Beantwoorden
K-330
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 587
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies

 

Play Media, het Vlaamse mediabedrijf Telenet achter populaire programma's als De slimste mens ter wereld en De mol, boekte het afgelopen jaar een verlies van 9,437 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van het bedrijf.

Bron: https://www.totaaltv.nl/nieuws/belgisch-tvonderdeel-van-ziggo-group-lijdt-verlies/

 

6 reacties
WG94
Professional Meesterweter
Berichten: 3452
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies


Play Media is de zendergroep achter Play4, Play5, Play6, Play7 en streamingplatform GoPlay. 

Ze hebben weer goed hun research gedaan in Nederland


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kcquipor
Professional Meerweter
Berichten: 148
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies


@WG94  schreef:

Play Media is de zendergroep achter Play4, Play5, Play6, Play7 en streamingplatform GoPlay. 

Ze hebben weer goed hun research gedaan in Nederland


Inderdaad, lijkt wel van AI gemaakt dit artikel. 
Anyway: wat met Play Sports ? Is dit dan ook meegeteld ? 

WG94
Professional Meesterweter
Berichten: 3452
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies

Play Sports valt niet onder Play Media. Het is natuurlijk wel onderdeel van de Telenet Group


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
K-330
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 587
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies

En het valt onder streaming.

Het zal natuurlijk af te wachten zijn wat het dit jaar gaat worden? Maar Telenet weet veel beter dan wij, wat de volgende stap zal zijn en hoe zij dat gaan draaien ten goede.

Niet vergeten dat het veel meer is dan allleen Telenet of Play Media.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6338
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies

Verlies en winst zijn relatieve begrippen. Zelfs met gepubliceerde balansen, weet men niet of de eigenaar er geld aan verdient heeft of niet. Een typisch voorbeeld is Eurodisney (Parijs),  Tijdens quasi al de zogezegde verliesjaren, heeft de moedermaatschappij er veel aan verdiend. Voor heel wat zaken stuurt de meoderonderneming een factuur naar de dochteronderneming. De dochteronderneming wordt verplicht bepaalde aankopen te doen bij een opgelegde leverancier. Hierdoor bekomt de moederonderneming een retrocessie. Daar wordt de winst gehaald. Niet uit het dividend van de dochter. laat die maar verlies leiden, en bazuin rond dat je het moeilijk hebt en zorgt voor veel werkgelegenheid. In het artikel va  Totaal TV staat ook in dat het verlies mede het gevolg is van extra afschrijvingen (heeft heel dikwijls een fiscaal doen) en investeringen (je koopt het ene jaar aan, om het ander jaar ten gelde maken).  

K-330
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 587
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig!

Belgisch tv-onderdeel van Ziggo Group lijdt verlies

Telenet doet dit jaar:

- viert zijn 30 jaar bestaat

- Gaat in Ziggo groep

- blijft in België 

- opent een nieuw kantoor in België 

——————

Bronnen: https://www.totaaltv.nl/nieuws/telenet-blijft-ook-na-opgaan-in-ziggo-group-in-belgie/

-------