Beantwoorden
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 91
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

"Telenet zal op 5 juni een aanpassing van 6% toepassen op de vaste, maandelijkse abonnementskosten van internet, digitale televisie en kabeltelevisie, mobiele en vaste telefonie. De aanpassing is een gevolg van de inflatie."

“De populaire ONE-bundel gaat bijvoorbeeld van minstens 69,10 euro per maand naar minstens 73,24 euro. Het basisabonnement voor internet (Easy) stijgt van 31,41 euro naar 33,29 euro per maand. Telenet zal klanten in de komende weken persoonlijk op de hoogte brengen."

Meer info: https://press.telenet.be/, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/ & https://www.hln.be/ 

58 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Ik zie wel klanten de overstap naar Orange nemen die met 400/40Mbps genoegen nemen.

En Telenet eet nog mee aan de tafel van Orange.

Maar naar de concurentie met amper 100Mbps nee dank u.

Sommigen durven 2x een prijsverhoging doorvoeren.

De klassieke, jaarlijkse prijsstijging bij Proximus

Het is intussen helaas een klassiek maneuver geworden, maar door de oudere abonnementen of bundels duurder te maken, hopen operatoren dat klanten sneller zullen toehappen voor of overstappen naar de nieuwere abonnementen en bundels. Dit zien we dus ook nu weer bij Proximus. Ze verhogen vanaf 1 januari de prijzen van een pak oudere bundels (Minimus, Familus, Tuttimus of Epic Combo) met € 4 tot € 4,5 per maand.

In mei dit jaar verhoogde Proximus al de prijzen van haar Flex-bundels. Toch doen ze dit nu opnieuw, namelijk voor de internetcomponent in die bundels. Zo stijgen de prijzen van de Flex-bundels vanaf 1 januari 2023 met € 3 tot € 4 per maand.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Inderdaad. Maar ik heb in het verleden meermaals meegemaakt dat klanten gezwicht waren voor de mooie aanbiedingen maar achteraf kwam de ontnuchtering. De prijs was een kortingsprijs voor 3 maandenen dan betaalden ze de volle pot. Of een aantal dingen die ze soms onbewust gebruikten, zoals data verbruik, onbeperkt bellen en dergelijke dingen bleken plots een pak minder te zijn dan hetgeen ze gewoon waren en dan moesten ze extra betalen. Wees gerust ze ontlopen elkaar niet veel qua prijs. Maar het ene aanbod kan soms beter afgestemd zijn op hetgeen je wil dan het andere aanbod. Bijvoorbeeld iemand die bijna niet belt is niets met gratis belminuten. Of iemand die geen data verbruikt op zijn smartphone is niets met inbegrepen data of iemand die alleen maar mailtjes verstuurt en eens wat gaat opzoeken op het internet heeft geen behoefte aan een heel snelle internetverbinding. Daarom is er voor elk wat wils.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent


@Ex-Netweter  schreef:

Ik vind dit eerlijk gezegd schandalig. Als de inflatie zakt, zakt de prijs ook niet. Jaren Telenet klant, maar op een gegeven moment stopt het voor mij. 


Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Als de inflatie daalt dan stijgen de prijzen nog steeds! (maar langzamer).

Als de inflatie NEGATIEF is dalen de prijzen.

Die 6% is in lijn met de huidige inflatie en wie het tegendeel beweerd die leeft met zijn kop in de grond.

Ik heb vorige maand 1 jaar op voorhand betaald. De prijs blijft voor mij nog hetzelfde tot volgend jaar maart + nog eens 5% extra korting! (One for 1 met Iconic TV € 85,5 ipv € 95,4)

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

ik betaal bij Orange een 153 euro nu, met 6 gsm abonnementen, bij Telenet zat ik tegen de 180 euro, en meer geen internet dan wel en veel lagg voor gaming.

dat probleem hebben we dus bij Orange niet meer en die 400/40 is meer dan genoeg stabieler ook en ons gezin bestaat uit 8 personen.

voor de rest heel te vrede van, modem en tv box en wifi Mesh is Orange die gebruiken een heel ander systeem is niets meer van Telenet modem of tv box,

modem van Orange is vrij in gebruik nu, kan bridgen is met thuis IP 192.x.x.x om op de modem te gaan.

zitten er nu meer dan 4 maand bij en nog altijd stabiel dat ik bij Telenet niet had zit ook gast wifi op.

 

 

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Bipt bepaald dat niet telenet de coax prijzen

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Het Bipt kijkt of de aanvraag terecht is

enkel voor goede reden wordt het goedgekeurd

en orange moet ook een gesprek voeren waarom niet of wel

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Je koopt nu eenmaal op basis van wat je hart zegt en je behoeften zijn. Dus er is voor elk wat wils. En dat "weeral" dat kennen we nu toch al elk jaar als de zomer begint? Bij Proximus is dat al in Januarie gebeurd, bij Orange ook geloof ik. En dat komt na nieuwjaar gegarandeerd terug. Net zoals loonindexatie, huurindexatie en zoveel meer. Rekken en bijblijven. Er een keer over zagen en klagen, dat lucht op. En als je loon geïndexeerd wordt of de belastingsschalen op je loon iets verminderen dan klagen we ook dat het weeral te weinig is. Leven zoals onze grootouders, zonder telefoon, internet, restaurants, auto, dure badkamer en we worden stinkend rijk. De rijkste van het kerkhof en op het einde lacht vadertje staat in zijn vuistje. Zonder merci te zeggen. Dat is de moderne tijd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Was wel te verwachten dat de prijs weer omhoog ging gaan. 

Dit jaar verwacht ik dan wel wat nieuwe dingen van Telenet met al die prijs stijgingen. 

- Upload naar 100mbps voor OneUp.

- 4K kanalen op TV-Box (play sports?).

- Hun nieuwe IT back-end systeem dat eindelijk eens deftig gaat werken en dat mensen geen weken moeten wachten op activaties… 

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Ho, nu begrijp ik waarom de internetspeed verhoogd wordt.  Daarna gaan de tarieven naar omhoog zonder morren van de klanten! De One klanten zullen dit begrijpen maar NIET de wigo klanten. Die moeten bijbetalen ZONDER speedverhoging! 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

In 2000 bedroeg het internet abonnement 1499 frank (37,16 euro). De gemiddelde index van dat jaar was 106,39. Datzelfde indexcijfer stond vorige maand op 178,58. Dit komt neer dat de 37,16 euro aangepast aan de index neerkomt op 62,37 euro. Als je daarboven nog eens rekening houd met de snelheid van toen en deze vergelijkt met de huidige snelheid. Houd ook rekening met het toegelaten maandvolume toen en nu, kan men onmogelijk beweren dat het duurder geworden is. De enige post die effectief duurder geworden is zijn de auteursrechten voor de tv. Toevallig is dat een tarief waarover het niet Telenet is die beslist.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

OK, de prijsverhoging is overdreven. Maar mij boeit het niet. Mijn werkgever komt 65 euro netto tussen per maand op mijn OneUp abonnement. Ik betaal nu ongeveer 25 euro per maand voor mijn OneUp.

En voor TV gebruik ik een iptv met alles er op en eraan voor een paar euro ... ssstttt 

wel vreemd dat de installatiekosten niet duurder worden, want daar zit ook een factor personeelskost in ...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Daar heb je gelijk in installatiekosten  zouden niet opslaan en er is bij de techniekers dit jaar 11% bij gekomen raar

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

De prijsverhoging was te verwachten,de vorige prijsverhoging dateert van 19 juni vorig jaar.

En wat hebben we sindsdien in de plaats gekregen!NIETS 

Op een ander is het net hetzelfde.Duur en traag internet.Dat wil de jeugd niet.Uitgezonderd Orange.

Klanten die met 100Mbps niet meer toe komen,gemiddeld huisgezin,gaan toch niet lopen,en dat weten ze bij Telenet beter dan wij.

 

Ex-Netweter
 

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Ik heb het niet over de inflatie van nu, maar jaren geleden hadden we een negatieve inflatie... een deflatie dus. Vele prijzen daalden, behalve Telenet. Die prijzen van hun zijn nog nooit gedaald.

Ik begrijp het beter dan jij denkt.

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

@Ex-Netweter 

Goed geprobeerd. De laatste periodes met deflatie waren in 2014 en 2009 telkens -0,12%.

Dat is nogal de moeite om de prijs te laten zakken.... (en al eventjes geleden).

Een gezonde inflatie is 2% op jaarbasis. Deflatie komt bijna nauwelijks (meer) voor.