24762
netweters
|
152523
antwoorden
|
20715
vragen
|
Sinds enkele weken kan ik vanaf mijn pc niet meer surfen naar www.motorpraat.be. Ook draadloos via de smartphone geraak ik niet meer op die site. WEL roaming, dus als ik niet over de telenet-router ga. Er zijn nog mensen met een telenet-abonnement en die geraken wél op motorpraat.be Het moet dus iets lokaals zijn.
Dit is een goede tracert (vanaf pc op belgacom-netwerk):
1 <1 ms <1 ms <1 ms dsldevice.lan [192.168.1.1]
2 10 ms 10 ms 9 ms ip-62-235-87-1.dsl.scarlet.be [62.235.87.1]
3 11 ms 10 ms 12 ms ae-78-200.iarstr4.isp.belgacom.be [91.183.242.166]
4 11 ms 11 ms 12 ms ae-23-1000.ibrstr6.isp.belgacom.be [91.183.246.114]
5 11 ms 11 ms 12 ms ae81.bar2.Brussels1.Level3.net [212.3.237.169]
6 15 ms 14 ms 15 ms ae-117-3503.edge5.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.138]
7 * * * Request timed out.
8 18 ms 16 ms 16 ms 212.114.112.18
9 17 ms 17 ms 16 ms vserver172.axc.nl [185.13.227.205]
En dit is een tracert vanaf mijn eigen pc:
C:\Documents and Settings\Karin>tracert www.motorpraat.be
Bezig met het traceren van de route naar www.motorpraat.be [185.13.227.205]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 34 ms 14 ms 12 ms 10.81.64.1
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 20 ms 14 ms 17 ms dD5E0FA71.access.telenet.be [213.224.250.113]
5 12 ms 16 ms 14 ms 4.68.72.17
6 21 ms 21 ms 21 ms ae-117-3503.edge5.Amsterdam1.Level3.net [4.69.16
2.138]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 23 ms 19 ms 19 ms 212.114.112.18
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
En hij blijft in time-out gaan. De allerlaatste server (waar de site op staat!) is dus onbereikbaar : vserver172.axc.nl [185.13.227.205]
Ik dacht, ik kijk even in de netwerksettings van de telenet-router, maar als ik daar mijnthuisnetwerk aan klik krijg ik de melding "
Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw. Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."
Afin, da's toch niet normaal? ???
Wat heb ik al gedaan : Ik heb de router al uitgezet, op de pc de DNS-servers van Google gebruikt, een flush gedaan van de dns-cache, de hosts-file al gecontroleerd. Vanalles dus.
Wie de oplossing vindt, trakteer ik op een stukske speculoos !
Paul
Opgelost! Ga naar oplossing.
Geen flauw idee of het iets uithaalt, maar om het te kunnen uitsluiten: heb je de modem al eens opnieuw opgestart?
Ik geraak overigens wél op de site.
Volgens mij is er een probleem op de terugweg van de site naar het IP adres van uw telenet modem, en gaat het antwoord ergens de mist in.
Het enige dat je kan doen is je zelf kan doen is je Telenet modem een tijd zonder spanning zetten en dan hopen dat je een andere IP adres krijgt.
Je kijkt dus best eerst welk internet IP adres je modem nu heeft dan kan je later zien of dit veranderd is.
IK kan wel op die site zonder problemen.
Hallo, ik heb een paar jaar geleden een gelijkaardig probleem gehad.... probleem deed zich alleen maar voor vanop mijn telenet aansluiting......
Er is weken overgegaan, over en heen gebel met de Telenet Helpdesk... Probleem is dat de de Helpdesk gewoon wat scripts afloopt en die meestal niet kunnen helpen als het nu net ietsje moeilijk is....
Na veel over en weer gebel en kwaad te worden, heb ik uiteindelijk een Telenet netwerk engineer aan de lijn gehad... die de boel eens bekijk en tot de conclusie was dat er inderdaad een routing probleem was op hun netwerk.... Na enige configuratie aanpassingen aan de kan van telenet was het probleem opgelost..... T'is kwestie van de juiste persoon aan de lijn te krijgen....
Kijk eens
Persoonlijk, denk ik, na je trace routes te bekijken enz... dat het probleem bij Telenet zal liggen of het kan ook bij de hoster van motorpraat.be liggen
ping eens naar verserver171.axc.nl?
Bij mij werkt die ook...... Die server ligt in hetzelfde subnet als motorpraat.be.
Als je daar ook niet kan naar "pingen" dan lijkt het me effectief een routing probleem bij Telenet of bij de provider van motorpraat naar de subnets van Telenet.
Nog iets? Tis misschien een heel domme vraag, maar je thuis netwerk zit toch niet in de range van 185.x.x.x..... k vraag het maar hé... want heb als mensen geweten die zomaar publieke addressen gebruikten dus niet (192.168.X.X) of (10.X.X.X) en dan kan je ook problemen krijgen
Ik weet niet of je een netwerk firewall hebt, maar probeer ook eens via je PC rechtstreeks op de modem (mocht je dat nog niet gedaan hebben)
success
Dag allemaal, merci om mee te denken, maar alle scenario's heb ik ook al geprobeerd. Gelijk die modem/router uitzetten. Is het eerste dat je doet natuurlijk. Maar hem zodanig lang uitzetten dat je een ander ip-adres krijgt heb ik niet geprobeerd. Een idee hoelang ik 'm zou moeten laten uitstaan? De site is online, ik weet het, op het werk geraak ik er ook op, en mijn maten ook. Het probleem zit DUIDELIJK bij Telenet.
Maar zeg eens, iemand een idee waarom ik "mijn thuisnetwerk" niet kan zien en editeren?Want daar kan ik misschien ook wel wat settings wijzigen.
Ik krijg zo'n stomme foutmelding :
" Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren. "
Afin, wordt vervolgd
@Ex-Netweter schreef:Maar zeg eens, iemand een idee waarom ik "mijn thuisnetwerk" niet kan zien en editeren?Want daar kan ik misschien ook wel wat settings wijzigen.
Ik krijg zo'n stomme foutmelding :
" Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren. "
Afin, wordt vervolgd
Ik ben die klacht hier nogal tegengekomen; blijkt toch vrij frequent te zijn. Ik heb zelf een modem-only, dus ik kan het hier niet testen, maar heb juist even gekeken naar de account van mijn moeder en daar kan ik zonder problemen instellingen veranderen. Ik weet niet of het probleem regiogebonden is, zij bevindt zich in Kiewit, Hasselt.
Eventjes volgende vragen:
Je logt toch zeker wel in met je hoofdaccount zoals vermeld op je factuur?
En niet met een eigen gemaakte login op een ander klantennummer (bvb de betaler van de factuur).
Tot de 8ste hub gaat alles goed en is de terugweg gekend.
Bij de 9de hub is de terugweg blijkbaar onderbroken (foute routing).
Deze hub staat in Nederland de foute routing zit dus in Nederland.
Dus een ander IP zou een oplossing kunnen brengen want bij mij loop de tracert goed tot en met de 9de hub.
Tracing route to www.motorpraat.be [185.13.227.205]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 12 ms 12 ms 9 ms 10.72.128.1
3 * * * Request timed out.
4 13 ms 10 ms 10 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 10 ms 11 ms 11 ms 4.68.72.21
6 10 ms 14 ms 16 ms ae-115-3501.edge5.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.130]
7 * * * Request timed out.
8 17 ms 15 ms 25 ms 212.114.112.18
9 18 ms 15 ms 17 ms vserver172.axc.nl [185.13.227.205]
Trace complete.
Zo. Laatste nieuws: de site is opnieuw bereikbaar. Zomaar. Soms word je toch wel "muug" van IT....
Aan alle meedenkers: merci.
Dit ticket mag gesloten worden.