Beantwoorden
goddfather
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Max 750 GB verbruik

Wij zijn een groot gezin met 6 personen, en hebben zowat alle mogelijke opties die er te hebben valt bij Telenet.

Zoon 1 speelt PlayStation, zoon 2 studeert IT, zoon drie studeert leraar en moet regelmatig dingen opzoeken op het internet, dochterlief kijkt graag Netflix, net als vader en moeder.

Gemiddeld verbruiken we (tot onze verbazing) een 30GB/dag. Grootste boosdoener blijkt Netflix, en de PlayStation.

Daardoor staan we op dag 24 van de maand meestal op 750 GB verbruik, en worden we teruggezet naar smalband.

Heb al naar verschillende (vriendelijke) mensen van Telenet gebeld, en telkens een uitleg gekregen hoe dit komt, en dat er absoluut niets aan te doen valt. ( dus ook geen upgrade). Laatste uitleg was dat dit een wettelijke beperking is. ?

Ondertussen hoor ik van meerdere collega’s, en bevestigd door Proximus, dat daar gewoon 150GB gratis kan bijgeboekt worden. Dit moet je wel doen net voor je aan je max bent...nadien gaat niet.

Voor ons zou dit een oplossing zijn.

Ik kan me toch niet voorstellen dat een modern bedrijf, waar ik voor de rest zeer tevreden van ben, niet minstens kan wat Proximus kan??? Zeker voor klanten die een full option abonnement hebben en al 20 jaar trouw betalen.

De oplossing kan toch niet zijn terug overstappen naar een bedrijf waar ik zolang geleden vertrokken ben omdat er niet tevreden was?

48 reacties
Johnny_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Max 750 GB verbruik

interessant, volgens Tweakers heeft Proximus in 2019 hun fair use policy aangepast naar 3 Terabyte ipv 750 Gb, met optie om nog bij te kopen als je daar toch aanzit. Interesting, gaat Telenet volgen od niet? 

 

https://tweakers.net/nieuws/158298/proximus-past-fair-use-policy-onbeperkt-internet-aan-van-750gb-na...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Max 750 GB verbruik

@Johnny_  dit al sinds vorig jaar dat Proximus dat heeft. Maar ze hebben blokken die je moet kopen anders zijn ze wettelijk niet in orde met de FUP. Dus kom je aan de xxx GB kan je blokken kopen voor meer volume en ik dacht van 300 GB per keer. Maar of dat het nu dat waard is nee of wel zet je je lijn geheel open met onbeperkt of blijf je FUP hanteren zoals is vastgelegd.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Max 750 GB verbruik

Volgens deze post is het echt onbeperkt...of het moest ondertussen veranderd zijn. Bij particuliere abonnementen staat effectief 750 GB. Ik vind bij de business abonnementen geen echte grens terug.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

@Johnny_ Ik heb een particulier abonement met Fup 750GB  tussen 12 en 24 uur

Ik heb al eens 32TB verzet aan back_ups  in 2019 in 17 dagen  meerdere keren zonder 1 seconde op smalband.Zie screenshot boven

Met proximus haal je gemiddeld geen 75Mbps,zo traag.

Ik durf ook uit te pakken tegen hun FTTH met Telenet business onbeperkt volume.

Nee dank u proximus edpnet over koper.

 

Laat je niets wijsmaken met business 300/30Mbps en 1000/50Mbpsd is het echt onbeperkt zonder meer.

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

AnyConv.com__+32TB op 17 dagen.jpgProximus en edpnet komen niet eens aan 30% met hun onbeperkt volume.Zoals ik met Fup 32TB over 17.Anders wil ik het wel eens zien over koper en Telenet over coax.

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Max 750 GB verbruik


@Wheng  schreef:

Volgens deze post is het echt onbeperkt...of het moest ondertussen veranderd zijn. Bij particuliere abonnementen staat effectief 750 GB. Ik vind bij de business abonnementen geen echte grens terug.


hangt bij business af van abonnement, ene abo is onbegrenst, ander abo krijgt bvb 3.000GB enz

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

@Cru schreef 

hangt bij business af van abonnement, ene abo is onbegrenst, ander abo krijgt bvb 3.000GB enz

 

Business heeft maar 1 formule begrenst op 200GB volume en heet Business Fibernet S.

De andere snellere formules hebben onbeperkt volume.

 

Ben je tevreden met  gemiddeld +- 75Mbps aan snelheid,kan je ook kiezen voor proximus 3000GB  of edpnet onbeperkt volume.

 

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Max 750 GB verbruik

nee, klopt niet wat je zegt

 

wigo business: no limit

business fibernet S: 200 GB

business fibernet 3072 GB

Klik 10,20,30,60,90 GB: FUP

klikS: 200 GB

klik buro S: 200 GB

klik buro fibrenet: no limit

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

@Cru schreef

business fibernet 3072 GB

 

Is oude formule    Graag officiele link als dat zo is

 

Zie hier eens

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/klik/klik/?CMP=sbr_%2Bwigo%20%2Bbusiness_b%7c...

 

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Max 750 GB verbruik


@robatoras  schreef:

@Cru schreef

business fibernet 3072 GB

 

Is oude formule    Graag officiele link als dat zo is

 

 


staat idd onbeperkt op de website dus zal aangepast zijn

rest klopt wel

klik valt wel onder business dus zit je met de FUP

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Ik zal het gemakkelijk maken

Business fibernet S wigo heeft 200GB de rest is ONBEPERKT  Klik 10,20,30,60,90 GB: heeft geen Fup

AnyConv.com__klik.jpg

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Max 750 GB verbruik


@Cru  schreef:

@robatoras  schreef:

@Cru schreef

business fibernet 3072 GB

 

Is oude formule    Graag officiele link als dat zo is

 

 


staat idd onbeperkt op de website dus zal aangepast zijn

rest klopt wel

klik valt wel onder business dus zit je met de FUP


Bij de particuliere abonnementen kan je terugvinden dat de FUP 750 GB tijdens piekuren is. Dit vind ik nergens terug bij business.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

@Wheng schreef

Bij de particuliere abonnementen kan je terugvinden dat de FUP 750 GB tijdens piekuren is. Dit vind ik nergens terug bij business.

 

Fup 750GB bestaat niet bij business abonementen.

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Max 750 GB verbruik


@robatoras  schreef:

@Wheng schreef

Bij de particuliere abonnementen kan je terugvinden dat de FUP 750 GB tijdens piekuren is. Dit vind ik nergens terug bij business.

 

Fup 750GB bestaat niet bij business abonementen.

 


Zoals ik zei, ik vind de 750 GB inderdaad niet terug bij business abonnementen.

Ik zie wel "een" FUP. Ik vind nergens wat die FUP dan is. Er wordt dan soms 3 TB gezegd, maar waar staat dat?

Zie hier. "Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."

Bij particuliere klanten staat duidelijk vermeld dat de FUP 750GB is.

 

Bij business staat "Met een internetabonnement onbeperkt surfen kan u onbeperkt veel versturen en ontvangen via het Telenet-netwerk." zonder duidelijke FUP.

Onbeperkt veel versturen en ontvangen lijkt iets anders te zeggen dan onbeperkt internet.

 

Want op de productenpagina staat duidelijk wel een FUP: "Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."

 

Maar nergens vind je terug wat die FUP voor business dan zou zijn of hoe deze werkt.

 

@SuzyHet blijft allemaal wat onduidelijk op de website. telenet.be/internetgebruik lijkt ook niet te werken.

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Max 750 GB verbruik

@Wheng 

Jaren geleden maakte ik mij druk omdat men de "feiten" op de Belgacom website moest zoeken achter hoeken en kanten. Toen was de Telenet website tenminste duidelijk. Hoe het nu gesteld is bij Proximus weet ik niet, maar bij Telenet is het momenteel niet beter als toen bij Belgacom.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.