Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet cijfers 3de kwartaal

Telenet heeft in het derde kwartaal gemerkt dat sommige klanten kritisch naar hun telecompakket kijken en beslissen om bepaalde diensten te schrappen. Toch wist het telecombedrijf zijn financiële resultaten, onder meer dankzij een tariefverhoging, op peil te houden.

De omzet in het kwartaal van juli tot september kwam 3,1 procent hoger uit dan in dezelfde periode vorig jaar, op 660,5 miljoen euro. De ebitda (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) bedroeg 347,3 miljoen euro, wat 2,6 procent meer was dan vorig jaar.

De omzetstijging is onder meer te danken aan de tariefverhoging die Telenet in juni doorvoerde. Het trok zijn tarieven voor internet, televisie en telefonie toen op met 4,7 procent.

Telenet zag het klantenverloop licht toenemen over al zijn diensten, in een “verscherpt concurrentieklimaat”. Tegelijk stelde het bedrijf ook vast dat klanten hun pakket onder de loep beginnen nemen en soms diensten opzeggen.

Telenet vermeldt die “productoptimalisatie wegens het macro-economische klimaat” als een van de verklaringen voor de daling van het aantal televisieabonnees (- 18.600 in het derde kwartaal) en het lagere aantal klanten voor de premiumpakketten Play Sports en Streamz.

CEO John Porter kwam op de trend terug in een call met analisten. “Er is zeker een verhoogde activiteit van klanten die hun bundels meer op maat willen brengen”, zei hij. Maar volgens Porter kan de ONE-formule (een bundel van internet en telefonie) van Telenet voor gezinnen voordeliger uitkomen dan een combinatie van de goedkoopste afzonderlijke aanbiedingen in de markt.

“Naar premium-tv-abonnementen kijken mensen wel als ze willen besparen, niet alleen naar Streamz (waar Telenet voor de helft eigenaar van is, red.) maar ook naar andere streamingdiensten. Daar zit zeker veel beweging in”, aldus Porter. Ook op de tv-dienst in het algemeen is er druk.

Ook zegt Porter dat klanten nagaan of ze niet op een trager en goedkoper basisabonnement kunnen overstappen. Maar hij meent dat het basisabonnement van Telenet de concurrentie met concurrerende goedkope formules aankan. “Downgraden is een factor, maar onze ARPU (indicator voor inkomsten per klant, red.) is nog gestegen. We slagen er dus vrij goed in om dat te counteren.”


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
8 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet cijfers 3de kwartaal

Heb  alles al getest in mijn leven,...  Proximus, Vroegere Mobistar (nu Orange), Tv vlaanderen, Scarlet, Base(snow), Dommel enz ... Telenet is misschien duur, maar voor mij persoonlijk het beste. Ik wijzig niet meer.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet cijfers 3de kwartaal


@Ex-Netweter  schreef:

Telenet is misschien duur, maar voor mij persoonlijk het beste. Ik wijzig niet meer.


Same over here 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet cijfers 3de kwartaal

Bij telenet is de service top dat moet het zijn

De jeugd kijkt liever goedkoop en nu dat op  een aantal plaatsen glasvezel ligt is het gemakkelijk

ik zie meestal internet (eigen keuze ) en app van tv vlaa op duiken op werk zijn veel met dit pakket zeker voor sport is dat top

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet cijfers 3de kwartaal

@luc55 voor op een klein schermpje (smartphone of iPad of tablet) is dat aanvaardbaar de beeldkwaliteit, maar als je naar grotere tv's gaat heb je mindere beeldkwaliteit via tv Vlaanderen.

heb het zelf gehad, ken de kwaliteit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet cijfers 3de kwartaal

Ik heb gezien dat sport perfect beeld is  de andere zenders kijken ze via de app van de zender

de extra 's  zoals de film's en de Canal+ Séries  vallen nog mee en de app werkt dat kan je niet overal zeggen

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet cijfers 3de kwartaal

@luc55 en op wat heb je dat gezien??? 
hoor er veel klachten over dat het beeld niet vloeiend is en ze het willen opzeggen.

en heb het ook sinds het begin gehad, beeld kon beter, was geen FULL HD, eerder 720i beeld.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet cijfers 3de kwartaal

Dat is juist na bij het stoppen van  (Stievie )

bijna 3 jaar geleden waren er problemen

nu wordt zelfde type  platform gedeeld  met andere landen zie ik wel dat het beter wordt onderhouden

Ik zeg niet dat alles in 1080 wordt uitzonden maar beeld op de zenders dat veel wordt op gezien zie ik toch weinig verschil

wat opvalt dat ze dit meer  regelen dat heb ik de indruk op de moment 

bij mensen dat ik gezien heb en collega's op werk

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Telenet cijfers 3de kwartaal

Hei,

In het verleden ben ik Proximus klant geweest maar wat mijn thuis situatie betreft Telenet (OneUp) is op dit moment de beste keuze. Over TV/Sport kan ik me niet uitspreken bij ons wordt zo goed als nooit naar TV gekeken.

Ik werk voor een multinationaal, als ik hoor wat collega's in het buitenland, om eerlijk te zijn en appels met appels te vergelijken zal enkel over Europese landen spreken: Zweden, France, Rusland of nog Duitsland, voor internet/tv abonnementen betalen en snelheden (up en down) dat men behaald, word ik boos maar ja, de keuze in België is zo beperkt dat er geen andere optie is.

Take care!


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro