Beantwoorden
12871
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet algemeen

Ik ben al meer dan 30 jaar klant bij telenet. Ik ben nog één van de personen die indertijd 10.000Bf waarborg hebben betaald voor de modem. Ik heb steeds op tijd mijn rekeningen betaald, nooit afgesloten geweest wegen achterstand en ben altijd tevreden geweest in de loop de jaren. Wat ik echter van de laatste paar jaar niet meer kan zeggen. Ik ondervind steeds meer tijdelijke onderbrekingen in de verbinding, misschien lig ik in een drukke straat ofzo ? Maar wat mij nog het meeste stoort is: voor algemene hulp is de sevice zeker ok, maar indien men tracht in contact te komen met Telenet dan laat die het afweten. De optie wij bellen u terug, ze bellen wel maar als je opneemt geven ze geen gehoor en verbreken de verbinding na een tiental seconden. Bij het zenden van het contactformulier beloven ze binnen de 2 dagen reactie maar daar krijg ik ook maar 1 op 4 van. Zonder in detail te treden, probleem was niet op te lossen, contact opgenomen met ombudsman, vier dagen erna mail van Telenet en probleem opgelost, dan gaat dat.

Telenet was de beste en snelste provider maar ze zijn veel van hun pluimen aan het verliezen.

Ik vind het jammer en als ze hun communicatie naar de klant toe zouden verbeteren dan kunnen ze terug op de goede weg geraken.

Een gezond en voorspoedig 2023 toegewenst aan allen.

 

43 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@robatoras 

Zij kunnen echt veel beter, geloof me maar, willen is iets anders.

Ik zit ook niet met men neus knal op scherm, maar vanaf (vind ik) 65inch zie je wel heel duidelijk details hier bijmij. Met vorige 55inch was het ook zelfste.

Als je niet echt verschil ziet tussen hd en 4k, is het teken dat het voor jou geen belang heeft of je er geen oog voor hebt. (Niet slecht bedoeld!) Maar als je iemand bent die heel hard op kwaliteit let op gebied van geluid en beeld, valt dit direct op en wordt als storend ervaren. (Kan er ook niet aan doen, heb mezelf niet gemaakt lol 😉) En goedkoop is die aandoening ook niet lol😆😝

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

@DeLLiAnO ligt voor een klein deel ook bij de zenders dat nog geen deftig geluid doorsturen (dacht geen dolby geluid, maar kan fout zijn dat het iets anders is dat ze nog niet uitzenden van geluid)

één HD heeft ook een maximum bitrate van 9545 voor beeld en voor geluid 349, VTM HD heeft iets meer voor hun beeld rond de 10.000.

maar denk dat het nog stereo is.

het aantal Dolby geluid zenders kan je op 1 hand tellen bij telenet.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@Master-Magic 

Idd, daar zeg je nog zoiets... Zelfs streamingdiensten benadelen België tegenover bv Nederland... We hebben het er al over gehad, we liggen knal naast 1, maar toch komt bepaalde film of serie op bepaalde streamingdiensten bij ons veel veel later aan, of zelfs niet, dan Nederland dat pal naast ons ligt. Maar je betaald wel evenveel lol. En dan word het bij ons maar opgevuld met Aziatische, Franse, Duitse, Noorweegse rommel lol.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

@DeLLiAnO idd als je ziet welke apps in Nederland bestaan van elke film of zender aanbieder 1 en in belgie komen ze niet omdat belgie te klein is en 3 landstalen heeft,

netflix en disney+ hun aanbod begint ook te verzwakken door al die buitenlandse B films van Azie enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

Dan was je al klant voor Telenet gestart is?😂🤔 Telenet is opgericht in 1996 (26 jaar geleden) en internet zijn ze op beperkte plaatsen beginnen verkopen vanag 1998 meen ik. Ik heb aangesloten in 2001, bij gebrek aan beter. Nadat ik in 2000 de resultaten had gezien bij een buur in Gent die klant was geworden via een grote campagne in toen nog hun gele tenten. Ik had ISDN waar ik eerst een tijdje mee had gesukkeld maar uiteindelijk pokketraag was ten opzichte van Telenet toen. En dan nog totaal niet vergelijkbaar met nu. Ik meen dat ik net geen 1 Mbps had terwijl een gewone lijn 512 kbps had en toen ik Telenet aansloot sprong ik ineens naar 4 Mbps. Wat een verademing op de boerebuiten dan nog. Ter informatie: waar ik woon is een VDSL lijn nog altijd maar goed voor 30 Mbps en een upload van 1 tot 1.5 Mbps met wat gelukt. En ik meen dat ik toen 5000 Bf heb betaald als waarborg. Mij hoor je niet klagen, komt neer tot op heden op 250 Bf per jaar of 6€. Gaan we niet wakker van liggen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

Master-Magic

Je kan hopen op digitale tv, maar als ze dan besparen op bandbreedte, ben je er ook niets mee. Hopelijk ooit verandering met de glasvezel.. zonder geknibbel aan besparingen op elk mogelijk gebied, om zo nog meer winsten met zo weinig mogelijk materiaal en resources eruit willen halen.

Over paar jaar terug zag ik op bepaalde fora, welke snelheden zij al hadden, zowel hoge up als down.. en wat die er maar voor moesten betalen.. dat was een peuleschil. 

Dan mag het nog zo goede films van kwaliteit zijn (met sjans, meestal idd rommel)... Als ik ne ganse film na die andere talen moet horen word ik zot. Goed voor 1 sec en weg. Als ik zie dat reggiseur, en volledige cast al Aziatisch is, doenk de moeite niet om op te zetten. 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

2 jaar geleden haalde ik al 970Mbps  42Mbps up over coax

Ruim zat ook vandaag .100Mbps up kan vandaag makkelijk,alleen Telenet wacht mischien tot de volgende prijsverhoging.

De meesten willen snelle download,het zijn niet allemaal fotograven,of YouTube bevoorraders,en met 100Mbps up kunnen we nog wel enkele jaren verder,ook met spelletjes.Nemen en zo weinig mogenlijk geven.

Dat stukje coax van de Node(glasvezel) tot aan onze woningen,kunnen we nog jaren verder,zonder een spade te moeten graven,om FTTH te volgen.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

Ik vind Franse, Duitse, Scandinavische rommel zoals jij dat noemt soms kwalitatief, filmisch, qua verhaalinhoud enz. meestal hoogstaander dat die zogenaamde kwaliteitsvolle brol uit de USA. Spectaculair qua effecten en dergelijke maar voor de rest vergelijk ik dat met een vrouw die x aantal borstvergrotingen heeft gehad, liposuctie, botox en een gelifte kont. Spectaculair maar mooi??????? Ieder zijn meug natuurlijk. En sorry voor de mannen en vrouwen die plastische chirurgie hebben gedaan.😁🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet algemeen

Ik ben de laatste jaren al in veel landen geweest maar van die grote bandbreedtes heb ik toch nog niet veel gezien. Misschien in enkele heel grote steden maar dat zal toch maar amper 1% van alle internetaansluitingen ter wereld zijn. Als het al zoveel is. In Europa is België 1 van de koplopers wat gemiddelde snelheid is. En die cijfers worden dan nog naar beneden gedrukt door de vele xDSL lijnen die er nog zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

In Nederland is het ook zo ne vette niet

Heel Holland bakt,2 voor twaalf,Een huis vol,Nederland zingt,de slimste mens,ik vertrek,trappers,de mol, vermist,op zoek naar,MAX met zijn goedkope inbreng programs,kook mee met max.jawadde

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet algemeen

@igvfer 

Sorry he maar als je echt naar de verhaallijnen kijkt van aziatische films, of duitse of franse (maar vooral het eerste!) Dat trekt op niks. Die verhalen zijn zo meukig, eentonig en langdradig, nog ni gesproken over het type cultureel verschil van wat zij film noemen en wij.

Ik kan van alles genieten van genres, van romances, actie, sci fi, horror, drama... Noem maar op. Maar de kwaliteit moet over de ganse lijn goed zitten. Niet alleen hoe het gefilmd is, de verhaallijnen, technieken, hoe meer gedetailleerder hoe liever ik het heb, liefst kosten nog moeite gespaard. De film moet me mee trekken, Kmoet et kunnen beleven. En dan heb ik het niet over den duitse post me wa polka toestanden heel den dag, dallas, sturm der liebe, mooi en meedogenloos, familie achtige toestanden. Of Bollywood toestanden.. Kijkt mor is bv op netflix moest je dat hebben toevallig... Je zou wel direct zien met wat ze hebben opgevuld. das voor deze contreire nog geen 5euro waard/maand

En vooral ik moet kunnen volgen, ook al heb je ondertitteling, ik word gek als ik tussen de 1 a 3 uur na chinees, frans, duits, noors enzo moet luisteren, dat gaat gewoon niet. Kunnen ze eve goed elke film vanaf nu int latijns maken.

----

Ik spreek over internet enkele jaren terug als ik nog heel actief was op forums met gamers van alle uithoeken van de wereld. En de prijs en snelheid van toen van telenet en de andere was al reuze verschil. Amper lag/ping op servers, uploaden en downloaden met die mannen was echt e pakske verschio. Wij zijn mee bij de duurdere in de wereld. Ale met wat in belgie niet..

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

@igvfer schreef 

In Europa is België 1 van de koplopers wat gemiddelde snelheid is. En die cijfers worden dan nog naar beneden gedrukt door de vele xDSL lijnen die er nog zijn.

 

En koper klanten steeds van de toren blazen,dat de snelheid van Telenet savonds ineenzakt

O Ja😅

https://www.speedtest.net/result/d/3a8b8c05-1922-49b9-bbe9-e2c47312995f

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet algemeen

Ik snap dat niet, heb nog nooit langer dan 1 minuut aan de telefoon moeten wachten.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet algemeen

@Thailand 

Ik ben al meer dan 20 jaar klant en ben de laatste jaren steeds minder tevreden. Op een ander zal het ook niet beter zijn.Anders bleef je niet.

Vroeger was Telenet de standaard voor kwaliteit. En welke provider mag dat vandaag wel zijn ?

Bv de TV box..velen zijn tevreden   maar om eerlijk te zijn in mijn directe omgeving en bij vrienden hoor ik steeds hetzelfde. En  ik hoor steeds,dat de TV box veel beter is dan de digicorder,wat ik zelf ook ondervind.

 

 

 

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet algemeen

Ik ben ook een kleine 20 jaar klant.
Nooit grote problemen gehad. Ook niet met de klantendienst.
Ik ben zeer prijsbewust en vergelijk constant.
Telenet heeft voor mij steeds de beste prijs/kwaliteit geboden en nu nog steeds.
Heb nu One for 1 met Iconic TV en reeds 4 jaar de TV-box. In mijn ogen beter als een Digicorder.
Geen Streaming dienst nodig.

Ben je niet content? Dan kan je 3 dingen doen:
- Klagen en Zagen.
- Ligt het niet aan mij dat ik niet content ben van Telenet en moet ik de toestand/installatie hier optimaliseren?
- Ga naar een andere provider.