Beantwoorden
goddfather
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Max 750 GB verbruik

Wij zijn een groot gezin met 6 personen, en hebben zowat alle mogelijke opties die er te hebben valt bij Telenet.

Zoon 1 speelt PlayStation, zoon 2 studeert IT, zoon drie studeert leraar en moet regelmatig dingen opzoeken op het internet, dochterlief kijkt graag Netflix, net als vader en moeder.

Gemiddeld verbruiken we (tot onze verbazing) een 30GB/dag. Grootste boosdoener blijkt Netflix, en de PlayStation.

Daardoor staan we op dag 24 van de maand meestal op 750 GB verbruik, en worden we teruggezet naar smalband.

Heb al naar verschillende (vriendelijke) mensen van Telenet gebeld, en telkens een uitleg gekregen hoe dit komt, en dat er absoluut niets aan te doen valt. ( dus ook geen upgrade). Laatste uitleg was dat dit een wettelijke beperking is. ?

Ondertussen hoor ik van meerdere collega’s, en bevestigd door Proximus, dat daar gewoon 150GB gratis kan bijgeboekt worden. Dit moet je wel doen net voor je aan je max bent...nadien gaat niet.

Voor ons zou dit een oplossing zijn.

Ik kan me toch niet voorstellen dat een modern bedrijf, waar ik voor de rest zeer tevreden van ben, niet minstens kan wat Proximus kan??? Zeker voor klanten die een full option abonnement hebben en al 20 jaar trouw betalen.

De oplossing kan toch niet zijn terug overstappen naar een bedrijf waar ik zolang geleden vertrokken ben omdat er niet tevreden was?

48 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

@Wheng schreef

Er wordt dan soms 3 TB gezegd, maar waar staat dat?

 

Is al meer dan  'n jaar geleden overgezet naar onbeperkt volume.

Nogmaals Fup 750GB bestaat niet en heeft nooit bestaan bij business.

Allez Suzy heb ik gelijk of niet🤔

 

Vers van de pers. 

Telenet laat personeel thuiswerken tot eind dit jaar

https://businessam.be/telenet-laat-personeel-thuiswerken-tot-nieuwjaar/?fbclid=IwAR3vdsktw-G1ZYtRsQQ...

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

AnyConv.com__3000gb.jpgDat was toen 3TB vast

Fibernet 200 business bestaat niet meer.

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Max 750 GB verbruik


@robatoras  schreef:

@Wheng schreef

Er wordt dan soms 3 TB gezegd, maar waar staat dat?

 

Is al meer dan  'n jaar geleden overgezet naar onbeperkt volume.

Nogmaals Fup 750GB bestaat niet en heeft nooit bestaan bij business.

Allez Suzy heb ik gelijk of niet🤔

 

Vers van de pers. 

Telenet laat personeel thuiswerken tot eind dit jaar

https://businessam.be/telenet-laat-personeel-thuiswerken-tot-nieuwjaar/?fbclid=IwAR3vdsktw-G1ZYtRsQQ...


ik gebruik ook een andere bron dan jou, moet zijn dat er fouten in staan

laat dit nazien en aanpassen

 

gebruik niet de website van Telenet zelf, zie idd dat het er anders op staat dus zal wel correct zijn 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Max 750 GB verbruik


@Wheng  schreef:

...

 

Bij business staat "Met een internetabonnement onbeperkt surfen kan u onbeperkt veel versturen en ontvangen via het Telenet-netwerk." zonder duidelijke FUP.

Onbeperkt veel versturen en ontvangen lijkt iets anders te zeggen dan onbeperkt internet.

 

Want op de productenpagina staat duidelijk wel een FUP: "Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."

 

Maar nergens vind je terug wat die FUP voor business dan zou zijn of hoe deze werkt.

 

@SuzyHet blijft allemaal wat onduidelijk op de website. telenet.be/internetgebruik lijkt ook niet te werken.


@Wheng ik wil hier nog eventjes op terugkomen (ook al is het al eventjes geleden). Ondertussen heb ik de info gekregen dat de onbeperkte producten (Business Fibernet en KLIK) effectief geheel onbeperkt zijn, dus geen FUP. De tekst waar jij hierboven naar verwijst ("tijdelijk worden beperkt") is niet correct en men kijkt ernaar om deze aan te passen op zowel de producten pagina als in het artikel.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.