Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opgelet alweer een phishing mail in naam van Telenet !!

Opgelet,

Ik kreeg vandaag nogmaals een poging tot phishing in mijn mail. Gelukkig is deze valsaard niet zo slim en staat er duidelijk een adres in de afzender dat niet van Telenet is.

Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ...

 

phishing telenet dec2022.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opgelet alweer een phishing mail in naam van Telenet !!

Addendum: wanneer je met de muis hoovert boven de link verschijnt er dit:

 

https://ipcheck.letomir.com/app/Model/help/?B616D92F7692459

 

Ziet er mij eveneens niet koosjer uit, dus zeker niet op klikken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgelet alweer een phishing mail in naam van Telenet !!

@StefaanH 

Opgelet, deze reactie gaf in Gmail ook melding dat dit spam was, dus zeker mee opletten, 

dit zegt ook al niet veel goed dat dit bericht spam was.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Opgelet alweer een phishing mail in naam van Telenet !!

Heb ook vanuit naam v Telenet tijd terug frauduleuze spam gehad, wordt onmiddellijk gedetecteerd als mogelijke spam of om op zn minst voorzichtig te zijn.

Kreeg recent ook van zogezegd facebook, maar dat ik problemen zou ondervinden met het inloggen op mijn fb account, terwijl ik niks problemen ondervond en probleemloos kon inloggen. Was ook e-mailadres dat ik nooit eerder van fb had ontvangen en stond gemarkeerd als mogelijke spam, meteen als spam aangegeven.

Echt via alle wegen, FOD, bank, sociale media, pakjesdiensten, gewonnen prijzen...99.9% beland automatisch in spam.

Best veel malafide bendes en individu's, die zo misbruik van naïeve zieltjes proberen maken.

Ik heb zelf nog strenge privacy/veiligheidsinstellingen, Bitdefender die bij minste onregelmatigheid blokkeerd, meldt,...

Follow the White Rabbit