Beantwoorden
icyjamie
Experienced Weetjesweter
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Telenet Incentive Plan raakt niet actief. Wat te doen?

Hebben jullie al meegemaakt dat jullie van werkgever veranderd zijn, en dat een Telenet Incentive Plan niet meer geactiveerd geraakt via de nieuwe werkgever?

Werkgever 1: cancelt het plan via de B2B site. Probleem: een error. Werkgever 1 stuurt mail naar business email account. Ze doen het manueel

Werkgever 2: geeft een link door om een nieuw plan te activeren (standaard systeem bij Telenet, self servicing voor de klant). Ik gebruik die link en op het einde zegt die: "het plan is al actief"

Dit is dus niet waar, want werkgever 1 heeft het gecanceld, en de helpdesk vindt inderdaad geen "TIP korting" meer bij mij, en begint te wijzen naar "de" werkgever. Maar die kan ook maar een systeem gebruiken. 

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Telenet Incentive Plan perikelen

11 reacties
Roy78
Professional Weetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Betaling loon in natura is altijd miserie. Vraag loonsverhoging bij werkgever 2 voor een identiek bedrag als de TIP korting.

Laat je uitbetalen in euro's. Daarna kan je je goesting doen met het geld.

Bijkomend voordeel, een hoger loon betekent later een hoger pensioen. Thank me later.

icyjamie
Experienced Weetjesweter

Why not both

icyjamie
Experienced Weetjesweter

Als ge enkel met het wettelijk pensioentje wil rondkomen, dan heb ik slecht nieuws denk ik.

Maar da's de kwestie niet en een red herring. Dus je hebt geen ervaring hiermee? Ok dan. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Roy78 

Op de website van Telenet Incentive Plan staat letterlijk:

Fiscaal voordelig
Met TIP hou je netto 3 keer meer over dan met een traditionele loonsverhoging.

Verder, een hoger loon zal de werkgever niet graag zien, want dat betekent nog méér kosten. En de werknemer zal niet altijd te kiezen hebben, soms heb je te nemen of te laten.

Nu, de OP is hier niets mee. Die wil zijn TIP geregeld zien. Laten we ons daarop concentreren.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Roy78
Professional Weetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Het probleem van de OP zal niet opgelost worden op de Netweters.

Ik zeg gewoon dat betaling in natura altijd miserie is.

Zijn keuze om met die miserie te leven.

icyjamie
Experienced Weetjesweter

"hebben jullie dit al meegemaakt" 

Dus het antwoord kan hier zijn:

"nee"

"ja, (en dat was wat er toen gebeurd was)"

Vertel eens waar ik vraag naar een oplossing? Of is vragen stellen die enkel gaan over het zoeken naar oplossingen het enige wat hier kan?

Ik wil gewoon weten of er een patroon is. Als je daar een persoonlijke queeste wil van maken om te zeggen dat ik bewust voor miserie kies, is more power to you.  

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Ik weet er niets vanaf, ik kan alleen maar schrijven wat ik in zo'n situatie zou doen.

1. Neem contact op met Telenet Kunnen ze het probleem niet oplossen doe dan:

2. Vul het klachtenformulier van Telenet in. Normaal krijg je automatisch een e-mail met je klacht (volledige lay-out verdwenen) en dat je snel een antwoord gaat krijgen. (neem sne met een korrel zout).

3. Als Telenet het niet opgelost krijgt binnen een redelijk termijn, dien dan een klacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie

Voor mij is een week een redelijke termijn. De kans is groot dat een week gaat botsen met de korrel zout.

icyjamie
Experienced Weetjesweter

Merci!

Mijn korrel zout is wat eu.. groter(?), en daar ik idd een lege mail terugkreeg en dacht: "oh nee, hier is nu NOG IETS verkeerd" heb ik dan maar de ombudsdienst aangesproken, maar da's dus nu letterlijk in the dark zitten, want dat is tussen ombudsdienst en Telenet, de helpdesk mag zelfs niet meer met mij rechtstreeks babbelen nu. 

Het dossier was dus in ieder geval ontvankelijk, want officieel dus bij Telenet als dossier geopend. 

James

icyjamie
Experienced Weetjesweter

ik merk nu ook dat een mod de titel heeft veranderd naar "wat te doen?". Ja, nu snap ik dat mensen eerder oplossingen geven (die ik uiteraard zelf al heb doorlopen).

Ik wou ergens weten of ik alleen stond met dit systeem, of dat er nog mensen hebben moeten meemaken dat een en ander niet werkte. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@icyjamie  schreef:

ik merk nu ook dat een mod de titel heeft veranderd naar "wat te doen?". Ja, nu snap ik dat mensen eerder oplossingen geven (die ik uiteraard zelf al heb doorlopen).

Ik wou ergens weten of ik alleen stond met dit systeem, of dat er nog mensen hebben moeten meemaken dat een en ander niet werkte. 

Ik heb al meerdere keren mijn ongenoegen geuit over het aanpassen van onderwerpen. Netweters is vziw het enige forum die zich hiermee bezighoudt. De bedoeling zou zijn om oplossingen makkelijker terug te vinden, maar meer dan eens gebeuren aanpassingen terwijl dit niet nodig is.

@Moderator 

Was het echt nodig om in dit geval het onderwerp aan te passen? De OP (en ik) zijn het daar duidelijk niet mee eens. Wat was er mis met het oorspronkelijke onderwerp? Kan dit  terug aangepast worden?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

100 % gelijk,maar ook sommige kraks mogen, gewoon onderwerpen afsluiten met toelating van de 

Mods die natuurlijk niet voor telenet werken.