Beantwoorden
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hulp nodig met keuze abonnement en vraag over modem

Beste Netweters,

 

* Ik zit wat in de knoei, over de keuze voor mijn abonnement.

Huidig (Wiggo Home S - 150 Down / 15 up/ 150 GB /maand. (€ 73,29)

 

Ik zou eventueel naar de one willen gaan, alleen weet ik niet of het mobiel bereik momenteel goed is voor Telenet insight en outside ( Base Masten). Vroeger waren deze alles behalve..

 

* Mijn huidige modem maakt ook storend geluid (CH8568LG).

  Graag zou ik deze willen omruilen CV8560E versie, en dan mijn eigen router gebruiken voor de wifi verbinding.

Is dit technisch mogelijk?

 

MVG

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Beste Keuze abonnement + modem keuze

5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met keuze abonnement en vraag over modem

@Booo 

 

Voor wat betreft het mobiele bereik, daar kan ik u niet adviseren, dat zul je moeten testen met iemand uit te nodigen die een Telenet abo heeft op zijn foon.

 

Voor wat betreft die CV8560E: dat zou probleemloos moeten lukken, de MAC Passthrough (verkeerdelijk als "bridging" aangeduid) laat het gebruik van uw eigen router toe zonder dubbele NAT. Met gelijk welk abo, dat doet niet terzake. Een omruil kan eenvoudig geregeld worden, eens even langsgaan in een centre (eerst even bellen) en je kan uw huidige HGW ter plekke omruilen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hulp nodig met keuze abonnement en vraag over modem

Merci voor je antwoord.

Heb je toevallig ervaring met de speedboost optie, van 1GB.

 

Merk je dit verschil hard, bij gamen etc?

 

Of als ik enkel stream en geen decoder meer gebruik?

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met keuze abonnement en vraag over modem

@Booo 

 

Nee sorry, ik heb de speedboost optie niet. Daar kan ik u niet mee helpen. 😞


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met keuze abonnement en vraag over modem

@Booo 

Zelf gebruiken wij de One Up thuis en hebben dus de 1 GB snelheid. Merk je het verschil ....enkel als je veel grote bestanden download. Met gamen ga je er vermoedelijk helemaal niet veel van merken want dat hangt ook een beetje af van je servers waar je mee verbonden bent als je online gamed. 

 

Streamen doen we thuis ook en ik merk er geen verschil in of we kijken via de tv box of als we ergens heen streamen. Voor mij blijft het gelijk misschien dat de het wat sneller inlaad maar anders is er geen verschil. Ik kijk vaak YouTube maar bij het inladen van de filmpjes merk ik weinig verschil ten opzichte van 300 Mbps die ik vroeger had.

 

Maar zoals al gezegd ik download regelmatig iets en dat is wel fijn want dat is snel binnen , wel afhankelijk hoe groot het bestand is natuurlijk , maar het gaat vlot. Natuurlijk is het te bekijken wat je zelf wil en gaat doen. Dus uiteindelijk ben jij die de beslissing maakt ik kan enkel mijn ervaringen met je delen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hulp nodig met keuze abonnement en vraag over modem


@Booo  schreef:

Heb je toevallig ervaring met de speedboost optie, van 1GB.

Merk je dit verschil hard, bij gamen etc?

Of als ik enkel stream en geen decoder meer gebruik?


Het enige voordeel voor gamers van een speedboost is dat nieuwe spelen, of updates, sneller gedownload worden. Tegenwoordig zijn dit héél grote bestanden.

 

Voor het gamen en en/of streamen zelf zal je geen verschil merken tussen jouw huidig abonnement en de speedboost optie.

 

Dus zoals vorige poster ook schreef 😊...