Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Videobellen via TV (Tellie)

Een voorbeeld van hoe corona de technologie en duwtje in de rug geeft. Zo zie je maar dat er uit slechte dingen ook goede dingen kunnen komen.

https://press.telenet.be/vlot-videobellen-via-televisie-tot-livestreamen-van-de-mis# 

Maar niets boven een rechtstreeks menselijk contact, maar alles kan helpen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Videobellen via TV (Tellie)

@igvfer 

Aan de ene kant laat men dit in het nieuws zien. En even later zit men op dezelfde zender te zeuren over die ouderen van dagen die niet in staat zijn om hun rekeningen zelf te betalen.

Ik weet het soms niet meer.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Videobellen via TV (Tellie)

@louishufkIn hoeverre het een en ander met elkaar te maken heeft weet ik niet. Wat ik wel weet dat dit voor mijn moeder geen oplossing is, wegens totaal dement, maar voor anderen wel een opsteker kan zijn.

Wat ik ook weet is dat ze elke maand, bovenop haar pensioen en andere tussenkomsten van 1400€ per maand, nog eens 500€ van haar eigen spaarcenten moet bijleggen. Gelukkig hebben ze hard gewerkt in hun leven zodat er een spaarcentje is. Anderzijds is dat dan geen beloning want wie niet heeft gespaard krijgt dezelfde zorgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Videobellen via TV (Tellie)

@igvfer en het maandelijks bedrag kan ook nog veel schelen van rusthuis tot rusthuis.

en ze slaan soms op met een oog wenk van maand tot maand.

heb er ook al veel verhalen van gehoord.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Videobellen via TV (Tellie)

@Master-Magic  Als ze dit doen met het oog op een betere zorg voor hun patiënten door te investeren in grote kamers, meer comfort, betere personeelsondersteuning  enz. heb ik daar niet echt een probleem mee. Als het puur om geldgewin gaat voor de inrichters dan heb ik daar wel een probleem mee. Ik zou aan ieder rusthuis eigenlijk de verplichting opleggen om per rusthuis, hun personeelsuitgaven, investeringen, voedseluitgaven, comfortuitgaven publiek te maken. En voor personeelsuitgaven zeker het onderscheid tonen hoeveel ze uitgaven aan uitvoerend personeel en hoeveel ze uitgeven aan directie en administratief personeel. Ze moeten hun rekening toch maken dus dat vergt geen extra werk. En veel meer controle op onverwachte momenten. Ik moet wel zeggen dat ik zeker niet mag klagen waar mijn moeder is. In rushmomenten of met ongelukjes zie ik daar zelfs het administratie personeel bijspringen.

Maar dit is los van het feit dat ik dergelijke initiatieven om het de bewoners aangenaam te maken toejuich. Want het is zeker niet altijd makkelijk. Ik ben bij mijn moeder dit jaar amper een 10 tal keer kunnen langsgaan. Anders praktisch elke week.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.