Beantwoorden
houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

weet iemand waar ik best terecht kan voor een probleem dat maar niet opgelost graakt?

tele word soms opgehangen

messenger al letterlijk te lezen gekregen, mogen je niet helpen

mail, lijken ze niet meer te beantwoorden

kort

2 weken terug one genoemen intern. 5gsm winkel wijnegem telenet

 

geen probleem, internet zijn ze komen plaatsen

 

probleem willen gsm nr niet koppelen

ik zou in 2013 ooit schuld hebben bij telenet

blijkbaar 2020 via incasso gekregen, heb toen gemeld, verjaard weet niet waarover het gaat intrum

telenet kan niet zeggen waarover het gaat, bel intrum

intrum kan niet zeggen waarover het gaat bel telenet

 

gemail met intrum, mail bevesteging zaak gesloten, doorgespeeld telenet

willen ze niet aanvaarden of zo is er heel stil

 

ik heb geen idee welke schuld ik zou hebben, in systeem telenet sta ik op 0euro

intrum zaak gesloten

 

meermaals gevraagt  toen mij waarover het gaat en meermaals gemeld verjaard, is bij wet vervallen

 

nu heb ik en ze zeggen dat ik het moet betalen one+5 zonder die 5

proximus 5abo van 2gig st

 

telenet heeft via switch uit pack proximus internet weggedaan

internet geinstaleerd, maar weigert gsms over te zetten

 

loop overal tegen muren, letterlijk teksten mogen je niet helpen, tot zelfs telefoongesprekken die worden opgehangen, ik ben ten alle tijde vriendelijk geweest maar ten einde raad, 2 weken verder nu, intrum zou vandaag nogmaals bevestigd hebben aan telenet dat zaak gesloten is

 

waar ergens bij telenet kan ik terecht, niet dat jullie oplossing hebben, maar mss een goede tip of telefoonnr. ben van plan juridisch advies in te winnen, omdat ik een contract getekent heb bij telenet, maar zij die niet nakomen. elk idee advies tip welkom.

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: hulp gezocht

28 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

Hoi Houdinbe! 

 

Dat is inderdaad wel bizar. Wat vreemd dat je geen oplossing krijgt aangeboden. Ik raad je toch nog eens aan om een berichtje te sturen naar Telenet via Messenger . Hier moeten we een oplossing voor kunnen vinden. 

 

Groetjes,

Daan 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

collega op werk wou ook klant worden ook zelfde meegemaakt van alles geprobeerd ging niet  bellen klantendienst werkte ook niet de  winkel ook  niet hij kost geen klant worden niemand wist antwoord nu zit hij bij prox

FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

Hoi @houdinibe 

 

Ik zou hier het advies volgen van @DaanJordens volgen. Alle bewijzen, communicatie van Intrum doorgeven en zij zullen dit dan wel onderzoeken. Hou er ook rekening mee dat Base ook onder de Telenet Group valt, heb je daar ooit een abonnement bij afgesloten? 

 

Kleine sidenote: Schulden verjaren inderdaad, maar ik ben niet zeker of dat in jouw geval van toepassing is als de schuldeiser hier altijd is achter blijven lopen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

ze zijn niet altijd me achterna blijven lopen, kreeg het na een jaar of 7 in de bus. en wettelijke verjaaring is 5 in dit geval. toen ik na 7 jaar ongeveer een brief in bus bus kreeg heb ik gewoon gebeld naar incassobureau. dit is verjaard, en weet niet waarover het gaat. en ze hebben het ook meteen aanvaard. zaak gesloten, heb er mail van en al doorgespeeld aan hen. zelfs de winkelbediende telenet wijnegem heeft de moeite gedaan om intrum de bellen, en kreeg bevesteging verhaal, echter telenet wil niet.

 

als ze achter me zouden blijven lopen, zou ik al lang in die eerste 5jaar een deurwaarder over de vloer gehad hebben he 😉

netweters.pngelk geval blijf vriendelijk tegen medewerkers telenet, krijgen opdracht van bovenaf. maar ik mag ze niet bellen, en mag niet naar mechelen komen. ze helpen me niet. maar wachten rustig af zeker he

houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

zaak is bij intrum gesloten, al meer dan een jaar, heb er mails van, en doorgespeeld naar telenet

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

@houdinibe Als Telenet niet wil,zoals je steeds aanhaald,ga je toch gewoon naar Orange,ook met mobiel.

 

houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

@robatoras   die kan ik simpel beantwoorden.

 

geen enkele provider komt in de geburen van de one qua prijs / product

 

119 euro voor

 

onbeperkt thuis internet (3TB) 150mb/s

 

en 5 gsm toestellen met 40g data, 1 pot van 200gig mat andere woorden

 

doe de vergelijking eens,

proximus , 40gig/gsm maar in apps niet brouwser    200 euro

orange 4gsm 30gig/gsm  158euro maar geen 5de toestel, dus nog een 5de nemen, +40euro

base hebben geen vast internet

scarlet ook niet goedkoper

zit 2maanden op camping , data gaat er vandoor, en gebruik daar dan ook al lang tadaam (telenet)

 

en daarbij vind ik dat ik in mijn recht ben, als we ons allen laten doen, dan tja

 

foto hierboven is nog niet goedgekeurd, paar vensters up, mss word die niet goedgekeurd, zien wel maar daar staat messenger screen, waar ze zeggen bellen helpt niet naar mechelen komen ook niet, wij nemen contact op, u niet.

 

is ondertussen naar ombutsman, en bizar snel doorgespeeld door hen naar telenet, we zien wel.

 

vroeg enkel een goede tip, gebeurt nog meer leesde ik hierboven.

 

ik wacht rustig af, en neem niemand kwalijk van personeel telenet, doen maar wat ze mogen doen, naast die 5 pipo's die vanboven naar beneden wijzen.   als telenet naar ombutsman reageerd, zal ik nog wel even laten weten wat verdikt / vervolg is. 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

 

 

@houdinibe ik zou in 2013 ooit schuld hebben bij telenet.

 

@robatoras Je spreekt over verjaring.

Geen schuld,brengt ook geen verjaring mee.

Daar moet toch altijd iets geweest zijn.

 

houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

@robatoras 

 

ik kan me niet herinneren dat ik in 2013 schuld zou hebben, mss beter verklaart?

 

en intrum weet niet waarover, is al gesloten

telenet zegt intrum

 

daar dient dus de verjaringswet voor, 

 

neem nu morgen krijg je tring aan je voordeur

hallo ik ben incassobureau, je had in 2013 een schuld bij telenet, betaal jij even, en elk mini bedrag is goed als je maar iets stort

 

waarom doet men dit? 

 

a, een schuld is max 5jaar geldig bij tele water gas elek enz

b, als je 1 euro betaald, bevestig je dat je een schuld had

c, ik moet niet bewijzen na 5jaar of ik ooit eender wat niet betaald heb, moet het zelfs niet weerleggen

 

dit alles onder voorbehoud zover ik het weet

 

ik zou niet weten welke schuld het is, ik hou mijn rekeningen geen 8jaar bij he, jij ook niet

 

telenet kan niet zeggen over wat het gaat

intrum kan niet zeggen waarover het gaat, en sloten de zaak al 

 

maar even verder in de veronderstellingen en het absurde opzoeken hoe het bizar het is

 

neem nu tring incasso aan u deur, van eum neem opel, je hebt er 8jaar geleden 1 gekocht

zeg er is nog iets blijven openstaan betaal dit even zo snel mogelijk van 2013

 

je valt achterover, je weet niet wat, je tikt op internet, wat nu. verjaringsrecht, bij wet

oke zal eens bellen incasso, zeg makker dat is verjaard en kan me niets herinneren, ik roep verjaring in

en ps waarover ging dit

 

dan krijg je als antwoord verjaring sorry voor het ongemak, waarover, dat weet opel

 

jaar later koop je een opel 20000 euro je haalt hem 4weken later op, en er staan enkel 4banden

 

opel, tja makker er staat hier nog iets open, eerst dat betalen

 

dat pik niemand. is niet omdat het slechts over telecom gaat dat je je rug moet omdraaien en zeggen oke wie hebben we nog. ik tekende 2weken geleden een contract, die voor mij het voordeligste is van belgie. en wil dat contract nageleefd zien.

houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

@robatoras 

 

dus jij betaald?

 

een zaak waarover je niet weet wat

 

want er is een incasso, na 7 a 8jaar die zegt betalen, ja mr tuurlijk mr?

 

nee,  verdedigd met verjaringsrecht, want je weet over wat het gaat 

 

en dat betekent ergens in u ogen schuld want je roept je rechten in.

 

moest ik je adres weten zal een papiertje met mijn rekeningnr in je bus steken 🙂   , elk geval lakoniek bedoeld he

houdinibe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

nee,  verdedigd met verjaringsrecht, want je weet over wat het gaat 

 

moest zijn je weet NIET over wat het gaat 

 

venster hierboven he

 

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

bij collega op werk was er een bedrag te betalen over wat het ging wisten ze niet wel het jaar dus verjaard incasso opgelost maar bij telenet kan je nog geen klant worden je staat geblokkeerd dan tegen incasso gezegd het bedrag te  betalen tegen  dwang maar  voor hun was het afgesloten

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hulp gezocht nieuwe diensten - Incasso bureau

Straffe toebak.

@houdinibe sluiten ze wel aan op internet

En voor mobiel willen ze niets meer met hem te maken hebben.