Beantwoorden
_Spooky_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Overschakelen naar een ander abonnement.

Geen idee waar ik met mijn vraag terecht kon, dus post ik het hier in de lounge.

Mijn bejaarde buren hebben nog een Silver shake + abonnement (met sociaal tarief) en 2 GSM’s met Orange herlaadkaarten.
(momenteel hebben ze TN Digicorder, Internet en vaste telefoon)
Kostprijs 55 euro (sociaal tarief afgetrokken) + 20 euro herladen 2 GSM's per maand.

Onlangs kregen zij en mail dat hun abonnement in september zal overgezet worden naar WIGO Home S.
De vraag van mijn buren was of ze mobiele telefonie van Orange kon overzetten naar TN in een Bundel voor ongeveer dezelfde prijs (€75)?
(gedaan met maandelijks  herladen)

Voor zover ik kon uitvissen bevat het WIGO Home S abonnement geen mobiele telefonie.
Zo kom ik uit bij WIGO S waarvan op TN geen prijzen te vinden zijn.
Een andere site vertelt me dat dit abo. 2 simkaarten bevat, Internet en TV decoder met 80 kanalen waarvan 60 in HD (is dit het befaamde gele CI+ kaartje?)
(Indien zo dus een abo. zonder Digicorder die ze nu hebben en willen behouden)
WIGO S zou op €83 per maand komen.

Indien WIGO S zonder Digicorder is vrees ik dat het WIGO zal worden wat “veel te zwaar is” voor mijn buren en al oploopt naar €103 per maand voor 2 simkaarten.
(correct me if I’m wrong)

Kan iemand mij helpen een Bundel te kiezen of zou het goedkoper uitkomen aparte abonnementen te nemen?
Dus simpel internet, 2 simkaarten, vaste telefoon en Digicorder.

Alvast bedankt om mee te denken!
Spooky

15 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen naar een ander abonnement.

@_Spooky_ 

Wigo Home S omvat:

  • abonnement kabel tv
  • auteursrechten
  • all internet 150
  • telenet freephone Europe

De volle prijs hiervan is 66,71 euro (het nieuwe tarief sinds de prijsverhoging van 19 juni.

Welke korting je exact gaat krijgen weet ik niet, maar hier lees ik volgende kortingen:

  • internet of telefonieabonnement: 8,40 euro
  • kabel tv: 6,77

Als je recht hebt op deze kortingen komt dit neer op maandelijk 66,71 - 8,40 - 6,77 = 51,54 euro per maand. (de 66,71 euro is het volle bedrag dat ik heb voor Wigo Home S met het nieuwe tarief).

Vergelijk de kortingen die ik hier vermeld met je huidige kortingen, een evnetueel klein verschil van enkele centen komt dan allicht door de tariefverhoging.

Wigo Home S omvat geen sim-kaarten. Je kan een abonnement nemen met prijs volgens verbruik. Je betaalt eenmalig 5 euro per sim-kaart. Maandelijks betaal je enkel je verbruik. Je kan je gsm-nummers laten overzetten naar Telenet. Het beste is om daarvoor naar een Telenet center te gaan.

In prijs volgens verbruik kost een telefoonoproep: 0,20 per minuut, een sms versturen 0,07 en dataverbruik (surfen) 0,10 euro per MB. Voor de communicaties is er ook nog een korting sociaal tarief van 3,10 euro. Let wel deze korting is voor alle communicatie mobiel of vast.

Vermits je nu een digicorder hebt, heb je met die digicorder 80 kanalen waarvan 60 in HD. (ik heb hier uw tekst overgenomen). De CI+ (commerciele naam bij  Telenet: tv met een kaartje) kost eenmalig 69 euro. Met je kabelabonnement mag je tot vier tv-toestellen aansluiten. Je kan in een tweede of ander volgend toestel een CI+ steken en zo bespaar je de huur van een bijkomende decoder. Let wel je tv moet een DVB-C tuner hebben.

Ik heb zo een zeer sterk vermoeden dat ze met de overschakeling en het overzetten van de gsm's naar Telenet in prijs volgens verbruik goedkoper zullen uitkomen dan nu.

Voor het overzetten van de GSM's naar Telenet hoeven ze niet te wachten tot Telenet hun overzet naar een Wigo Home S.

 

Mogelijk hebben ze nu een optie bij hun vaste telefoon om mits een vaste vergoeding gratis te bellen tijdens de spitsuren. Bij Wigo Home is dat de optie Anytime en deze kost 7,50 euro per maand. Met deze optie bel je ook gratis naar de andere landen van de Europese ruimte.

 

 

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Overschakelen naar een ander abonnement.

WIGO Home S is zonder sim kaarten ,

je kan geen sim kaarten meer vragen bij dit abo ,

nu blijft hij op de 55 euro staan anders laten ze je een nieuwe prijs weten en je kan  altijd weg gaan

anders moet je contact nemen ze zullen je dan een one geven zal zeker vanaf 110 euro zijn met 2 sim kaarten inb

best dat je alles laat hoe het nu is voor 55 euro en de sim kaarten bij orange houd

 

Ex-Netweter
 

Overschakelen naar een ander abonnement.

@_Spooky_ 

Ik vind het raar dat ze je buren gaan overschakelen van één abonnement dat je niet meer kan krijgen naar een ander abonnement dat je niet meer kan krijgen.

Maar soit.... Ik heb nu One (for one) + TV Iconic met 1 mobiel abonnement "prijs volgens verbruik". Ik betaal hiervoor 86,59 vanaf volgende maand. (hier is wel een korting van 5% inbegrepen omdat ik een jaar op voorhand betaal)

Daarvoor had ik ook Wigo Home S met 2 keer "prijs volgens verbruik". Ik betaalde op het laatste factuur hiervoor € 72,59. (hier was ook een korting van 5% inbegrepen omdat ik een jaar op voorhand betaal, de normale prijs was dus ongeveer € 76,4). Dit jaar komt hier nog eens 4,7% bij en dan kom ik aan € 80 euro.

Prijs volgens verbruik is een "0 euro" abonnement zoals @janne_man al uitgelegd heeft.

https://www2.telenet.be/nl/producten/mobiel/prijs-volgens-verbruik/

In tegenstelling tot wat @luc55 zegt kan je (volgens mij) perfect je Wigo Home S nog aanvullen met deze "prijs volgens verbruik" abo.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen naar een ander abonnement.

@_Spooky_ 

Hierbij een extract uit mijn afrekening van begin juni. Dit zijn de oude tarieven en houden dus nog geen rekening met de verhoging die onlangs zijn ingevoerd.

janne_man_0-1656234504752.png

 

zoals je kan zien staat hier ook geen huur van Ddigicorder bij, want ik heb een eigen Digicorer. Vermits je buur ook een Digicorder heeft moet ook voor hem geen huur aangerekend worden. Hete verschil tussen het bedrag dat @Ex-Netweter opgeeft en mijn bedrag is de huur van een decoder (Digicorder of TV-Box).

Voor de tarief verhoging vanaf 19 juni heb ik het volgende:

janne_man_1-1656230871634.png

 

 

Als je buur zijn huidige kortingen toepast op dit nieuwe tarief, kan je buur vergelijken.

Mogelijk is de prepaid kaart bij Orange beterkoop dan prijs volgens verbruik bij Telenet. Hiervoor moeten twee zaken nagekeken worden, enerzijds het gemiddeld aantal uitgaande gesprekken, verstuurde SMS'en, verstuurde MMS'en en verbruikte data per maand en anderzijds de tarieven met de prepaid kaart en met tarieven prijs volgens verbruik. Bij gebruik van prijs volgens verbruik moet ook rekening gehouden worden met de sociaal tariefkorting op verbruik van 3,10 euro.

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen naar een ander abonnement.

@janne_man 

Zou het niet verstandig zijn om je internet gebruikersnaam en je telefoonnummer te verbergen ?

Voor iedereen geldt dat ze geen persoonlijke info in de afbeeldingen plaatsen en nu heb je dat er zelf wel ingezet.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Overschakelen naar een ander abonnement.


@janne_man  schreef:

@_Spooky_ 

Het verschil tussen het bedrag dat @Ex-Netweter opgeeft en mijn bedrag is de huur van een decoder (Digicorder of TV-Box).


Klopt!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen naar een ander abonnement.

Dank u voor de melding, Het was me volledig ontgaan. Wil jij ook in je reactie mijn gegeven verwijderen?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen naar een ander abonnement.

@janne_man 

Is verwijderd 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
_Spooky_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Overschakelen naar een ander abonnement.

@janne_man 
@luc55 
@Ex-Netweter 

Bedankt voor jullie snelle reactie en info.

 @janne_man 

Zoals je aanhaalt en afgaand op de correcte (jou) prijs lijkt WIGO Home S en 2 simkaarten met prijs volgens verbruik de beste keuze.
1 GSM heeft "weinig" gebruik de andere wordt enkel gebruikt in geval van "nood" als ik het zo moet zeggen.
Of 1 GSM met Telenet Mobile (nu €6 korting komt dan op €15 actie tot eind sept.)
Dit is alleszins minder dan ze nu gemiddeld maandelijks oplaad, dat varieert tussen 15 en 20 euro.
Maar inderdaad, even uitzoeken wat voordeliger gaat uitkomen. (jou laatste post)
Uiteindelijk als ik het goed begrijp gaat er volgend U nog eens €3,10 sociaal tarief communicaties af wat ze nu niet genieten.
Ik neem aan dat €3,10 sociaal tarief communicaties Niet geld voor Telenet Mobile?

Met "Een andere site vertelt me dat dit abo. 2 simkaarten bevat, Internet en
TV decoder met 80 kanalen waarvan 60 in HD (is dit het befaamde gele CI+ kaartje?)"
bedoelde ik dus of het hier ging over dat TV met kaartje (CI+ module)
Maar ik begrijp nu dat ze een Digicorder bedoelen.
Dus qua "opstelling" hoeft er met WIGO Home S niets veranderd te worden.

 

 @luc55 

In hun mail stond dat WIGI Home S op 74 euro en nog iets komt (ben het vergeten) -€8.40 sociaal tarief is dan pakweg €64.
Het zou mooi zijn moest de prijs 55 euro blijven.
Ik zou niet weten waarom de prijs geen 55 euro zou blijven als je 2 aparte simkaartjes bij koopt/omschakelt voor €5?
Het is toch weer een nieuwe klant die ze bij hebben?

 

@Ex-Netweter 

"Ik vind het raar dat ze je buren gaan overschakelen van één abonnement dat je niet meer kan krijgen naar een ander abonnement dat je niet meer kan krijgen."

  • 1) Voor zover ik begrepen heb gaat TN (andere operatoren doen hetzelfde) hun bundels vereenvoudigen dit om Praktische
        (eenvoudiger voor helpdesk en administratie) en om Technische redenen.
  • 2) Deze omschakeling is Enkel voor bestaande klanten om hen een "gelijkwaardig in prijsklasse" bundel te kunnen aanbieden.
        Zo zal de bundel Silver shake + er volledig uitgaan.

"In tegenstelling tot wat @luc55 zegt kan je (volgens mij) perfect je Wigo Home S nog aanvullen met deze "prijs volgens verbruik" abo."

Inderdaad in je link staat: Stap erin én eruit wanneer je wil.

Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage, nu heb ik al wat bagage om met de buren naar een TN winkelpunt te rijden.

Ex-Netweter
 

Overschakelen naar een ander abonnement.

@_Spooky_ 

Graag gedaan!

Nog 1 opmerking bij het abo "prijs volgens verbruik".

Je moet minstens 1 keer in de 3 maanden hier gebruik van maken. Eens bellen of SMS-sen. Anders wordt je nummer afgesloten.

Als je dit gebruikt (zoals ik) voor noodgevallen en om bereikbaar te zijn moet je daar rekening mee houden!

Ik los dit op door regelmatig (gratis!) naar 5555 (voicemail) te bellen.

_Spooky_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Overschakelen naar een ander abonnement.

Fantastische Tip!
Dank je wel @Ex-Netweter 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen naar een ander abonnement.

@_Spooky_ 

Je buren kunnen om het even wanneer overschakelen naar prijs volgens verbruik.

Voor de overschakeling naar Wigo Home S, denk ik dat het best is om niets te doen en de overschakeling automatisch te laten gebeuren.  Want zoals @Ex-Netweter geschreven heeft het Wigo Home S is niet meer te koop bij Telenet. Als je hiervoor naar een Telenet center zou gaan, is er een zeer groot risico dat ze iets anders aangesmeerd krijgen. Het lijkt me best dat deze overschakeling de normale administratieve weg volgt. Ik ken natuurlijk de inhoud niet van de brief van Telenet.

Ik vermoed dat Telenet deze omschakeling doet omdat Telent dat verplicht is om te doen. Lees dit artikel.

Extract van de essentiël informatie van dit artikel:

janne_man_0-1656262148851.png

 

_Spooky_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Overschakelen naar een ander abonnement.

Ik ga het inderdaad zo doen, de overschakeling automatisch laten gebeuren en
wanner het belkrediet op is rijden we naar een TN Center voor 2 simkaartjes.

In de mail stond samengevat, automatisch overschakelen naar WIGO Home S
aan 74 euro of veranderen van provider wat ze zouden betreuren.

TN is idd verplicht dit te doen voor hun klanten.
Ik vermoed dat men de huidige klanten afhankelijk van hun oud abonnement overzet naar 1 van de 4 WIGO abonnementen.
Nieuwe klanten hebben enkel de keuze One met de gekende uitbreid opties.


Veldman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Overschakelen naar een ander abonnement.

Ik denk dat je eerst eens moet kijken naar het mobiel verbruik, want dat is volgens mij een grote verborgen kost. Je geeft aan dat één GSM weinig wordt gebruikt en de andere alleen om bereikbaar te zijn.
Dan snap ik niet goed hoe je aan 15 a 20€ per maand herladen komt. Er zijn tegenwoordig al abonnementen met onbeperkt bellen en sms'en aan 7€/mnd. En een gsm om alleen bereikbaar te zijn kost niets (enkel af en toe eens bellen naar een (gratis) nr., zoals hierboven al gezegd. En ik veronderstel dat je gepensioneerde buren weinig of geen mobiele data nodig hebben.
Zou het kunnen dat ze smartphones hebben waarvan de data continu opstaat. Als je dan buiten komt (buiten je wifi-bereik) schakelt hij automatisch om naar het 4G-netwerk. En ook al gebruik je je phone niet om te surfen of te mailen, toch heb je zo een sluipverbruik dan kan oplopen tot 100 à 200 MB/mnd. Bij Orange (herlaadkaarten) rekenen ze 0,10€/MB dat is dus 10 à 20 € dat je aan ramen en deuren buitengooit. Dus bij herlaadkaarten altijd data afzetten!
Indien dit niet het geval is zou ik de bestaande Telenet configuratie houden TV+Internet+vaste lijn. Dan één GSM bij Telenet (prijs volgens verbruik). En dan de andere GSM bij Youphone: 7€/mnd. voor onbeperkt bellen en SMS'en en 250MB data (eerste 3 maanden 3,5€/mnd). Dan zijn ze voor 62€/mnd gesteld (eerste 3 mnd: 58,5) en ze hoeven zich geen zorgen meer te maken over het bijladen van de kaarten enz. (En met 1 GSM kunnen ze bellen zoveel ze willen).
Als ze de GSM echt weinig gebruiken (minder dan 40 minuten bellen per maand) kun je ze allebei laten omzetten naar Telenet, maar dan kost het 0,10€ per minuut. Indien er tussen de 40 en de 200 minuten gebeld wordt is er een andere formule van Youfone voor 4 €/mnd. (2€ voor de eerste 3 maanden).