Beantwoorden
Dekwoje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! It's your fifth party!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

Goedemiddag Netweters, 

Even mijn situatie. Ben 51.. tot 10 jaar terug altijd met windows gewerkt.. (ook herstellingen, gamen, enz..)
Dan de overstap gemaakt naar Apple. Eerste met de iMac.. dan naar de Macbook.. en nu al 3 jaar de Macbook M1. Dit steeds met op regelmaat andere iPhone, Apple watch, Airpods..

Ook aan TV de Apple TV.. dus het hele ecosysteem van Apple. En dat werkt inderdaad goed, tot zeer goed.

Maar soms zeggen ze "veranderen van spijs doet eten". Dus waarom niet eens alles verkopen en gaan voor een toplaptop, deftige telefoon met Android, een ander horloge, enz.... Eens opnieuw de ander kant.

Zijn er personen hier die dit ook gedaan hebben of overwogen hebben?
Zo ja? Tevreden?

Wat zijn de topalternatieven voor een ecosysteem voor;

Macbook air M1

Iphone 15

Airpods pro

Apple watch

Apple TV

Merci en fijn weekend aan allen!

Ik had deze vraag aantal jaren geleden ook gesteld.. maar misschien dat er mensen zijn die dit wel gedaan hebben in tussentijd.

16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@Dekwoje 

Heb er ook eens aan getwijfeld om alles over te schakelen naar android en dergelijke. Maar op de moment dat ik mijn windows pc aan zet ( enkel voor thuis te werken ) dan verlang ik toch terug naar mijn Imac of Macbook Pro met M1 chip.

Heb al jaren alles van Apple en kan je zeggen als je dit gewoon bent en je probeert iets anders dan wil je eigenlijk wel weer terug naar het geen je gewoon bent.

Moest je echt de overstap willen maken naar een ander ecosysteem dan moet je eens kijken wat de alternatieven zijn voor een watch en dergelijke.

 

Macbook air M1  = denk niet echt een alternatief. Iedere windows heeft zijn eigen specs en je kan het niet vergelijken met een I7 of een I9. M1 is echt speciaal Apple.Eventuele overweging is de laptop te nemen van Samsung zelf dan blijf je in het ecosysteem zitten.

                          
Iphone 15   = Samsung S23 of wachten tot februari dan is de S24 er .

Airpods pro  = Samsung galaxy buds 2 pro ( ik heb de Airpods MAX maar denk niet dat daaraan iets kan overtreffen betreft geluid )

Apple watch  = eventueel de Samsung watch 6 of de  classis varriant er op ( is met de draai ring er op , de andere niet )

Apple TV   = geen vervanging want samsung bied dit niet aan. Maar je kan het wel blijven gebruiken. Er is eventueel de Beamer van Samsung maar of dit werkt geen idee nog nooit gebruikt en of gezien in werkelijkheid hoe dit beeld eruit ziet.

 
 
 

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@patrick37 zit er een SSD in die laptop van u werkgever? 😀

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@TRL 

Daar zit inderdaad een SSD in maar goed die laptop is van me zelf die van het werk ligt op mijn werk.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@patrick37 ik had het op u werk laptop 😉

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@TRL 

Weet de specs er niet van die van het werk.

Maar goed is ook niet aan orde lijkt me van het geen de topic starter wil doen en vraagt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dekwoje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! It's your fifth party!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

En.. als ik dan reviews bekijk of lees, dan krijgt de macbook air M1 (of nu de M2) toch altijd de voorkeur?
Zelfs de nieuwe Samsung pro... geen haptic.. enz... 

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@patrick37 als je toch een Windows laptop wil vergelijken met een Apple moet je niet zitten kwijlen op de processor, maar zit er een klassieke harde schijf in of een SSD.

ik heb hier nog een oude Windows laptop van 2015, had hier nog eens SSD liggen en bij wijze van test een kloon genomen van de harde schijf naar een SSD en het verschil is gigantisch. zowel (her)opstarten of openen van programma's. da ding moe nie onderdoen voor recente laptops

zelfs een Apple met of zonder SSD is zeer merkbaar, ge moet dus nie appels me peren vergelijken.

dus uwe werklaptop als referentie gebruiken om te zeggen alles is trager dan Apple. 🤔

ooit de wijze woorden gehoord van een programmeur (een die hard Apple fanboy) Windows op zich is nie slecht maar het zijn al die slecht geschreven programma's (ongetwijfeld staan er zo op u werk laptop) die het soms brak maken.

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@TRL 

Voor mij is het  merkbaar zichtbaar voor jou misschien niet je gebruikt misschien geen Apple. En de vergelijking mag perfect gemaakt worden maar niet voor iedereen is er die vergoelijking. 

En het is niet dat ik zweer bij Apple helemaal niet. Maar eenmaal in dat ecosysteem dan is het moeilijk eruit te geraken het is wat je gewoon bent. En dat is het geen waar dit topic over gaat. 

Heb zelf ook altijd Windows gehad en Samsung en nu Apple. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@TRL eenmaal je een mac gehad hebt wil je echt niet terug naar windows.

Er zijn ook nadelen aan, mijn mac mini is 8 jaar oud en da werkt nog even snel als toen hij nieuw was. Ik heb ook nen mac 27i, die is 5 jaar, maar werkt ook nog zo snel. Ik zou ook graag nen imac hebben met M processor ma diegene die ik staan hebben werken nog te goed.

Eenmaal in het apple ecosysteem kun je er bijna niet meer uit, ik bedien ook mijn volledig huis met apple homekit, van verlichting, rolluiken, temperaturen, openen van mijn garagepoort. Veel mensen kopen een iphone, betalen veel geld maar gebruiken nog niet de helft van de mogelijkheden.

Alles werkt naadloos met elkaar. Als er mij iemand belt, kan ik opnemen op mijn iphone, ipad of mac. Belt er iemand aan de deur krijg je op als je apparaten een melding, zie je onmiddelijk op de tv wie er aan de deur staat.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

Dag @Dekwoje,

Mijn vraag naar je is, als alles foutloos werkt waarom zou je willen veranderen?

Thuis heb ik een Windows/Appel/Synology combo die perfect werkt: Windows PC's en Appel mobiele toestellen verbonden aan eigen NAS, waarom zou ik alles op 1 ecosysteem willen hebben? Waarom zou ik afhankelijk van 1 leverancier willen zijn? Waarom zou ik alle mijn gegevens aan derde willen toe vertrouwen?

In andere woorden ik ben meer voor diversiteit en "keep control" van mijn data.

Cheers!


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@KelvinUceta 

In uw geval gebruik jij niet een ecosysteem, e mis je ook de vele voordelen ervan.

Ik kan je wel begrijpen, maar de voordelen van volledig in een ecosysteem te zitten zijn veel groter dan de nadelen.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

Interessante @Christof75,

Welke voordelen zou ik, zonder ecosysteem, kunnen missen?

Ik ben erg benieuwd.

Cheers.


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@KelvinUceta Jij zit niet in een ecosysteem

Foto's nemen en die onmiddelijk ter beschikking hebben op al je toestellen. Coy and paste tussen verschillende apparaten. airdrop naar je pc. zonder extra apps je volledige huis bedienen, camera's zien, alles werkt op alles. Gsm gebruiken als afstandsbediening voor je tv. apple music delen op gsm, mac's, apple tv. vervangen van je mac is gewoon inloggen met je icloud en alles staat opnieuw zoals jij het wil, de synchronisatie van kontactpersonen, nota's, wifinetwerken, wachtwoorden, enz...

Je gsm opnemen, op je mac, ipad of homepod

 

Het zijn mss allemaal kleine dingen, maar eenmaal je dat allemaal gebruikt wil je het niet meer missen. Ik heb ook een nas staan, maar alles in icloud is gewoon veel makkelijker en sneller te gebruiken

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

Nice @Christof75 ,

Ik moet eerlijk zijn, ik had aan de helft van al die "features" niet gedacht, voor de "gewone" eind-users is het idd handig zo een ecosysteem zoals die van Apple te hebben!

Persoonlijk heb niet van doen, maar ja ik moet toegeven dat makes sense!

Cheers


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro