24750
netweters
|
152315
antwoorden
|
20691
vragen
|
Toevallig naar de site van ziggo.nl gekeken en het was echt choquerend.
50% korting voor een "alles-in-1" abonnement dus eigenlijk "ONE"? Dus als je hun duurste abonnement neemt 1 Gbps down/100 Mbps up betaal je normaal €78,25 en nu met de 50% korting is dat een jaar lang €39,13. Dit is toch echt gek? Je kan ook kiezen voor een bol.com voucher van €500!!
Je krijgt zelfs een jaar lang HBO MAX of DIsney+ of ...
Je krijgt zelfs gratis een wifi pod wanneer je voor hun 200/30 internet neemt, bij Telenet krijg je dat niet eens bij ONE(up). Hun wifi pod is ook goedkoper (€1,25 of €2,5 i.p.v €3) en je kan dat zelf ook kopen voor €49.
Naast al dit doen ze ook wedstrijden waarbij je tickets kan winnen zoals bij Proximus.
Het zou echt leuk zijn als ONE(up) klanten een gratis wifi pod krijgen zoals bij Ziggo (en proximus) en misschien ook 50% korting voor Black Friday (een idee voor volgend jaar misschien).
Het lijkt me ook hoogtijd om de snelheden van alle abonnementen te verhogen.
ONEup + all internet speedboot: 1000/40 -> 1000/100 (of 1500/1500 wanneer fiber eindelijk hier is)
ONE: 250/20 -> 400/40 (of 500/500 wanneer fiber eindelijk hier is)
all internet: 300/20 -> 400/40 (of 400/400 wanneer fiber eindelijk hier is)
easy internet: 100/10 -> 100/20 (of 100/100 wanneer fiber eindelijk hier is) (zonder de 150GB limiet)
Eigenlijk is dat gewoon wat Ziggo aanbiedt.
Ziggo kan het, waarom Telenet niet? Het infrastructuur is hier al.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Het verschil tussen Ziggo en Telenet is groot
Jij begrijpt dus niets van "marketing" ...
Natuurlijk kan Telenet dat, maar waarom zouden ze dat moeten doen? Klanten zijn blijkbaar zeer tevreden met de huidige prijzen, anders zouden ze massaal weglopen?
Blijkbaar is de concurrentie in Nederland groter, en de klant prijsgevoeliger?
Van juli dit jaar.
Denk niet dat klanten in België erg tevreden zijn,te braaf.
Hoe anders is het?
Concurrentie en land grote
De mensen zijn anders.
In Nederland veranderen klanten van provider van zodra ze enkel euro's kunnen sparen. Het klantenverloop is daar veel groter.
Belgen klagen en zagen, maar blijven honkvast bij hun leverencier (idem banken, verzekeringen, etc ..)
Waarom zou de provider dan al die extraatjes geven (wat is de toegevoegde waarde voor de provider) ???
De toegevoegde waarde voor Ziggo is om klanten langer aan hen te binden en daar gaan ze ver in. Klantenbinding van een 1 of 2 jaar. En die kortingen worden door de bestaande klanten (deels of geheel) betaald. Maar daar zal ook wel besparingen voor nodig zijn, anders weegt dit toch als een last op de winst van de provider. Tenzij dat men die kan afschrijven (geheel of in schijven). Noemt men dat niet boekhoudkundig?
Ziggo heeft meer klanten verloren dan Telenet...
Er zijn genoeg vergelijkingswebsite anders blijft dit niet duren
En elk jaar bekijken mensen om een goedkopere prijs ongeacht wat ze nodig hebben of schrappen dingen dat zie je meer en meer
Mobile is er meer keus tegen vast is veel minder keuze en locatie is daar zeer belangrijk
Vroeger bleven mensen trouw nu is dat veel minder na de corona is het hard gegaan op alle zaken