Beantwoorden
Danisuske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Beste

Ik wil telenet installeren voor wifi en tv maar er is geen coax aanwezig zij Telenet aan de telefoon. Ze raden me aan foto's te trekken en het dan te bevragen omdat er in het verleden toch ooit iets geweest zou zijn. Kunnen jullie me verder helpen? Welke stappen moet ik ondernemen? Als ik een elektricien de coax laat instaleren aan welke kosten moet ik me dan verwachten?Alvast bedankt.

WhatsApp Image 2024-04-25 at 16.24.23.jpegWhatsApp Image 2024-04-25 at 16.24.24.jpegWhatsApp Image 2024-04-25 at 16.24.24-1.jpeg

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: geen coax aanwezig

8 reacties
Menneke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

De kabels buiten op straat zijn niet jouw verantwoordelijkheid maar die van Telenet.
Je moet gewoon een abonnement bestellen en Telenet moet jouw woning dan maar aansluiten als dat mogelijk is.
Als Telenet zegt dat je niet aansluitbaar bent, dan bestel je een abonnement bij de concurrentie.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Zie je ergens een kabel binnenkomen in je huis? Zo ja weet je waar? Zo ja neem dan binnen een foto van wat er nu is. 

Is er in huis ergens een contactdoos voor een coax-kabel? Neem daar dan een foto van.

Indien beide vragen negatief zijn, kijk dan op deze pagina.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 280
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.


@Menneke  schreef:

De kabels buiten op straat zijn niet jouw verantwoordelijkheid maar die van Telenet.
Je moet gewoon een abonnement bestellen en Telenet moet jouw woning dan maar aansluiten als dat mogelijk is.
Als Telenet zegt dat je niet aansluitbaar bent, dan bestel je een abonnement bij de concurrentie.


@Moderator @Suzy ja we weten ondertussen ook weer wie dit is met een nieuw profiel 🙄

Philippe_
Moderator
Berichten: 34
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Je moet vooral inderdaad kijken of er binnen in je woning een coaxkabel aanwezig is. Langs buiten lijkt dat alvast geen probleem te zijn. Mocht er binnen geen kabel aanwezig zijn, kan jijzelf of een elektricien deze ook gemakkelijk voorzien. 🙂

Zoek dus zeker even naar een coaxkabel of restanten van een oude modem van Telenet, netwerkverdeler, ...


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2746
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Ofwel boor je zelf een nieuw gat in de gevel de beste oplossingen en trek zelf de kabel boor wel naar binnen

dat je geen andere kabel raakt op de gevel ( de goedkoopste )

Ofwel zet je een ladder tegen de gevel ik denk rechts zal de kabel ergens binnengaan onder venstertablet

Dan zal je eens moeten aan trekken kijk eens aan binnenkant kan wel zijn ergens aan de vloer zijn

dat is moeilijk te zeggen

de technieker heeft een toestel waar hij de kabel terug mee kan  vinden  maar dan zal hij eerst de kabels terug moeten aansluiten aan de verdeler

als je geluk hebt zit er signaal op dan vind hij hem meteen terug  moet hij niet veel doen

Kijk ook eens op de verdeler of er geen huis nr op de kabel zitten nu wordt dit veel zo opgelost (verdeler blauw grijs bakje waar kabels vast op zitten )

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Ik heb de indruk dat langs de linkse kant (deurzijde) er een kabel op de scheiding naar boven loopt. Zie je die ergens in je huis komen?  Kijk daar binnen wat er is.

Danisuske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Binnen is er nergens iets te vinden...

Danisuske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen aansluiting mogelijk? Kabel wel aanwezig buiten.

Binnen ligt er niets...maar met je link wordt het me duidelijk wat er moet gebeuren. Dank je