Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

Iemand al ervaring met dit: https://www.facebook.com/facebook-wifi Niet dat ik er wil aan meedoen maar het trekt mijn aandacht. Vooral omdat het weer heel moeilijk is om te weten te komen wat FB terug verzamelt aan gegevens. Gratis is een heel rekbaar begrip en blijkbaar zal de gebruiker wel weer betalen in de vorm van het prijsgeven van zijn privacy.

zie ook: https://www.facebook.com/facebook-wifi/getting-started#compatible-routers 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: FB-Wifi



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
23 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

@Ex-Netweter 

 

Die "nieuwe account" die je dient aan te maken als je geen FB hebt, is dat dan iets specifiek voor die zaak of is dat een FB account?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?


@StefaanH  schreef:

@Ex-Netweter 

 

Die "nieuwe account" die je dient aan te maken als je geen FB hebt, is dat dan iets specifiek voor die zaak of is dat een FB account?


Hoikes @StefaanH 

 

Ik ben daarnet op onderzoek uitgegaan; immers, 'k had weeral dorst ... Ze waren wel toe, zekers?! 😞

 

"Nieuw account maken" =>

 

WhatsApp Image 2021-07-07 at 22.30.24.jpeg

 

"Wi-Fi-code invoeren" =>

 

WhatsApp Image 2021-07-07 at 22.30.20.jpeg

 

Groetjes, Nick

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

Als ik het goed begrijp is het dus steeds FB, niks aan te doen. Of interpreteer ik het verkeerd?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?


@StefaanH  schreef:

Als ik het goed begrijp is het dus steeds FB, niks aan te doen. Of interpreteer ik het verkeerd?


Zo begrijp ik het ook. Wie gaat er nu trouwens op restaurant om constant op internet te zitten?🤣🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

Dat is idd een goed punt @igvfer 

 

Eigenlijk is dat zeer asociaal. Ik heb trouwens eens ergens gelezen dat er een restaurant is alwaar je uw foon in bewaring kan geven (zodat je zeker niet gaat surfen of bellen) en dat je dan een korting op uw factuur krijgt. In welk land dat was moet ik schuldig blijven, maar ik vind het wel een uitstekend idee.

 

Er zouden btw ook resto's zijn die jammers installeren ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

Zoals ik eerder al met een screenshot probeerde aan te geven, is het mogelijk (merk en type AP afhankelijk) om ook alternatieven aan te bieden.

Ik kan met mijn Unifi Access Point bijvoorbeeld een gast wlan aanmaken, en voor authenticatie één of meerdere opties van onderstaand menu selecteren.

 

Screenshot from 2021-07-08 21-54-32.png

 

Facebook staat hier als beta, omdat het nieuw is FB wifi tezamen met andere opties te gebruiken. Het is al langer mogelijk FB-wifi "stand-alone" (als enige optie) aan te bieden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

Sorry @Arnie , ik was mss niet duidelijk, maar het ging mij uiteindelijk specifiek om dit bepaalde etablissement.

 

Ik had wel degelijk van u begrepen dat het technisch mogelijk is om een alternatief aan te bieden. Maar die welbepaalde zaak doet dat dus blijkbaar niet.

 

Niet dat ik dat nodig heb, het was puur uit interesse om te weten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

@StefaanH

@igvfer

Als je in een bar slechte relatie zou zitten dan zou je ook weleens ertussenuit willen knijpen om je gedachten te verzetten, te zen'en, even tot rust te komen.

Mag ik tenminste dan nog de papieren krant lezen als 'k op café ga; of genieten "het leidt tot nergens"-gesprekken met anderen de voorkeur?

Danke

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iemand al ervaring met Facebook Wi-Fi?

@Ex-Netweter 

 

Er is een hemelsbreed verschil tussen er eens even tussenuit of uw gedachten verzetten in een café en een restaurant waar alle (of toch veel) klanten met hun foon naast hun bord, de blik op dat scherm en geen woord zeggend, in de zaak zitten.

Gezellig is anders ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.