24748
netweters
|
152284
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik had een update gedaan naar win10, maar er waren problemen dat er zaken waren die niet meer werkten, zoals de verkenner (maps), naderhand terug gegaan naar win7, blijkbaar moest je dan de licentiecode hebben, daar deze een OEM was en de cd niet in bezit ben ik gaan zoeken naar die licentie, de installateur die de win7 erop had gezet was intussen failliet, na lang zoeken had ik dan toch deze licentie gevonden, MAAR het was te laat, de 30 dagen waren om en werd mijn licentie van win7 onbruikbaar en geblokkeerd, na mails konden ze me niet helpen en moest ik naar windows zelf bellen, want ik niet vond was dat om te bellen, nu heb ik dus toen een licentie betaald bij de pc maar ben er niets mee omdat die nu geblokkeerd is, dus voor mij was de update fataal voor mijn win7 licentie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan proberen op contact op te nemen met de Microsoft Technische klantendienst:
Telefoonnummer: 02 503 31 13
Maandag - vrijdag: 9.00-18.00 uur
Ik heb al 3 maal contact gehad met het Microsoft OEM/SBC Team, en daar konden ze me alleen vermelden dat mijn licentie gebkokkeerd was en me niet verder konden helpen en dat is de telefoonnummer van hierboven.
Kan je niet trachten te activeren, zal niet lukken, alleen met telefonisch contact, normaal zie je toch tel nr, geval uitleggen, zijn in de meeste gevallen wel toeschikkelijk.....
Of dat dit de tel. nr is van de technische dienst of een aparte weet ik niet ,
@francis50 Mogelijk heeft de persoon waarvan je die licentie hebt die op een onrechtmatige manier gekregen waardoor je je computer niet meer kan activeren. Dat kan je niet oplossen jammer genoeg.
Je kan wel een schone installatie van Windows 10 proberen te doen om te kijken of dan alles werkt.
Laatste maanden geen enkel probleem gehad met windows 10 (behalve op mac's) dus ik denk dat het bij jou ook wel moet werken.
Als je wil kan ik uitleggen hoe dat moet.
Je kan ook op een minder legale manier windows 7 activeren want je hebt er tenslotte toch voor betaald al kan ik dat niet aanraden...
Principes, er is al een win10 op geweest, het is daarom dat ik terug ben moeten gaan naar win7 omdat er te veel niet werkte, waarschijnlijk is de pc niet goed voor win10.
Dit is de telefoon nr van die dienst, heb verschillende mails gedaan toen maar ze konden me daar niet helpen, alleen wel zeker dat de licentie geblokkeerd was meer niet.
@francis50 schreef:Principes, er is al een win10 op geweest, het is daarom dat ik terug ben moeten gaan naar win7 omdat er te veel niet werkte, waarschijnlijk is de pc niet goed voor win10.
Weet ik maar soms loopt er iets fout door de upgrade en als je een schone installatie doet dan is het mogelijk dat het wel goed werkt
De pc is 6 jaar oud, dus ben al aan het uitkijken naar een andere en dat is dat zeker opgelost, bedankt voor het meedenken, maar ik zie hier geen oplossing voor.