Beantwoorden
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

windows server 2012 r2

 hallo , heeft iemand enig idee hoe dit komt een programma dat ik niet eens ken vebruikt meer dan 35 Mbps en het noemt isass.exe hoe kan ik dit uitschakelen ?
mvg Miguel

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

windows server 2012 r2

https://www.file.net/process/isass.exe.html

 

In principe een normaal proces, maar in jouw geval zou ik er toch eens een virusscanner bijhalen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tsjarlie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

windows server 2012 r2

Ik had dit weekend ook een groot verbruik op mijn windows 2012 r2 server essentials.
Daardoor zit ik nu op smalband ... In enkele dagen werden ettelijke GB traffic gegenereerd.

oa door ditzelfde proces,...
Na een virusscan van het systeem heb ik niks gevonden.
Op mijn telenet router stond er port forwarding open om op afstand aan mijn server te kunnen.
Ik heb dit uitgeschakeld, en ook mijn administrator paswoord van de server gewijzigd. Nu lijkt het probleem (voorlopig?) opgelost.

Het grote nadeel van de telenet router is dat je niet per ip-adres kunt zien wat het verbruik is...

 

Het verbruik van de server heb ik gemeten met het gratis programma GlassWire.

0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

windows server 2012 r2

heb al virus scan gedaan maar hij zegt altijd dat alles in orde is maar als ik in de firewall dit afzet Active Directory Domain Controller - LDAP (TCP-In) dan daalt het verbruik maar dan hebben mijn computers geen connectie meer met de server en zet ik het weer aan dan stijgt het weer..

 

0 Likes
tsjarlie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

windows server 2012 r2

Heb je reeds gekeken in MijnTelenet via "je thuisnetwerk" , "modem details" ,"geavanceerde instellingen"ip4 port forwarding"  of er poorten geforward worden naar je server ?
Deze heb ik gewijzigd.
Alsook heb ik het administrator paswoord van mijn 2012 server gewijzigd (en sterker paswoord).
Dit heeft het voor mij gedaan.

0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

windows server 2012 r2

ik heb nu een update gedaan naar windows server 2016 en vanaf nu heb ik geen problemen meer ik weet niet aan wat het lag maar toch bedenkt 

0 Likes
tsjarlie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

windows server 2012 r2

Heb je alles opnieuw geïnstalleerd op je server of gewoon een upgrade gedaan op de bestaande situatie ?
Zelf zie ik niet direct zitten om een nieuwe install te doen aangezien dit mij heel veel tijd en harddisks zou kosten.

Mijn server lijkt ondertussen stabiel, maar ik zit nog steeds met een enorm verbruik zonder dat ik weet van welk ip-adres dat verbruik is...

Tags (1)
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

windows server 2012 r2

Heb alles opnieuw geïnstalleerd was het beu dat hij zoveel verbruikte en bestanden overzetten ging ook trager dus heb ik dat gewoon gedaan. 

0 Likes