|
25.543
netweters
|
157.862
antwoorden
|
|
21.311
vragen
|
Hebben jullie al meegemaakt dat jullie van werkgever veranderd zijn, en dat een Telenet Incentive Plan niet meer geactiveerd geraakt via de nieuwe werkgever?
Werkgever 1: cancelt het plan via de B2B site. Probleem: een error. Werkgever 1 stuurt mail naar business email account. Ze doen het manueel
Werkgever 2: geeft een link door om een nieuw plan te activeren (standaard systeem bij Telenet, self servicing voor de klant). Ik gebruik die link en op het einde zegt die: "het plan is al actief"
Dit is dus niet waar, want werkgever 1 heeft het gecanceld, en de helpdesk vindt inderdaad geen "TIP korting" meer bij mij, en begint te wijzen naar "de" werkgever. Maar die kan ook maar een systeem gebruiken.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Telenet Incentive Plan perikelen
Betaling loon in natura is altijd miserie. Vraag loonsverhoging bij werkgever 2 voor een identiek bedrag als de TIP korting.
Laat je uitbetalen in euro's. Daarna kan je je goesting doen met het geld.
Bijkomend voordeel, een hoger loon betekent later een hoger pensioen. Thank me later.
Why not both
Als ge enkel met het wettelijk pensioentje wil rondkomen, dan heb ik slecht nieuws denk ik.
Maar da's de kwestie niet en een red herring. Dus je hebt geen ervaring hiermee? Ok dan.
Op de website van Telenet Incentive Plan staat letterlijk:
Fiscaal voordelig
Met TIP hou je netto 3 keer meer over dan met een traditionele loonsverhoging.
Verder, een hoger loon zal de werkgever niet graag zien, want dat betekent nog méér kosten. En de werknemer zal niet altijd te kiezen hebben, soms heb je te nemen of te laten.
Nu, de OP is hier niets mee. Die wil zijn TIP geregeld zien. Laten we ons daarop concentreren.
Het probleem van de OP zal niet opgelost worden op de Netweters.
Ik zeg gewoon dat betaling in natura altijd miserie is.
Zijn keuze om met die miserie te leven.
"hebben jullie dit al meegemaakt"
Dus het antwoord kan hier zijn:
"nee"
"ja, (en dat was wat er toen gebeurd was)"
Vertel eens waar ik vraag naar een oplossing? Of is vragen stellen die enkel gaan over het zoeken naar oplossingen het enige wat hier kan?
Ik wil gewoon weten of er een patroon is. Als je daar een persoonlijke queeste wil van maken om te zeggen dat ik bewust voor miserie kies, is more power to you.
Ik weet er niets vanaf, ik kan alleen maar schrijven wat ik in zo'n situatie zou doen.
1. Neem contact op met Telenet Kunnen ze het probleem niet oplossen doe dan:
2. Vul het klachtenformulier van Telenet in. Normaal krijg je automatisch een e-mail met je klacht (volledige lay-out verdwenen) en dat je snel een antwoord gaat krijgen. (neem sne met een korrel zout).
3. Als Telenet het niet opgelost krijgt binnen een redelijk termijn, dien dan een klacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie
Voor mij is een week een redelijke termijn. De kans is groot dat een week gaat botsen met de korrel zout.