Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

Hi,

 

Brief ontvangen van Telenet dat de aanrekeningen in het vervolg via mail verstuurd worden. Om verschillende redenen verkies ik een aanrekening op papier via post. Ik meld me aan bij mijn telenet en kom op de pagina waar ik dit kan aanpassen. Klik het bolletje "op papier (per post)" aan en nadien klik ik op "bewaren". Nadien blijf ik op de pagina met de melding : "Je gegevens worden verwerkt. Het kan enkele minuten duren voordat je ze ziet." Geen idee dus of het hiermee aangepast is of niet.

Wat moeten mensen doen die geen internet hebben of zonder PC/laptop zitten, of bestaan die mensen niet meer voor Telenet?

Het is toch ook dubbel dat je via het internet moet aanpassen dat je de aanrekening terug op papier wenst. Logica?

13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@Friend 

Misschien is het de bedoeling om de extra kosten bij de bank voor papieren overschrijvingen uit te sparen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

Hallo,

Inderdaad, bij ons heeft men dit ook al een aantal keer proberen te veranderen, wij ontvingen er zelfs geen brief over maar een mailtje. De volgende aanrekening zal per e-mail zijn, direct aangepast in Mijn Telenet en wij ontvangen onze factuur nog steeds per post. 

 

Ik weet niet precies meer hoe het opslaan in Mijn Telenet ging maar daar je niet zeker bent of het opgeslagen is zou ik naar de klantendienst bellen, zodat je 100% zeker bent dat het opgeslagen is en je de factuur per post ontvangt.

 

M.v.g.

 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@JonasRT  @Friend 

Het is nochtans heel eenvoudig na te kijken. Aangezien je hier een post plaatst heb je toegang tot mijn telenet en kan je op een eenvoudige manier uw rekening controleren. Bij niet automatisch betalen moet je alleen opletten dat je deze rekeningen niet zomaar laat passeren. Maar daar zijn ook oplossingen voor (doccle o.a.).

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/raadpleeg-je-aanrekening

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@louishufk   Bedankt voor de link! Ik had zelf al gezocht waar ik het kon nakijken en kwam nergens uit. Hun website is (voor mij althans) veel minder overzichtelijk/gebruiksvriendelijk dan de vorige versie.

En, ondanks de website weergaf dat mijn keuze nog niet bewaard was, is het toch aangepast.

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@JonasRT  Per email verwittigd worden dat de volgende facturen via mail verzonden worden? De mensen die geen internet/PC hebben of hun mail niet nakijken...is gewoon discriminatie + hopen dat ze dan maar hier en daar een extraatje kunnen verdienen door extra kosten aan te rekenen aan die mensen die het niet zullen gezien hebben en daardoor hun factuur niet op tijd betaalden.

JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@louishufk Ja inderdaad, deze link kan je ook gewoon bereiken door MijnTelenet.be -> aanrekening. Ik had alleen niet verwacht dat dit zou werken daar de melding 'je gegevens worden verwerkt' bleef hangen bij het opslaan.

 

@Friend Dit was zo het geval bij mijn grootouders, we hebben dit toen onmiddellijk aangepast via Mijn Telenet. Misschien had men wel een brief gestuurd als ik het had laten staan maar nog geen half uur na ontvangst van die mail hadden we het al terug aangepast naar post.

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

Intussen geen aanrekening ontvangen per post maar dus wel per mail 😯

Een geluk dat ik deze toevallig wel checkte vandaag.

Dus telenet heeft op die korte tijd die instellingen terug gezet nadat ik ze aangepast had.

Dit geeft me 0,0% vertrouwen in hun handelen.

Je gaat niet zomaar instellingen veranderen aan het profiel van een klant toch?!!!!  😬

Hoe achterbaks is dit ? 

En wat is het volgende dat ze gaan veranderen aan mijn instellingen zonder dat ik verwittigd wordt. Moet ik nu dagelijks mijn instellingen gaan checken. En dat bij een klant met domiciliëring. Goed bezig (NOT) 😡

 

 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@Friend 

Wordt dat niet naar mail gezet omdat je met een domiciliëring werkt?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@louishufk  Ik ben al bijna 20 jaar klant bij Telenet en heb altijd via domiciliëring betaald. Dus nee dat heeft er niets mee te maken.

Ze hebben het vroeger ook nog gedaan, ongevraagd mijn instellingen voorkeur aanrekening aangepast. Toen vond ik dat er al over. Nu ze het zelf nog eens gaan aanpassen nadat ik het pas terug gezet heb ; dat vind ik echt niet meer normaal 👎

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@Friend 

Ik denk dat ze van dat papier af willen. Als je nu geen internet zou hebben zouden ze het wel laten staan. Internet klanten gaan ze pushen naar mail, vermoed ik. je weet wel, milieu, klimaat, (geld).

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@louishufk  Ik denk dat ook. Maar dat ze het dan op een open manier doen ; de klanten communiceren dat ze geen keuze meer hebben. Dat gaan ze niet doen want dan zijn bang van opnieuw veel klanten te verliezen.

Zoals ze het nu doen gaat dat ook gebeuren vrees ik. Want het is een irritant kinderachtig spelletje aan het worden. 'n Mens heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan zich nog moeten bezighouden met zulk gedoe. 

 

Soms kijk in mijn mail niet na en het is al gebeurd dat ik wekenlang zonder pc zat. 

En gewoonweg : dit doe je niet naar je klanten toe.

JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

Waarom doet Telenet dan niet het volgende als men zo graag heeft dat iedereen via mail (digitaal) zijn factuur krijgt, geef dan aan de mensen die kiezen voor een digitale factuur een extraatje, bij de Watergroep krijg je een korting van €10 op je factuur: Korting watergroep. Hierdoor zijn er effectief mensen die overgestapt zijn naar een digitale factuur en die dit anders nooit zouden gedaan hebben (ik ken er zo een aantal).

 

Telenet kan bijvoorbeeld een entertainment pakket geven (of iets anders) als je een digitale factuur neemt i.p.v. op papier, tot die tijd geloof ik niet dat er veel mensen zullen overstappen op een digitale factuur. 

 

Persoonlijk vind ik dat iedereen de vrije keuze moet hebben (gelukkig wettelijk verplicht) en dat dit niet automatisch gaat verspringen zoals bij @Friend. Indien men dit gaat doen bij oudere mensen die zeer zelden hun mail's checken gaat men van deze mensen wanbetalers maken omdat ze hun factuur niet ontvangen... 

 

M.V.G.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassen aanrekening (digitaal/papier)

@JonasRT 

De korting die nutsbedrijven geven is een éénmalige korting. Een (bij)zin zoals 'bij de Watergroep krijg je een korting van €10 op je factuur' is misleidend. Deze zin kan begrepen worden als een korting op elke faktuur.