met mijn mailadressen. De kans bestaat dat als je een mail stuurt naar de contactpersoon met je nieuw emailadres dat je terug geinfecteerd geraakt indien die persoon ook geen maatregelen heeft genomen. Ik heb een emailadres aangemaakt met Gmail en gebruik dit nog enkel voor mijn contactpersonen te mailen voorlopig.

hopelijk kan ik mijn aliassen in webmail terug gebruiken na een tijdje.

Ik ben nochthans een freak in het beschermen van mijn PC, maar vroeg of lat ben je toch het slachtoffer, waarschijnlijk door buitenstaanders besmet geraakt. Of door iemand die telenet kan hacken.

Ik kan echter niets anders bedenken hoe dit is kunnen gebeuren. Wij zijn niet de enigen blijkbaar de laatste weken.

Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Even demarreren...

slachtoffer van e-mail spoofing

Hey allemaal, bedankt voor alle reacties, vragen en mogelijke oplossingen. Ik kan jullie alvast gerust stellen dat de Telenet mail servers niet zijn gehackt. Als je merkt dat er vanuit jouw mailbox spam uitgestuurd is raden we je aan je paswoord te veranderen. 

 

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.

0 Likes
JefkeDP
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Nieuwe TV-theek? Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

slachtoffer van e-mail spoofing

Is allemaal gedaan en niets heeft geholpen. Trouwens pc scannen (wat ik meerdere keren gedaan heb) heeft  totaal geen nut in dit geval. Want het probleem ligt echt wel ergens bij telenet. Trouwens vanal die mails dat zogezegd onder mijn email adres worden verzonden, die zie je nooit bij verzonden items staan.

 

anyway vind ik dit ferm **bleep**,  want er zijn ook belangrijke instanties dat deze mails krijgen. Dus jups dik vervelend en er word eigenlijk geen hulp geboden.

men zou bijna beginnen denken dat er maar 1 mogelijkheid is,  nog ff afwachten ....

Wie weet komt er wel nog ondersteuning voor de vele telenet klanten dat hier last van hebben.

0 Likes
JefkeDP
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Nieuwe TV-theek? Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hallo Sebas,

het is allemaal fijn om te horen dat telenet ons gerust wil stellen dat zij niet gehackt zijn.

Maar als je de voorgaande berichten van jullie telenetklanten zou gelezen hebben, dan had je gemerkt dat een paswoord veranderen NIET helpt.  

 

en dan een antwoord op jou TIP: Er heeft nog geen oplossing geweest, dus tjah kan je ook niets accepteren he  😉

 

in tegendeel ikzelf en vele andere hier zijn al erg lang klant bij telenet, maar ik heb niet het gevoel dat zij aan het helpen zijn. maar dat we steeds gesust worden met de zelfde zogezegde oplossing, wachtwoord veranderen.

 

Nu neem me niet kwalijk, maar dit heb ik hier al een paar keer als oplossing gelezen. als dit de eerste keer niet hielp, gaat het nu ook niet helpen he.

 

Waar ik wel zeker van ben is dat het niet vanuit mijn PC word verzonden, die is gescant, zelfs afgesloten geweest van het inet (en op die dag toch mails verzonden) en in verzonden items staan nooit de verzonden mails in.

 

TIP: dus ja jullie telenetklanten zijn nog steeds op zoek naar oplossingen.