Beantwoorden
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Momenteel heb ik een Whoppa abonnement + King GSM. Ik wens over te schakelen naar "All internet" + behoud van KING GSM abonnement (voorlopig). Ik had gedacht dat ik dit wel eenvoudig kon doen via "mijn Telenet". Spijtig genoeg word ik rondjes gestuurd. Het enigste dat ik kan doen is opties toevoegen of overschakelen naar nog duurdere formules. Daarenboven krijg ik zelf promoties voor WIGO voorgesteld (3 maanden korting + allerlei voordelen). Maar dit blijkt een SCAM te zijn, het geld enkel voor nieuwe klanten (op basis van berichten op dit forum) . Nochtans ben ik ingelogd in "mijn Telenet" met mijn main account.  Het zijn zulke praktijken die me alleen maar meer overtuigen om mij los te maken van Telenet. Ik ben klant voor bijna 22 jaar en heb de laatst jaren Telenet zien veranderen in de verkeerde richting.  Spijtig genoeg is er niet echt een alternatief voor de snelle Internet aansluiting. 

 

Dus concrete vragen:

  • Hoe kan ik op eenvoudige wijze mijn abonnement wijzigen
  • Welke kosten zijn er aan verbonden. 
  • Hoeveel tijd heb ik nu om de digicorder binnen te brengen. De inleverpunten zijn momenteel gesloten
  • Ik heb nu 200 Mbps download (op papier althans), gaat dit plots naar 300 Mbps gaan?

Alvast bedankt voor helpende antwoorden

Mvg,

 

19 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/?CMP=sbr_telenet%20internet_e%7c&s_kwcid=...

 

klik maar eens op meer info,je zal snel antwoord krijgen,ook al ben je al klant.

Mijnheer,je hebt jou bestelling nog niet voltooid😯

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@Mumblic 

Als je jouw abonnement ingrijpend wil veranderen kan je veel beter contact nemen met de klantendienst en het hen laten uitzoeken. Als je het dan laat wijzigen moet je wel goed nakijken op mijn telenet of het allemaal OK is.

Kosten gaan daar vermoedelijk niet aan verbonden zijn.

Binnenbrengen van de digicorder kan wachten tot de service centers terug opengaan. (normaal krijg je 1 maand).

De snelheid hangt af van het gekozen abo.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Contact opnemen met klantendienst? Hoe dan? Ik heb ondertussen op zijn minst 30 keert doorgeklikt op Telenet website, nergens een telefoonnummer te vinden. Men blijft je in rondjes sturen. Het is ze waarschijnlijk ergens goed verstopt maar ik ben die kinderlijk spelletje meer dan beu. 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@Mumblic 

015/666666

Dat moet lukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Contact

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/ 

 

Deze link staat onderaan de homepage van Telenet, rubriek hulp en advies, met al de mogelijke contactopties van verhuizen tot admin via Facebook, Twitter, Whatsapp enz... enz... Ik ken weinig bedrijven die zo "bereikbaar" zijn als Telenet. Probeer maar eens binnen te raken bij TomTom.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@Mumblic 

Op deze pagina staan al de contact mogelijkheden (abonnement aanpassen 0800 66 046).

Er zijn geen kosten verbonden aan het veranderen van abonnement.

In principe moet je de digicorder binnenbrengen binnen de 30 dagen. Telenet zal de restwaarde aan rekenen van de Digicorder en dat krijg je terug na het binnenbrengen van het toestel.

Of uw snelheid plots zal verhogen hangt af van welke modem je hebt van Telenet. Indien je modem de snelheid aankan, dan is dat bijna onmiddellijk. Indien he toestel het niet aankan dan zal je een andere modem krijgen en moet je de huidige binnenbrengen als de winkels terug open zijn. Je moet hiervoor wl contact opnemen met Telenet.

 

Om te antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt.

In eerste instantie moet je voor jezelf weten wat je nodig hebt. Uit je bericht leid ik af dat je ofwel een hogere snelheid wenst (van 200 naar 300 Mbps) ofwel onbeperkt wil surfen. Of je effectief een hogere snelheid zal halen, hangt ook af van je binneninstallatie. Welke snelheid haal je daar nu op?

 

Blijkbaar wil je overschakelen van een pakket naar losse producten. Deze losse producten beperk je tot All internet (54 euro) en King (16,29 euro). Voor beiden samen betaal je dan 71,29 euro. Je hebt dan geen tv meer en ook geen vaste telefoon. Behoud je echter tv met het compact signaal (of voorlopig nog mogelijk met het analoge signaal), komt daar nog 18,22 euro bij. Behoud je de vaste telefoon dan moet je er nog 23,02 euro bijtellen.

 

Indien je huidig pakket met inbegrip van de King, je min of meer voldoet, dan kan je volgende zaken overwegen. 

- Wigo Home + King (84,55 euro + 16,29 euro) dit stemt overeen met hetgeen je nu hebt maar internet aan 300Mbps en onbeperkt surfen).

- Wigo S 3 Gb (84,55 euro) internet aan 150 Mbps en beperkt tot 200 GB, mobiele telefoon 3 GB, 30 duizend gratis belminuten naar Belgische nummers en 30 duizend gratis sms naar Belgische nummers.

 

 

Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

De reden dat je nu nog 200 mbps haalt is omdat je nog een whoppa hebt. Dit abbo wordt niet nieuw meer aangeboden en is nu vervangen door de wigo home. Als je nu zou overschakelen naar all int ga je inderdaad van 200 naar 300 mbps gaan. als je je abbo laat omzetten van whoppa naar wigo home zou je ook naar 300 mbps gaan.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@Mumblic 

All internet is Wigo 300/20Mbps = 54 euro

Voeg zelf King GSM toe 16,29 euro

 prijs. 70,29 euro . Niet goedkoop he'   

https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/bestel-all-internet?CMP=snb_telenet%20all...

Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Beste, bedankt voor jullie reacties. Ik heb ondertussen alles via telefoon geregeld. Ik zal straks mijn concrete  ervaringen hier neerschrijven, zodat het iedereen duidelijk weet waar men aan toe is. 

Tot later.

Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Hierbij mijn ervaringen om Whoppa om te zetten naar enkel internet

 

1. Het is niet mogelijk om online wijzigingen aan te brengen aan je abonnement (via "mijn Telenet"). Ja, je kan upgraden en extra opties bestellen maar niet in de omgekeerde richting.  Dit past in de strategie om het de klanten het zo moeilijk mogelijk te maken om hun abonnement te downgraden. Dus verspeel geen tijd zoals ik. Het enigste dat je krijgt is een interessant voorstel om over te schakelen naar WIGO, maar lees de kleine lettertjes. Dit is enkel voor nieuwe klanten.

 

2. Je moet de klantendienst bellen. Het telefoonnummer is 015 66 66 66. Je zou verwachten dat het telefoonnummer op de homepage of op de eerste pagina van de klantendienst zou staan. Hier wordt dezelfde strategie gevolgd. Het nummer zit onderaan een pagina van de veel gesteelde vragen die op zich ook moeilijk vinden is. Inderdaad de link zit  ergens helemaal onderaan de homepage. Een leuke spelletje "Waar is Waldo?"'

 

3. Er zijn waarschijnlijk geen directe kosten verbonden aan de downgrade. Anderzijds wordt je wel verplicht om naar een betalende lijn te bellen. Dus gratis is niet echt en het werkt waarschijnlijk als een extra ontmoediging. Hoe langer je aan de lijn hangt hoe duurder je overschakeling kost!  

 

4. Eens je iemand aan de lijn krijgt zal die persoon allerlei vragen stellen waarom je bepaalde diensten wenst op te zeggen. Uiteraard met de bedoeling om je nog te overhalen het niet doen. Het is duidelijk dat deze personen specifiek zijn opgeleid voor deze taak. Laat je niet vangen! 

 

5. Eens ik duidelijk maakte dat ik niet gediend was met deze spelletjes, liep alles vrij vlot. De wijzigingen werden onmiddellijk doorgevoerd. Dus geen Whoppa meer, enkel "All internet 300 mbps" en behoud van King abonnement .Voorlopig want waarschijnlijk ga ik ook van GSM provider veranderen in de nabije toekomst. 

 

6. De digicorder moet binnen geleverd worden binnen 30 dagen. Anders wordt de restwaarde aangerekend. Zelfs nu in deze "Corona" periode wanneer alle Telenet winkels gesloten zijn. Ik verwacht (hoop) wel dat ze binnen één maand terug open zullen zijn. Zo niet kan het ook later, normaal gezien worden dan de al eerder aangerekende kosten toch nog terug betaald. Gezien de omstandigheden zou men deze periode makkelijk kunnen verlengen naar 60 of 90 dagen. Maar ook hier kiest men ook voor de moeilijke weg. 

 

7. Het viel me op dat het echt wel snel kan als men wilt. Eén minuut na het telefoon gesprek was er al een modem reset. Meeste TV kanalen waren al gedeactiveerd en eveneens geen vaste telefoon lijn meer. Het was nog wel een uurtje wachten voordat de modem overgeschakeld was naar 300 mbps. 

 

Ik ga ervanuit dat er verder geen onaangename verrassingen zullen zijn, zo niet laat ik het weten. Met Telenet weet je nooit. 

 

Conclusie: bel onmiddellijk het nummer 015 66 66 60, verlies geen tijd om het online proberen te doen of om enige correcte informatie te vinden op de website, want die is er niet echt. Je klikt van de ene pagina naar de andere pagina, maar je komt altijd op dezelfde pagina's uit. Pagina's waar je meer opties kan bestellen of overschakelen naar duurdere abonnementen. Want dit kan blijkbaar wel met enkele muisklikken! 

 

Het probleem bij Telenet is niet de dienstverlening of de kwaliteit van het internet product, maar de minachting naar hun klanten toe. Iets wat makkelijk zou kunnen geregeld worden binnen 10 minuten, wordt bewust moeilijk gemaakt, vaagheid troef en zelf pogingen om je te laten overschakelen naar een duurder abonnement met valse aanbiedingen. Ik ben klant voor meer dan 20 jaar en ik was er zelfs bij in 1997 bij de officiële opening. Ik herinner me nog heel goed dat men laatdunkend deed over Belgacom. Men ging het allemaal anders doen. Een jong fris bedrijf dat eenvoud en klantvriendelijkheid als belangrijke pijlers had. Van deze cultuur is nog maar weinig terug te vinden. Ik ga sowieso klant (moeten) blijven maar enkel voor internet, vooral omdat er qua internet er geen echt alternatief is. Ik kan alleen maar hopen dat er een dag komt dat men stopt met spelen van die spelletjes en terug grijpt naar de waarden van 23 jaar geleden!

 

Hopende op betere tijden.

Nog een prettig weekend

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@MumblicEn klopt de prijs 70,92 euro per maand.

Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Ik veronderstel dat dit juist is. Weet ik pas zeker bij het volgende factuur. 54 + 17 = 71 € Daar ben ik altijd vanuit gegaan. Ik heb het niet expliciet gevraagd maar ik ik ben er zeker van dat het King abonnement los staat van de rest van je abonnementen/bundel. Met WIGO/YUGO is dat nu wel anders. Maar WIGO/YUGO zijn wat mij betreft niet echt interessante bundels. Onnodig duur. Mogelijks is dit  voor grotere gezinnen anders!

Ik betaalde nu ongeveer 100 € per maand. Dus een reductie van bijna 30 € Met dit bedrag zijn andere opties mogelijk (en meer interessante opties) (bij andere providers)

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet


@Mumblic  schreef:

... 

2. Je moet de klantendienst bellen. Het telefoonnummer is 015 66 66 66. Je zou verwachten dat het telefoonnummer op de homepage of op de eerste pagina van de klantendienst zou staan. Hier wordt dezelfde strategie gevolgd. Het nummer zit onderaan een pagina van de veel gesteelde vragen die op zich ook moeilijk vinden is. Inderdaad de link zit  ergens helemaal onderaan de homepage. Een leuke spelletje "Waar is Waldo?"'

3.  ... Anderzijds wordt je wel verplicht om naar een betalende lijn te bellen. Dus gratis is niet echt en het werkt waarschijnlijk als een extra ontmoediging. Hoe langer je aan de lijn hangt hoe duurder je overschakeling kost!  

...

Conclusie: bel onmiddellijk het nummer 015 66 66 60, verlies geen tijd om het online proberen te doen of om enige correcte informatie te vinden op de website, want die is er niet echt. Je klikt van de ene pagina naar de andere pagina, maar je komt altijd op dezelfde pagina's uit. Pagina's waar je meer opties kan bestellen of overschakelen naar duurdere abonnementen. Want dit kan blijkbaar wel met enkele muisklikken! 

...

 


Op elke webpagina van Telenet staan onderaan vijf kolommen met elk een kop. De tweede kop is Hulp en advies. Als je die kolom afloopt zie je Contact. Klik hierop en overloop de contactpagina.
Op deze pagina onder de kop Bel ons is één van de onderafdelingen

Abonnement nemen of aanpassen? Of verhuis je?

Welk telefoonnummer staat daar?  0800 66 046

Is dat nummer betalend?

 

Uw opmerking dat je online enkel kan upgraden maar niet kan downgraden is zeer terecht.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Voor 9,5 euro meer had je ook 300/20 Mbps internet.

Een vaste lijn, gratis bellen dal uren in europe ook naar gsm.

HDtv incl extra HD pack + Digicorder =80,50 euro.       Dat heb ik ook + boost 1Gbps = 99,50 euro

 

Het is maar om te zeggen hoe duur het is wat je nu hebt in 2 pack

Het is jou keuze,wat je niet nodig hebt,niet nemen,met alle respect.