24751
netweters
|
152345
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Wat te doen als je e-mail adres wordt misbruikt voor het rondsturen van spam naar
mensen uit je adresboek (e-mail spoofing)? Er wordt enkel gebruik gemaakt van de telenet webmail interface.
Alvast met dank,
Belachelijke reactie van jou Marc en opnieuw volledig naast de kwestie.
Dus omdat ik eind 2010 een éénmalig bericht heb verstuurd naar een autoverhuurbedrijf vanuit een internetcafé aan de andere kant van de wereld zou dat de oorzaak zijn dat meer dan vijf jaar later mijn webmail gekraakt werd en het adresboek gekopieerd werd. De duizenden anderen die met hetzelfde probleem zitten hebben waarschijnlijk in jouw visie ook ooit eens gebruik gemaakt van een internetcafé.
Na 2010 heb ik al herhaaldelijk mijn paswoord aangepast en geen gebruik meer gemaakt van een internetcafé, maar waarschijnlijk houdt dat voor jou geen steek.
Heel je reactie is naast de kwestie en je gebruikt dat internetcafé blijkbaar maar al te graag als bliksemafleider omdat je over de methode van de hacker blijkbaar weinig of niets afweet.
Aanvullend op mijn vorig bericht kan ik nog toevoegen dat de hacker behalve het kopieren van het adresboek ook de namen van de afzenders van de laatste mails in het postvak-IN (van de webmail) kopieert en ook die namen misbruikt in zijn spam (maar dan met het mailadres van het gekraakte adres erachter). Dat kan enkel als een webmail gekraakt werd, dus via het paswoord. Maar volgens jou zal hij al die namen wel in een internetcafé hebben opgepikt.
"Wat baten kaars en bril...."
Alleen omdat ik het niet over mij kan laten gaan om hier voor belachelijk te worden uitgemaakt:
Wie heeft hier zelf dat internetcafé op de proppen gebracht als mogelijke aanleiding??? Was dat dan niet naast de kwestie? Man, man, man.
Je schopt wild om je heen in de hoop iemand te raken.
Niet met mij.
Ik en anderen hebben hier al neergepend waar mailadres diefstal kan gebeuren.
Met trollen hier wil ik verder niks te maken hebben. Of ik maak mezelf écht belachelijk.
Op geen enkel ogenblik is het mijn bedoeling geweest om iemand te raken, noch om wie dan ook belachelijk te maken. Ongewild mocht dat zo zijn overgekomen.
Ik zocht hier enkel naar antwoorden die steek houden. ik heb die deels gevonden, maar niet in onze discussie. We praten naast elkaar en 'trol' is niet onmiddellijk een titel waar ik mee gediend ben. Maar ik geef toe dat mijn openhartig voorbeeld met dat internetcafé voor jou een binnenkopper is geweest.
beste groeten
No hard feelings. Op het internet komt geschreven tekst dikwijls ongewild hard over. Ik betrap er mezelf ook soms op.
Na een kleine 2tal maanden stilte, alweer vollen bak spoofing mails onder mijn naam.
steeds als je denkt dat het gestopt is, word men wel terug met beide voetjes op de grond gezet.
dit geeft mij dan ook steeds aanleiding om naar deze forum te komen.
en ik merk vooral op dat de mensen van het begin van deze forum zich er precies bij neergelegd te hebben en dat de de discussie steeds opnieuw begint met slachtoffer van spoofing die dan als nieuwe mensen hierop komen kijken.
ik heb er mij nog niet bij neergelegd dat vele bekende en onbekende mensen dit nog steeds krijgen onder mijn mail adres (met iemand zijn naam, wat geregeld verschilt).
Maar ben wel tot het besef gekomen dat het niet aan mij is om er iets tegen te doen.
Om het in 1 woord te zeggen, hopeloos.
Hier idem dito. Zo net alweer een 40-tal foutmeldingen mbt spoofingmails ontvangen. Het was lang geleden nu. Maar blijkbaar heeft Telenet nog steeds geen oplossing gebracht! Hopeloos inderdaad.
Ik wil even melden dat ik ook reeds jaren slachtoffer ben van deze praktijken. Met mijn telenet adres worden er wekelijks mails verstuurd naar allerlei andere e-mail adressen. Dikwijls naar adressen van mijn werk, zowel naar klanten als naar collega's.
Het gebeurd ook steeds vaker dat ik hierover wordt aangesproken. Ik kan dit wel uitleggen aan deze personen maar het frustrerende is dat er helemaal geen oplossing komt.
Telenet zelf kan hier inderdaad niks aan doen maar ik versta niet dat dit soort bericht nog steeds de spamfilters kan omzeilen. Als deze techniek eindelijk geblokkeerd zou worden stopt dit vanzelf.
Er worden steeds mails verstuurd vanaf een email server die GEEN eigenaar is van het versturende email domein. Dit heeft toch SPAM in koeien van letters over zich uit geschreven? Waarom wordt dit niet sowieso geblokkeerd?
Van het moment dat er zo een domein gebruikt wordt om mails te versturen moet deze direct geblokkeerd worden door de grote spamservers é voila.. problem solved. Waarom kan dit niet met dit type bericht? Het is een wereldwijde pest. Doe er verdikke iets aan!
Hey allen,
misschien is dit de oplossing die telenet moet gebruiken?
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=269864086694176&id=226286107718641
En hier een duidelijke uitleg waarom je zelf (waarschijnlijk) niet in de fout bent!
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=269870023360249&id=226286107718641
Groeten,
crownie
In de maand april nauwelijks last van gehad. Vandaag een 40-tal terugkerende berichten. Ditmaal was de begeleidende tekst in het Chinees, maar het onderwerp in het Engels (new message).
Ik gebruik mijn telenetadres enkel nog om na te kijken of er nog echte mails toekomen. Vertrouwen doe ik er niet meer op. Heb ook een flink aantal regels ingesteld om die terugkerende mails niet meer te zien en ook andere spamberichten niet meer te ontvangen. Maar zelfs na telefonische hulp van telenet blijven die berichten toekomen.
Yep, en al je kennissen een mail sturen met je nieuwe mailadres én met de vriendelijke vraag om je oude adres te blokkeren als ongewenst. Als telenet nu ook nog eens de uitgaande mail zou kunnen blokkeren vanuit het oude adres, zijn we er helemaal...
Moet nu ervaren dat het lijkt of het vanzelf is opgehouden.... ik heb niets bijzonders gewijzigd qua instellingen noch qua mail.... een stille hoop???
Heb mijn "filters" vrij zwaar ingesteld en het heeft resultaat in die zin dat de betreffende mail(s) vaak rechtstreeks als geweigerden worden aanzien en dus ook niet meer bij ontvangen mails te zien zijn. Ik gebruik Microsoft Outlook. en uiteraard een m.i. goed (maar betaald) antivirusprogramma. Alle beetjes helpen mogelijks. Bij mij is de miserie begonnen tijdens een vakantie in het buitenland..... maar zoals gezegd nu reeds een 2-tal maanden gestopt. Ik blijf dus maar hopen..... en duimen.
Ook ik erger mij dood aan spam. Ik gebruik outlook als mailprogramma. Is er iemand die ergens een handleiding heeft hoe ik dit kan instellen zodat die ongewenste mail automatisch bij ongewenst komt? Ik heb hier o.a; een spammer die ik al 100 keer als ongewenst heb aangeduid zowel via telenet webmail als via outlook en toch komt die telkens terug. (Vincent de football 365 om er maar eentje te noemen, ooit opgedaan door een contact met Orange France).
@MaikelGraag eens een handleiding hoe jij dit aanpakt.