24750
netweters
|
152321
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mijn laptop geeft aan dat hij compatibel is om van Windows 10 te upgraden naar Windows 11 maar bij 'instellingen' - 'update' wordt Windows 11 niet weergegeven.
Iemand enig idee waar in Windows 11 kan vinden?
Dank voor het meedenken.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: upgrade naar windows 11
Helaas niet gelukt.
Downloaden is oké maar bij het installeren verschijnt bij stap 3 na enige tijd: 'Er is iets misgegaan. ... foutcode 0x8007007f'
Wat nu?
Het is gelukt door de windows-assistent uit te voeren als administrator.
Bijkomende vraag:
In Windows 10 had ik de taakbalk links verticaal op het scherm gezet omdat er nu eenmaal meer plaats is in de breedte dan in de hoogte.
Hoe doe ik dat in Windows 11?
@toontje Het lukt wel om de taakbalk links uit te lijnen en niet in het midden zoals standaard gebeurt. Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk en kies "Taakbalkinstellingen" dan ga je naar "gedrag van taakbalk" en daar kan je kiezen bij uitlijning van taakbalk voor "links uitlijnen"
Maar als je echt bedoelt om de taakbalk verticaal aan de linkerkant te plaatsen, is er geen oplossing denk ik.
Taakbalk links uitlijnen had ik ook al gevonden maar het is inderdaad de bedoeling om de taakbalk links verticaal op het scherm te zetten.
Mocht iemand weten of er toch een mogelijkheid is, dan hoor ik dat graag.
Dank voor de tip. Vooraleer ik het probeer toch enkele vragen.
Als het gelukt is om de taakbalk links verticaal te zetten, mag ik het programma WindHawk dan terug verwijderen?
En wat als er binnen x-aantal weken/maanden een update van windows 11 gedaan wordt? Blijft de balk dan links staan of moet WindHawk dan opnieuw (geïnstalleerd en) gebruikt worden?
Het is gelukt om de taakbalk links verticaal op het scherm te zetten maar er kunnen blijkbaar maar een aantal pictogrammen op omdat de taakbalk niet ontgrendeld kan worden zodat er meer op kunnen. In windows 10 ging dit wel.
En de pictogrammen zijn ook redelijk groot maar kunnen op het eerste zich niet kleiner gemaakt worden.
Is er voor deze twee 'problemen' een oplossing?
De beste oplossing is u aanpassen aan de willekeurige veranderingen van de grote boze wolf Microsoft. Je kan nu het één en ander vinden om terug hetzelfde beeld te hebben als voordien. Bij elke bijwerking van Windows 11 riskeer je nieuwe problemen. Ik wil dit graag vergelijken met een vergelijking die niet op gaat: je koopt een nieuwe auto, en je wil dat alles exact op dezelfde plaats staat als in de oude. Daar zijn altijd minstens kleine verschillen. Je past je aan in de de kortste tijd ben je zo aangepast dat het oude weer een aanpassing zou vragen.
Ik kan je redenering best wel volgen want het zal na een tijd inderdaad wel wennen.
Wel jammer dat het dan telkens een aantal muisklikken meer is om een programma te openen.
Deze post mag gesloten worden.
Dank aan iedereen voor de reacties.
Ik zet enkele op de taakbalk met onder andere Thunderbird, enkele browsers en nog een paar zaken. Voor de rest staat alles wat ik (on)regelmatig gebruik heb ik een link op mijn desktop venster (oproep via Window-toets en D).