|
26.529
netweters
|
165.016
antwoorden
|
|
22.153
vragen
|
Ben van plan voor mijn tweede tv te werken met die nieuwe Google tv streamer , werkt dat goed en moet je niet telkens weer inloggen voor de Telenet tv app ? Dank voor jullie reacties.
Dankjewel voor de reactie Kristof , ben ook benieuwd naar de vlotheid van het zappen tussen de zenders , bij de oudere chromecast ( met gsm of tablet ) is dat wel wat omslachtig in de Telenet tv app. Alsook zou je met de streamer een 2de afstandsbediening kunnen aankoppelen ( is zeer interessant voor mij) en kun je hem ook programmeren dat de tv mee aan/uit gaat met de streamer , is dat zo ?
met vriendelijke groeten, Mgr.
Mgr,
Heb geen ervaring met de chromecast van de vorige generatie. De google 4K streamer is wel erg snel , heel tevreden van.
Als je gewoon bent om de Telenet box te gebruiken : Directe Kanaal omhoog , omlaag + numerieke toetsen om een kanaalnummer in te drukken, is het wel een andere ervaring met de google streamer remote waar je bevestigen, terug en 4 richtingen toetsen hebt . Als je op de telenet app zit te kijken en kanaal wil veranderen, kan je up/down drukken maar als je niet op bevestigen indrukt binnen 2 seconden blijft hij op wat je aan het kijken was. Direct nummer indrukken gaat niet want je hebt geen nummers. Dus meestal is het dan de 'terug' toets gebruiken en navigeren op de tiles/tegels met de kanalen of via de tv gids. Je wordt het wel snel gewoon ook al lijkt het een achteruitgang op het 'gedrag dat we altijd gewoon waren'.
Het gegeven dat het geluid en de on/off van de tv 'volgt' is het principe van CEC dat je overal wat goed moet zetten. Heb er op TCL tv wat mee gevochten (ben hier ergens een uitleg van Suzy tegengekomen welke heeft geholpen maar ik heb de link niet direct) en op een oudere philips tv, maar tot nu toe is het overal gelukt dat on/off en geluid volgen. Je moet niet te snel opgeven.
Het zou mogelijk zijn om een bluetooth apparaat te koppelen, dewelke dan een bluetooth afstandbediening zou zijn, maar heb het niet allemaal tegoei onderzocht. Hier moet ik me onthouden van zinvolle commentaar.
groetjes