Beantwoorden
YDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

terug omschakelen van een docsis 3.1 naar docsis 3.0

Ik vind mijn nieuwe telenet modem met docsis 3.1 storend omwille van het geluid dat hij maakt. Ik plaatste dus mijn vorige modem met docsis 3.0 terug maar het internet werkt nu niet meer (tenzij ik de 3.1 weer aansluit). Weet iemand hoe dit op te lossen aub? Dan kan ik die nieuwe modem weer terugsturen.

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Terug van docsis 3.1 naar 3.0



 

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

terug omschakelen van een docsis 3.1 naar docsis 3.0

Er kan maar één "modem" gelijktijdig verbonden zijn met je abonnement. Dat is nu de nieuwe docsis 3.1 HGW.

Om de oude 3.0 HGW te activeren (in plaats van de nieuwe) zul je contact op moeten nemen met Telenet. Besef wel dat de oude 3.0 niet ondersteund wordt in combinatie met de nieuwe 1Gbps abonnementen.
De nieuwe F@ST3896LG-TN HGW zou eigenlijk een goede oplossing zijn. Deze is docsis 3.1, compact, voorzien van Wifi enz. en is stil.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
YDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

terug omschakelen van een docsis 3.1 naar docsis 3.0

Bedankt Arnie. Dat is duidelijk. Ik heb niet het type modem dat je vermeldt. Het is een CH8568LG. Ik besef dat de 1Gbps met de oude modem niet kan, maar ik merkte geen verschil in snelheid en heb die ook niet nodig. Ik weet niet eens hoe ik aan dat snelle abonnement gekomen ben en heb ondertussen een minder duur 300Mbps formule gekozen. Ruim voldoende voor mij. Contact opnemen met Telenet dus...ugh.

0 Likes