Beantwoorden
12871
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet algemeen

Ik ben al meer dan 30 jaar klant bij telenet. Ik ben nog één van de personen die indertijd 10.000Bf waarborg hebben betaald voor de modem. Ik heb steeds op tijd mijn rekeningen betaald, nooit afgesloten geweest wegen achterstand en ben altijd tevreden geweest in de loop de jaren. Wat ik echter van de laatste paar jaar niet meer kan zeggen. Ik ondervind steeds meer tijdelijke onderbrekingen in de verbinding, misschien lig ik in een drukke straat ofzo ? Maar wat mij nog het meeste stoort is: voor algemene hulp is de sevice zeker ok, maar indien men tracht in contact te komen met Telenet dan laat die het afweten. De optie wij bellen u terug, ze bellen wel maar als je opneemt geven ze geen gehoor en verbreken de verbinding na een tiental seconden. Bij het zenden van het contactformulier beloven ze binnen de 2 dagen reactie maar daar krijg ik ook maar 1 op 4 van. Zonder in detail te treden, probleem was niet op te lossen, contact opgenomen met ombudsman, vier dagen erna mail van Telenet en probleem opgelost, dan gaat dat.

Telenet was de beste en snelste provider maar ze zijn veel van hun pluimen aan het verliezen.

Ik vind het jammer en als ze hun communicatie naar de klant toe zouden verbeteren dan kunnen ze terug op de goede weg geraken.

Een gezond en voorspoedig 2023 toegewenst aan allen.

 

43 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet algemeen


@12871  schreef:

Ik ondervind steeds meer tijdelijke onderbrekingen in de verbinding, misschien lig ik in een drukke straat ofzo ?


De technologische keuzes die Telenet maakt indachtig is het logisch dat de coaxkabel vandaag minder stabiel is dan 30 jaar geleden.
De huidige EuroDOCSIS 3.1-technologie die Telenet gebruikt, is veel storingsgevoeliger dan de (tragere) vorige versies van EuroDOCSIS. Als het coaxnetwerk in je buurt niet perfect in orde is, dan leidt de geringste storing vandaag tot (korte) snelheidsverlaging of zelfs uitval van de internetverbinding.

Het is eigenlijk hoog tijd om coaxkabel te vervangen door fiber, maar Telenet wil niet voluit investeren in de fiberrevolutie, dus zullen veel klanten de komende jaren blijven voortsukkelen met instabiele coaxverbindingen.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@12871 

Volledig akkoord met je! 

@Ex-Netweter 

@12871 bedoeld het over de ganse lijn hoe telenet ooit was en begon op elk gebied.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

Raf1 en waar vinden we Fiber,iets wat jezelf niet eens hebt koper boerke.

21% kan vandaag Fiber krijgen,nog 79% (jaren te gaan) 

En van traag gesproken,met docsis3.0 haal ik al vlot 2 jaar 1Gbps

Wat haal jij over je koper draadje.

Reclame komen verkopen over proximus waar jezelf niet eens 95Mbps haalt

Telenet afbreken meer kun je niet koper slak😅.

En van stabiel gesproken,veel beter dan die koper brol (scarlet)waar jij het mee moet doen.

Jaren klant van Telenet +20 jaar,nooit problemen gehad niet qua internet,tv,telefoon.

De koper aanbieders moesten wel beginnen met fiber, 100Mbps was het max wat ze konden aanbieden,met moeite 90Mbps😕wel laat begonnen met uitrollen😟

@12871Best neem je contact op met Telenet via WhatsApp  +32 468 00 10 98

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@robatoras 

????

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Telenet algemeen

Klopt en ik denk dat velen zo denken. Ik ben al meer dan 20 jaar klant en ben de laatste jaren steeds minder tevreden. 

Vroeger was Telenet de standaard voor kwaliteit. 

Bv de TV box..velen zijn tevreden   maar om eerlijk te zijn in mijn directe omgeving en bij vrienden hoor ik steeds hetzelfde.   De digicorder was qua beeld en geluid veel beter. Als men dan begint over hun mobiele netwerk  .hetzelfde .. zowat het slechtste dat men kan hebben op deze moment. Ik ben jaren lang Proximus klant geweest voor mijn mobiele diensten , dat is pas kwaliteit.  Als men nu bv de beeldkwaliteit en gebruiksgemak van tv vergelijkt met bv proximus was ik persoonlijk zeer verbaasd dat Proximus veel betere beeldkwaliteit heeft omdat ze een veel beter systeem gebruiken   nl Android. Over de klantendienst ben ik en zovelen totaal niet tevreden.. wat een ramp.. als men binnen de 30 minuten iemand aan de lijn krijgt mag je gelukkig zijn. En Neen het is niet veel drukker maan Telenet heeft gewoon het aantal mensen gehalveerd   en dat weet ik van iemand die daar gewerkt heeft .  Hopelijk herpakt Telenet zich in 2023 . 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

Is overal een probleem met te weinig mankracht. bedrijven, firmas en fabrieken hebben letterlijk manschappen gehalveerd, en eisen dat de service en productie zelfste capaciteit blijft behouden, en zelfs meer. Spreek uit eigen ervaringen jammer genoeg.

De kwaliteit van beeld op tvbox is echt niet om aan te zien. Bij mensen in nederland, met simpele led tv, bij ziggo, hebben veel beter beeld kwaliteit dan ik met mn dure oled tvs.

Snap dit niet, tvbox zou 4k box zijn, maar lensen zeggen dat is hoe programma word gefilmd en uitgezonden... Vind dit wel heel raar, want als ze bv een heel recente film laten zien waarvan je echt weet dat die gemaakt is in full hd of zelfs 4k en deze echt mooi is, zie je zeker geen 4k of zelfs geen hd kwaliteit bij telenet. (Zelfs niet de nieuwe dure blockbusters die je kan huren op tvbox)

Mijn inziens is, telenet doet gewoon kwaliteits drop, minder verbruik/verkeer/data op de lijn, om zo overal derest wat te compenseren.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

@DeLLiAnO bij live tv zou je toch verschil moeten zien, heb gisteren eens de bitrate gemeten van de freq waar VTM HD op staat, vtm hd krijg een bitrate van rond de 10.000, daar krijg je wel een zuiver en mooi beeld van, in Nederland hadden ze vroeger op de hoofd zenders NPO,RTL,SBS groep een bitrate van rond de 15.000, maar deze is daar ook al gezakt naar 10.000 omdat ze meer zenders op de muxen steken zodat ze meer HD zenders kunnen toevoegen op hun kabel.

dus bij de hoofdzenders zou je geen verschil mogen zien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@Master-Magic 

Recent nog geweest in nederland en dat beeld is kristal helder.

Ik heb het hier niet over de vlaamse programmas of nieuws uitzendingen... Maar wel degelijk over filmen die worden uitgezonden. Zoals ik al zei, echte films waarvan je weet hoe ze eruit zien in full hd of zelfs 4k.. dat krijg je niet bij telenet.

Een van de voorbeelden bv is, hun tvbox is 4k, (zoals dikwijls herhaald in vorige topics) maar met bv netflix app op tvbox krijg je amper hd, je krijgt zelfs geen hoger kwaliteit aangeboden via de netflix app. Ga je via netflix app op de tv zelf, zie je de zelfste films (vanzelfsprekend), maar aangeboden in 4k, dolby atmos/vision, hdr.. (natuurlijk de films/series die het bezitten of er zijn opgezet.)

Wat ik daarstrak ook aangaf, filmen van blockbusters van 6euro, of die van 14euro, weet je zowizo dat die hoger zijn dan full hd, de box biedt zogezegd 4k, maar hoger dan hd zal je ze niet krijgen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

Hier is het beeld prima met de nieuwe TV Box,beter dan m'n vorige Digicorder.

Zit wel niet met mijn neus tegen het scherm,zoals velen.

K4 of HD,ik zie duidelijk wat ik wil zien.

Er zullen altijd klagers zijn,waar het nooit goed voor is.

En je kan altijd elders gaan waar het volgens sommigen beter is .

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet algemeen

Bij ons overgestapt naar telenet van Itegan,met kastje ,alfabet RECHT STAAN om

van kanaal te veranderen.Internet van Planet internet,Modem US robotics 56K.

Harde schijf  8GB op computer.THOSE WERE THE DAYS.

Heb telenet jongens op bezoek gehad met cake day(smeerlappen hebben mijn koekjes opgeeten LOLjoke).

De tijden zijn veranderd TV's nu kunnen beter beelden geven dan dat telenet kan uitzenden,nu top tv,laptop die mee kan 

voor naar de maan te gaan,smartfoon (wat de hel)mijn gsm 29EURO kan bellen,sms,foto nemen radio, wekker,,WAT HEB
JE NOG MEER NODIG.

Telenet zou meer moeten instekken in compu mensen en GOED BETALEN ipv de top zichzelf premies geven,de klantendienst 

is echt ondermaats er zullen goede bijzitten,toch mijn erving is onder het gemiddelde.

De klantendienst telefoon is om te lachen,zelfs schandalig,terug call is zoals poster zegt ALS ZE TERUG BELLEN

onmiddelijk ophangen,dan eerste liedje THE JOKER,tweede liedje van BLONDIE,daarna om de minuut dat heel veel

vragen online,antwoorden geven waarom is de lijn dan zo druk bezet,heb verleden week meer dan 6 UUR aade lijn

Gehangen om een een joke(grapjas) (blondie dom blondje)die geen enkele oplossing kon geven,maar wel de beste 

wensen voor volgend jaar.

Dit wens ik jullie ook dat we een leuk gezond en betere Telenet service dienst mogen krijgen Vanwege de MOANER

(zagevent).

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

Wie belt er nu nog naar de klantendiens,klachten over het lange wachten.

WhatsApp en zonder melodietjes wachtend op de achtergrond.en ja hoor,er komt antwoord.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

@DeLLiAnO denk dat telenet die nog niet in 4K aankoopt dat het enkel in HD is, of er ooit 4K films komen bij telenet om te huren is de vraag die zei enkel kunnen beantwoorden.

op een 4K tv box zou je dit natuurlijk verwachten, maar heb er voorlopig nog geen weet van dat ze het aanbieden, misschien in 2023 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@Master-Magic 

Breng jij deze nieuwjaars wens in vervulling voor me? Dan weet ik dat het zeker gebeurd 😛

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

@DeLLiAnO zal een kaarsje branden voor jou en andere klanten die erop wachten 😛

vrees dat er niet veel aanbod meer is door al die filmmaatschappijen dat met een eigen app beginnen.

en belgie wordt in de meeste gevallen overgeslagen omdat het te klein is en in 3 delen is verdeeld (talen).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.