Hoi,
Het beste even je antennekabel in en uitsteken , bij zowel wandcontactdoos en als tv zijde.
Soms komt het door dat de kabel slecht insteekt, dat je blocking bij een ci+ krijgt.
Blocking bij een CI+ onstaat altijd door slecht instekende antennekabel, of slecht signaal dat tot aan de wandcontactdoos komt.
Als het met de kabels na kijken niet inorde komt, spring dan even binnen bij een telenetcenter, zij testen dan de CI+ kaart uit, op test tv toestellen in het telenetcenter. Als het aan de kaart ligt krijg je indien de garantie nog geldig is binnen de 2 jaar een nieuwe kaart. Ligt het niet aan de kaart, het beste even een nieuwe antennekabel vragen, normaal gezien zou de blocking beelden verdwenen moeten zijn, meestal komt dit door een storing op de antennekabel.
Als het daarna nog niet gaat met nieuwe kabel. Het beste een CI + technieker van telenet laten langskomen, ... kost 25 euro, en deze maakt je beeld zo weer beter.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-ci-module-is-defect-wat-nu