24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Iemand al ervaring met dit: https://www.facebook.com/facebook-wifi Niet dat ik er wil aan meedoen maar het trekt mijn aandacht. Vooral omdat het weer heel moeilijk is om te weten te komen wat FB terug verzamelt aan gegevens. Gratis is een heel rekbaar begrip en blijkbaar zal de gebruiker wel weer betalen in de vorm van het prijsgeven van zijn privacy.
zie ook: https://www.facebook.com/facebook-wifi/getting-started#compatible-routers
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: FB-Wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
@StefaanH schreef:@Ex-Netweter
Die "nieuwe account" die je dient aan te maken als je geen FB hebt, is dat dan iets specifiek voor die zaak of is dat een FB account?
Hoikes @StefaanH
Ik ben daarnet op onderzoek uitgegaan; immers, 'k had weeral dorst ... Ze waren wel toe, zekers?! 😞
"Nieuw account maken" =>
"Wi-Fi-code invoeren" =>
Groetjes, Nick
@StefaanH schreef:Als ik het goed begrijp is het dus steeds FB, niks aan te doen. Of interpreteer ik het verkeerd?
Zo begrijp ik het ook. Wie gaat er nu trouwens op restaurant om constant op internet te zitten?🤣🤔
Dat is idd een goed punt @igvfer
Eigenlijk is dat zeer asociaal. Ik heb trouwens eens ergens gelezen dat er een restaurant is alwaar je uw foon in bewaring kan geven (zodat je zeker niet gaat surfen of bellen) en dat je dan een korting op uw factuur krijgt. In welk land dat was moet ik schuldig blijven, maar ik vind het wel een uitstekend idee.
Er zouden btw ook resto's zijn die jammers installeren ... 🤔
Zoals ik eerder al met een screenshot probeerde aan te geven, is het mogelijk (merk en type AP afhankelijk) om ook alternatieven aan te bieden.
Ik kan met mijn Unifi Access Point bijvoorbeeld een gast wlan aanmaken, en voor authenticatie één of meerdere opties van onderstaand menu selecteren.
Facebook staat hier als beta, omdat het nieuw is FB wifi tezamen met andere opties te gebruiken. Het is al langer mogelijk FB-wifi "stand-alone" (als enige optie) aan te bieden.
Sorry @Arnie , ik was mss niet duidelijk, maar het ging mij uiteindelijk specifiek om dit bepaalde etablissement.
Ik had wel degelijk van u begrepen dat het technisch mogelijk is om een alternatief aan te bieden. Maar die welbepaalde zaak doet dat dus blijkbaar niet.
Niet dat ik dat nodig heb, het was puur uit interesse om te weten.
Als je in een bar slechte relatie zou zitten dan zou je ook weleens ertussenuit willen knijpen om je gedachten te verzetten, te zen'en, even tot rust te komen.
Mag ik tenminste dan nog de papieren krant lezen als 'k op café ga; of genieten "het leidt tot nergens"-gesprekken met anderen de voorkeur?
Danke
@Ex-Netweter
Er is een hemelsbreed verschil tussen er eens even tussenuit of uw gedachten verzetten in een café en een restaurant waar alle (of toch veel) klanten met hun foon naast hun bord, de blik op dat scherm en geen woord zeggend, in de zaak zitten.
Gezellig is anders ....