24781
netweters
|
152647
antwoorden
|
20727
vragen
|
Reeds enige jaren zijn wij in het bezit van een HD-Digicorder(kooptoestel)
Nu enkele weken geleden werd er een update uitgevoerd, hierin is de digicorder helaas blijven hangen.
De digicorder gaf een melding bezig met opnieuw opstarten, dit is echter niet meer gelukt.
Na een telefoontje met de klantendienst van telenet werd mij vriendelijk gezegd dat de digicorder verouderd was en dat deze denkelijk de update niet aankon en daarom denkelijk 'stuk' is gegaan.
Na het vragen wat er nu moest gebeuren, werd mij vriendelijk verzocht een andere te gaan halen.
Er werd wel meteen aan toegevoegd dat dit toestel niet meer in garantie was en dat ik ofwel een nieuwe mag kopen of één huren....
Zelf ben ik actief in de IT wereld en vindt deze praktijk jammer genoeg niet kunnen!
Indien ik een update zou versturen naar mijn klanten hun computers met verkeerde parameters en deze hierdoor niet meer opstarten zou de schuld volgens mijin inziens wel bij mezelf liggen.
Als trouwe klant die maandelijks toch zo'n +/- 170€ achterlaat aan telenet had ik toch wel een andere service verwacht en denk ik er sterk over om al mijn diensten stop te zetten bij telenet.
Geen beeld, ik hoor wel de ventilator draaien...
Ik heb alles gedaan wat mogelijk is...
Ik heb reeds een mail verstuurd naar de klantendienst,
zodra ik antwoord ontvang van telenetzal ik dit hier plaatsen.
Tracht meer te achterhalen wat er is gebeurd met de harde schijf via jouw computer. Eventueel harde schijf loskoppelen en verbinden met jouw computer. Ook eens proberen met nieuwe schijf.
Probeer eens:
Met een nieuwe harde schijf moet dit ook trouwens worden gedaan aangezien een nieuwe harde schijf eerst moet worden geformatteerd voordat de HD-Digicorder deze kan gebruiken.
Helaas, ook al geprobeert...
zonder scucces...
Vandaag bel ik met de klantendienst en hoor hoe dit kan worden opgelost
Vraag zeker naar de klachtendienst. Ik durf niet te zeggen dat ze iets voor je kunnen doen, maar zij hebben vaak meer mogelijkheden.
Vandaag gebelt met de klachtendients.
Heel vriendelijk werdt ik te woord gestaan door een medewerker.
Helaas, zoals voorspeld kunnen zij niets betekenen voor mij.
Echter blijf ik wel bij mijn standpunt:
Als een perfect werkend toestel wordt geupdated en blijft hangen in een loop en dan vervolgens niet meer kan opstarten, vindt ik dat telenet dit hoort op te lossen.
Verder bent ik echt teleurgesteld in het standpunt dat Telenet inneemt en op deze manier toch een klant gaat verliezen die al meer dan 10 jaar bij hun is.
Ik zeg deze week al mijn diensten op bij telenet:
2 x MOBIEL, Playmore, Vaste telefonie, Internet. etc...
Als dit klantvriendelijk en lange termijnvisie is ga ik liever op een ander!
Je reactie is een beetje kort door de bocht en ik heb nooit gezegd of beweert dat een digicorder slechts 5 jaar meegaat. Er zijn digicorders die makkelijk 10 jaar kunnen uitzingen.
Verder blijf ik erbij dat het gewoon stom toeval is en een probleem gaat zijn dat met hardware te maken heeft en niet noodzakelijk de software update.
Mensen mogen hun huur digicorders omruilen wanneer deze 4 of 5 jaar oud zijn. Kwestie van alle nieuwe features te kunnen gebruiken.
Misschien is de update wel bugvrij, toch is het hier fout gelopen!
Ongeacht de leeftijd van het toestel, zou dit niet mogen gebeuren!
Het voorval doet zich voor na enkele dagen van huis te zijn weggeweest:
We komen thuis na enkele dagen, willen TV kijken en krijgen het beeld van een update...
Hierin is de Digicorder blijven hangen en probeerde herhaaldelijk op te starten.
Tot er helemaal niets meer gebeurde... Hoelang was dit al aan de gang?
Waarom geef ik je bovenstaande informatie?
Wel, ik stel voor dat je eens enkele dagen om de 15 seconden op de restetknop van je computer drukt, ik veronderstel dat je computer het ook zal begeven.
Jammer dat dit is gebeurd en dat je gaat overstappen 😞
En ik zou niet zomaar zonder nadenken overstappen, proximus (of anderen die op het netwerk van Proximus werken) kunnen soms heel trage down/upload snelheden bieden. Kijk hier even na wat je maximum snelheid is.
@ Talen
Ik weet niet precies welke band jij hebt met Telenet, maar precies of ik type chinees voor jou.
Geef me even toegang tot je PC en ik zal even je bios flashen, dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Ik begrijp Talen zijn punt wel. De software update gaat waarschijnlijk niet de oorzaak van het defect zijn, maar mede door de software update gaat het wel aan het licht zijn gekomen. Dat betekend echter niet dat de fout hierdoor bij Telenet zit. Langs de andere kant... Als Telenet die update niet had gedaan, misschien was er dan niks aan de hand geweest. Dat gaan we nooit weten.
Hij probeerd aan te geven dat dit bij hardware nou eenmaal kan gebeuren en dat klopt. Ik heb dit al eerder meegemaakt met een van de hardeschijven in mijn PC. Doordat er op een defect deel van de hardeschijf iets werd geschreven, kwam mijn PC vast te zitten in een resetloop. Komt dit door de software die ik erop heb gezet? Nee, dit komt puur door een falen van de hardware. Dat is waarschijnlijk ook hetgene wat hier is gebeurd.
Echter neemt dit niet weg dat jij als klant hierdoor in de problemen zit en het gevoel hebt gekregen dat dit door Telenet komt. Het is in mijn ogen de taak van Telenet in dit geval om het gesprek aan te gaan en samen met jou een oplossing te vinden, in plaats van het enkel af te wimpelen op dat er geen garantie meer is (al hebben ze hier volledig gelijk mee).
Maar goed, hopelijk komt er toch een oplossing voor je en zal je niet genoodzaakt zijn om over te stappen naar Proximus... dat wens ik niemand toe. 🙂