Beantwoorden
Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Tienerzoon gsm-abo, overstap van whoppa naar wigo?

Hallo allemaal,

 

Mijn zoon heeft een gsm gekregen en kan dus een abo gebruiken (nu pay and go). Wij hebben nu whoppa + play more + freephone. Als ik dit allemaal ingeef op de Telenet-website raden ze me wigo 9 aan. Maar er komt direct bij te staan dat mijn modem niet goed genoeg is. Wat moet er dan allemaal verander worden en is deze overstap aan te raden? Wij hebben onze gsm-abonnementen op de zaak staan (Proximus).

 

Groetjes! En bedankt voor de raad!

Tags (3)
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tienerzoon gsm-abo, overstap van whoppa naar wigo?

Dit voorstel van Telenet lijkt me correct in de meeste gevallen.

 

Huur je nu geen decoder van Telenet, dan moet je daar rekening mee houden dat de verplichte huur inbegrepen is in het tarief van Wigo 9 Gb. Het prijsverschil tussen Whoppa zonder huur van een decoder (eigen Digicorder of Digibox) is bijna 30 euro. Indien je nu wel een Digicorder huurt is het prijsverschil ongeveer 20 euro. Het enige alternatief is je huidig abonnement behouden en voor de zoon een King abonnement te nemen van 16,29 per maand. Als je echter rekening houd met de beperkingen (slechts 1,5 Gb data per maand en slechts 150 belminuten inbegrepen) is het allicht beterkoop om de Wigo 9 Gb te nemen.

 

Met je huidig abonnement bel je ook gratis naar de landen in de EU-zone. Dit is niet het geval met Wigo. Met Whoppa kan je gratis bellen uitbreiden naar de spitsuren voor 7,5 euro per maand. Met Wigo bel je naar gewone Belgische nummers altijd gratis en voor 10 euro per maand heb je twee duizend belminuten naar EU-zone,  Marokko, Turkije, de VS, Canada, Faeröer eilanden, Zwitserland en Congo.

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tienerzoon gsm-abo, overstap van whoppa naar wigo?

Ik zou die 2 zakelijke abonnementen laten zoals ze nu zijn. 

 

WIGO 9 = €104. Whoppa = +/- €84? 

 

Dus als je abonnement van je zoon duurder/gelijk is aan €20/maand, zou ik zeker overschakelen naar WIGO (& indien je van plan bent 2 simkaarten te gebruiken ook; dan betaal je maar €10/mobiel abonnement).


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Tienerzoon gsm-abo, overstap van whoppa naar wigo?

Hallo,

 

Ik gebeld, hele vriendelijke mens aan de lijn en ik kom maar 1,5 euro duurder uit blijkbaar. Abonnement gewijzigd, snelheid zou nu 300 moeten zijn i.p.v. 200, maar dat haal ik niet... Met moeite 210. Is dit normaal?

 

Groetjes,

 

Evolet

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tienerzoon gsm-abo, overstap van whoppa naar wigo?

@Evolet 

Dat zal dan allicht aan je model te wijten zijn. In je eerste bericht geef je dat ook aan. Als je huidige modem de snelheid niet aankan, kom je in aanmerking voor het omruilen van de modem. Neem hiervoor conact op met Telenet. 

Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Tienerzoon gsm-abo, overstap van whoppa naar wigo?

Nee, dat klopte niet. Aan de telefoon zeiden ze dat het type modem nog niet ge-update was in het systeem. Ik ben al 2 x verhuisd en nu heb ik dus een nieuwe model gekregen, het laatste model. Het is nu wel correct.